[filemaker] converteren naar pdf

Pagina: 1
Acties:

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 08:28

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Ik loop stage op een makelaarskantoor en wij werken met een taxatieprogramma gebaseerd op filemaker pro 5.0.
Nu kwam het verzoek van enkele klanten om de rapporten die hier uit voortkomen aan te leveren in pdf formaat. Ik heb rondgezocht naar mogelijke converters of plugins, maar het enige wat ik vind zijn ofwel converters van pdf naar word, txt bestanden etc of vice versa.
De extensie die de rapporten hebben is .rvt maar dat zal geen algemene extensie zijn, iig is het programma gebaseert op filemaker.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:11

bonzz.netninja

Niente baffi

tja adobe graphic server will do the trick, waarschijnlijk, maar goed. dan ben je weer een paar duizend euro verder

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uh, gewoon printen naar een PDF printer? Ik gebruik zelf gewoon Adobe Acrobat en daar kun je zo'n beetje alles naar PDF printen (als file dan wel te verstaan). Bij mijn weten zijn er ook gratis of goedkope varianten die het zelfde doen.

edit:
Oh, ik moet wel zeggen dat het resultaat niet altijd even geweldig is maar je kunt het proberen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door IceStorm op 23-03-2004 09:28 ]

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Ik snap niet precies wat je bedoelt met printen naar pdf, en welke zijn die gratis programma's waar je op doelt? Iig bedankt voor de hulp!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:08

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Welk OS?
Bij OS X kan je gewoon (zonder te betalen) naar PDFjes printen. Met een beetje goede wil kan je dat gewoon in de FMP erbij maken (mits hij open is).

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:48
Sebje schreef op 23 maart 2004 @ 12:09:
Ik snap niet precies wat je bedoelt met printen naar pdf, en welke zijn die gratis programma's waar je op doelt? Iig bedankt voor de hulp!
Als je acrobat geïnstalleerd hebt krijg je een extra 'printer' erbij. Als je dan afdrukt naar die 'printer' wordt er een PDF gemaakt.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

xzoticate schreef op 23 maart 2004 @ 12:13:
Als je acrobat geïnstalleerd hebt krijg je een extra 'printer' erbij. Als je dan afdrukt naar die 'printer' wordt er een PDF gemaakt.
Yep inderdaad. Dat gaat in het algemeen best redelijk, zeker als er niet te veel fancy dingen in zitten (met dynamische websites heeft ie nog wel eens moeite bijv, maar een tabel met prijzen gaat altijd goed).

Met google kom ik tot het volgende:
http://www.google.com/sea...=UTF-8&q=free+pdf+printer

Staan meerdere programma's die onder windows gratis PDF kunnen 'printen naar file'. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het schijnt goed te werken.
Ik zal eens kijken of de Computer Totaal nog een aanrader heeft want volgens mij heeft er een paar maanden terug een artikel hier over in gestaan.

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 14:09

Padvinder

doet z'n best

Ik gebruik naar alle tevredenheid PDF995

http://www.pdf995.com/

Je selecteert gewoon PDF995 als printer en kiest een locatie om het pdf bestand op te slaan. Vervolgens genereert het ding een pdfje. Bij de gratisversie opent ie na het printen wel een lokaal opgeslagen html bestandje, maar dat kan je zo sluiten. Werkt prima. :)

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Probeer ook deze eens:

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=57796

Dit is PDFCreator.

Ik gebruik het zelf om mijn AutoCAD tekeningen ermee naar pdf te converteren.
Het programma installeert zichzelf als een windowsprinter. Het enige dat je moet doen is het gewenste document printen vanuit je Filemaker naar PDFCreator.

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
He bedankt allemaal voor jullie reacties!! Werkt super!. Alleen nu heb ik een volgend probleem, hij maakt van elke pagina een apart pdf bestandje aan zodat ik een rapport heb van 10 pdfjes, niet erg handig, is er een manier om ze te plakken?

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:48
Waar werk je nu mee (is mij niet helemaal duidelijk)?

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
met de bovengenoemde pdf creator, maar volgens mij ligt het probleem bij ons filemaker programma, die maakt voor elk te printen bladzijde en nieuw printvoorbeeld aan, dus krijg je eigenlijk 10 losse printopdrachten. Ik ben nu ghostscript aan het proberen om zo de pdfjes te mergen, of weet iemand een betere oplossing?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:08
Wat ook goed werkt is het tooltje win2pdf (maar even googelen) Dit installeert een virtuele printer onder windows, en slaat het hele bestand op als pdf, dus niet in losse pagina's.
Dit is officieel niet gratis, maar als je een beetje creatief bent..., wel klein tooltje zonder bullshit.

Succes!
Pagina: 1