Toon posts:

[2K] Probleem met opstarten (NT AUTHORITY\SYSTEM) variant*

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
systeem : windows 2000
netwerk : dhcp

-------------------------
The system is shutting down. Please save all work in progress and log off. Any unsaved changes will be lost. This shutdown was initiated by NT AUTHORITY\SYSTEM.

The system process C:\WINNT\SYSTEM32\SERVICES.EXE terminated unexpectedly with status code 128. The system will shut down and restart.
-------------------------

Ik heb op inet aan het zoeken geweest naar oplossingen , bv in save mode op te starten maar in save mode krijg ik juist hetzelfde

Het probleem is ik kan niet inloggen door de traagheid van de pc , ik kan dus niet inloggen en snel een patch runnen of in regedit dingen aan te passen. In save mode krijg ik juist hetzelfde

is er iemand die hier een idea voor heeft ? buiten formateren :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien een virus ?
Disk in een andere pc erbij zetten, en dan scannen ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Probeer eens je netwerkcable er uit te trekken & dan te booten?
Misschien dat je dan ff een fix kan doen, door de patch op cd-rom, diskette, usb-stick oid te zetten...

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
Eerst wil ik jullie even bedanken voor jullie antwoorden :) , netwerkkabel heb ik momenteel ook getest zonder resultaat . heb ook een windows recovery gedaan met win200 cdrom ( *grr* hehe)

ik ga nu disk in een andere pc steken om ze eens op virussen te scannen , ben niet zeker dat het dit gaat zijn maar zo ben je zeker he

groetjes

bob

Verwijderd

Volgens mij is dat dat virus...Beagle ofzo ?
Anway, ik zou even voor virussen checken !

• blizt
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

offtopic:
Rapt0r: dit lijkt me sterk, want beagle werd maar verspreid tot 28/01....
Maar je weet nooit.

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
hoi , ik heb de hd in een andere pc gestoken en een virusscan gedaan. Niets gevonden dus ik dacht dan gaan we maar rap formateren en alles is opgelost

ik dacht dat maar :) , hij blijft steken op 0% (formateren) .Ik ga binne enkele ogenblikken een disk check runnen van een disquette en zien dat daar geen fouten op staan

groetjes,

bob

Verwijderd

Topicstarter
update : disk checks gaan niet :( , formateren ging dus wel maar ik ben nu al van 10 uur aan het formateren ( het is nu 14.30) en ik zit nog aan 13% jipiee :)

begin te denken dat mijn hd bijna gaat crashen

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand misschien aan wat dit kan liggen ? format duurde +- 10uur! . ik vind dit niet echt normaal maar windows staat er op en alles blijkt goed te werken

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows 2000 heeft dacht ik problemen met hele grote IDE disken - kan je het eens proberen met een geslipstreamde CD ? :)

Verwijderd

Dit probleem had ik ook van de week
Ik heb toen dit gedaan
Windows Update en norton update en nu is alles weg + SP1
Het is een virus
Myblaster
Je PC zal binnen 59 sec gewoon auto afsluiten.
Doe windows update via

START
WINDOWS UPDATE
word je gelink naar een site
kies nu alle beschikbare updates die er zijn
het kan zijn dat het virus onder het update opstart laat het dan gewoon door gaan je updates.
Nadat je je PC weer opnieuw heb opgestart doe je het gewoon nog een x en zo krijg je telkens een update er bij waardoor opeens het virus weg is.

Verwijderd

Srry dat ik nog een x zo snel post maar ik heb ut gevonden de oplossing voor je

Als je vlak nadat je PC opgestart is regelmatig de melding krijgt dat er een shutdown initiated is door "NT AUTHORITY\SYSTEM" (bv. iets als dit plaatje), dan ben je hoogstwaarschijnlijk kwetsbaar voor de zogenaamde RPC DCOM vulnerability - (MS03-026).

Deze vulnerability is eigenlijk bekend geraakt onder de naam "MS Blaster" - het virus wat in Augustus 2003 veel overlast veroorzaakte over heel de wereld. MS Blaster is echter de naam van een van de virussen die gebruik maakten van dit lek, en niet het probleem zelf.

Vind hier meer over in

Windows Operated Systems - FAQ

scroll dan een klein stukje naar benenden en dan krijg je dit tezien

<b>Mijn PC herstart steeds na 60 seconden met een melding over Remote Procedure Call (RPC)?</B>

[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 23:00 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Grappig... Virus dus... En da's helemaal niet leuk.

