[Word]Doc gebaseerd op sjabloon verwijst naar interne server

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
We maken gebruik van veel sjablonen. Nu onstaat het probleem op een windows xp computer met office xp dat als er een sjabloon wordt gebruikt de code meeneemt in het doc bestand. In het .dot bestand staan verwijziningen naar de netwerk server.

Hierdoor kunnen personen van buitenaf het .doc bestand niet openen omdat al die code erin staat. Dit zie ik met alt-F11. (visual basic editor)

Op een windows 2000 computer met office xp gaat het maken van een .doc bestand vanuit een sjabloon wel goed. Ik hou dus een document over zonder alle code erin. Die is niet meer te zien als ik alt-F11 doe.

Heeft dit met een instelling te maken op die xp computer?

I'll be back

• herminator
  • Niet online
Heeft iemand al een idee?

I'll be back

• herminator
  • Niet online
Ik ben hier nog steeds niet uit.

Ik ben er wel achter gekomen dat als ik een doc maak van een sjabloon de code bij een office 2000 computer de code er ook nog in zit. MAar zodra het gemailed wordt staat het er niet meer in bij de ontvanger.

De code staat er nog wel in bij de ontvanger als het via de xp computer gebeurd.

I'll be back

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

vermeld de code is ajb

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• herminator
  • Niet online
Dit is een gedeelte van de code.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
ElseIf dlg.KeuzegroepKring = 0 Then
Open "\\wvm1\sjablonen\docnummers\WVMverslagnr.ini" For Input As 1
Close 1
verslagnummer$ = WordBasic.[GetPrivateProfileString$]("verslagK01nr", "Nummer", "\\wvm1\sjablonen\docnummers\WVMverslagnr.ini")
WordBasic.SetPrivateProfileString "verslagK01nr", "Nummer", Trim(Trim(Str(WordBasic.Val(verslagnummer$) + 1))), "\\wvm1\sjablonen\docnummers\WVMverslagnr.ini"
Kring$ = "K01"
WordBasic.WW7_EditGoTo Destination:="verslagnummer"
WordBasic.Insert Kring$ + "/" + "V" + verslagnummer$

pad$ = "\\wvm1\Documenten\verslag\Kring01\" + "V" + verslagnummer$ + " " + InitialenSecretaresse$ + " " + Onderwerp$

ElseIf dlg.KeuzegroepKring = 1 Then
Open "\\wvm1\sjablonen\docnummers\WVMverslagnr.ini" For Input As 1
Close 1
verslagnummer$ = WordBasic.[GetPrivateProfileString$]("verslagK02nr", "Nummer", "\\wvm1\sjablonen\docnummers\WVMverslagnr.ini")
WordBasic.SetPrivateProfileString "verslagK02nr", "Nummer", Trim(Trim(Str(WordBasic.Val(verslagnummer$) + 1))), "\\wvm1\sjablonen\docnummers\WVMverslagnr.ini"
Kring$ = "K02"
WordBasic.WW7_EditGoTo Destination:="verslagnummer"
WordBasic.Insert Kring$ + "/" + "V" + verslagnummer$

pad$ = "\\wvm1\Documenten\verslag\Kring02\" + "V" + verslagnummer$ + " " + InitialenSecretaresse$ + " " + Onderwerp$

Het gaat dus met name om die verwijzingen naar \\wvm die dus niet bij de ontvanger bestaat en daardoor vastloopt.
Het is niet alleen bij dit sjabloon maar ook bij anderen. Hier zitten ook die verwijzingen in.

[ Voor 112% gewijzigd door herminator op 13-04-2004 10:47 ]

I'll be back

• herminator
  • Niet online
Ik heb bij extra -> opties -> bestandslocaties de verwijzingen van werkgroepsjablonen en gebruikerssjablonen verwezen naar het netwerk normal.dot bestand. Bij mezelf op win2k staat dit ook zo ingesteld. Dit heeft ook niet mogen helpen.

I'll be back

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Is de code die je postte de code die in het uiteindelijke document komt of die uit de oorspronkelijke template komt.
Aan het "WordBasic" woord te zien lijkt het erop dat het nog code is die omgezet is van Word 6.0 of vroeger.

Van een Microsoft site:
Macros created in versions of Word previous to Office 97 use WordBasic, not Microsoft Visual Basic. When a user opens a file containing WordBasic code in Word 2002, the code is automatically converted to Visual Basic. You should not expect to encounter problems, and the macros should run properly.
Dus mogelijk dat het oude templates zijn en als ze geopend worden dat Word dan automatisch de code omzet en bewaart in het .DOC-document :?

Dan nog is het vreemd dat het niet werkt, want die controle op netwerk bestanden zou alleen moeten optreden als die code echt gerunt wordt. Zitten er echt geen buttons meer in het DOC document zelf?

En als je via ALT-F11 in de Visual Basic Editor kijkt, staat de code dan echt in het nieuwe .DOC document of nog in de template. Als het goed is kan je dat zien in de Project Explorer Treeview.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Een titelfix om je probleem iets beter te omschrijven; Word sjablonen is zo verschrikkelijk algemeen dat het niet erg duidelijk is. Ik hoop dat de alternatieve versie beter is :)

Word sjablonen > [Word]Doc gebaseerd op sjabloon verwijst naar interne server

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1