Je kunt natuurlijk proberen de service te stoppen welke het virus gebruikt!

Inloggen, snel ctrl-alt-del indrukken, naar taakbeheer gaan, tabblad services.
ZOek naar myblaster.exe of msblast.exe oid. Klik er met rechts op en killen die hap.

Dan sluit-ie niet meer af en moet te doen zijn binnen enkele seconden.

Vervolgens start-uitvoeren-regedit

browse naar HKLM\software\microsoft\windows\current version\run

zoek de key met het geïnfecteerde bestand en verwijder deze.

Sluit af en start opnieuw.

INstalleer 4usscanner en laat je hele schijf scannen.

offtopic:
Zo even uit het hoofd gedaan. Ik kan iets vergeten zijn, maar de strekking is duidelijk,...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Als je gewoon die SP1 download dan meot het al voldoende zijn
Dus niet het virus stoppen nee je moet het laten verwijderen.
ga gewoon naar
START en WINDOWS UPDATE en klaar is kees

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 23:15:
Als je gewoon die SP1 download dan meot het al voldoende zijn
Dus niet het virus stoppen nee je moet het laten verwijderen.
ga gewoon naar
START en WINDOWS UPDATE en klaar is kees
Met dit virus??? Nee, dat gaat niet lekker werken...
Het virus niet stoppen??? Mja, en dan gek vinden dat je hem maar niet wegkrijgt, omdat de PC na ca. een minuut reboot...???

Virus verwijderen en dan pas SP1 (die krijg je anders niet eens binnen, laat staan installeren...) lijkt mij een logischere volgorde.

offtopic:
Maar ja, wie ben ik? Ik ben maar systeem-/netwerkbeheerder...

We have just one world, but we live in different ones...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nulnulnix schreef op 26 maart 2004 @ 23:21:
Met dit virus??? Nee, dat gaat niet lekker werken...
Het virus niet stoppen??? Mja, en dan gek vinden dat je hem maar niet wegkrijgt, omdat de PC na ca. een minuut reboot...???
Het rebooten van de PC wordt niet veroorzaakt door het virus (lees de Windows Operated Systems FAQ eventjes ;) ) maar door een mislukte poging gebruik te maken van een buffer overflow in de RPC service - die crashed en sleurt het systeem mee.

Door de vulnerability te patchen los je het rebooten op, waarna je jezelf van het virus moet gaan verlossen. Andersom werkt niet omdat je voortdurend geinfecteerd zal blijven worden ;)
offtopic:
Maar ja, wie ben ik? Ik ben maar systeem-/netwerkbeheerder...
Wie niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Grappig , bekvechten om de juiste oplossing :). Maar spijtig genoeg was geen een van de twee juist.

ik heb genoeg gezocht op google hoor , maar als je pc herstart voor dat je kunt inloggen ga je niet zo veel kunnen doen :)

Ik heb mijn pc dus al geformateerd bij gebrek aan tijd sinds ik nog wat dringend werk moest afwerken en niet echt een sparepc bij de hand had , het enige dat ik raar vond is dat het een 10 uur duurde om mijn pc te formateren.Maarja we zullen wel zien he

groetjes,

bob

Ps: bedankt voor de help , en misschien tot ik jullie eens kan helpen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 09:03 ]

• segil
  • Laatst online: 09-05 17:57
Hey, ik ben vandaag tegen hetzelfde probleem aangelopen op een workstation en ik kwam erachter dat het wordt veroorzaakt door een geinstalleerde security update (835732). Deze is van de week uitgebracht en gisteren had ik 'm automatisch geinstalleerd op alle workstations. Gelukkig dat maar één computer er problemen mee gaf. Ik kon nog wel normaal booten in safe mode, dus daar de patch verwijderd en Windows 2000 werkt weer.

Succes.
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 08:49:
Grappig , bekvechten om de juiste oplossing :). Maar spijtig genoeg was geen een van de twee juist.

ik heb genoeg gezocht op google hoor , maar als je pc herstart voor dat je kunt inloggen ga je niet zo veel kunnen doen :)

Ik heb mijn pc dus al geformateerd bij gebrek aan tijd sinds ik nog wat dringend werk moest afwerken en niet echt een sparepc bij de hand had , het enige dat ik raar vond is dat het een 10 uur duurde om mijn pc te formateren.Maarja we zullen wel zien he

groetjes,

bob

Ps: bedankt voor de help , en misschien tot ik jullie eens kan helpen :)
Pagina: 1