[PHP LDAP] Simpele connectie, werkt ie nu wel of niet.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst zal ik even een overzicht geven van mijn config:

Domein: dmn-beenen
AD server: beenenw2k - Windows 2000 Server
Exchange en Webserver: beenen2003 - Windows 2003 server Std

Er draait een Apache server op beenen2003 met (complete install van http://www.devside.net/ ):
Apache: 2.0.48
PHP: 4.3.4
MySQL: 4.0.18

LDAP Info dvm phpinfo()

LDAP Support enabled
RCS Version $Id: ldap.c,v 1.130.2.9 2003/10/07 00:36:27 iliaa Exp $
Total Links 0/unlimited
API Version 2004
Vendor Name OpenLDAP
Vendor Version 0

Gister ben ik aan het zoeken geweest naar de communicatie tussen AD en PHP, ik ben er achter gekomen dat, dat mogelijk is via LDAP.
Ik heb de php.ini aangepast en een paar dll's verplaatst zoals bij www.php.net/ldap is uitgelegt.

Daarna heb ik wat scripts uitgeprobeerd van die php.net page, maar krijg geen data op het beeld.

Ik heb gister eindelijk een redelijke tutorial gevonden. (Weet er iemand nog een paar goeie) http://www.developer.com/...ticle.php/10941_3100951_1

Daar staat het simpele stukje om verbinding te maken:
PHP:
1
2
3
4
<?php
    ldap_connect("beenenw2k.dmn-beenen") or
                  die("Couldn't connect to AD!");
?>

Wat nu mijn probleem is: Wanneer ik dat adres verander naar elk willekeurig adres krijg ik nog niet die foutmelding.

Het onderstaande script zou de versie van ldap moeten weergeven, maar komt ook niks opbeeld.
PHP:
1
2
3
4
5
<?php
    $ad = ldap_connect("beenenw2k.dmn-beenen") or
          die("Couldn't connect to AD!");
    ldap_set_option($ad, LDAP_OPT_PROTOCOL_VERSION, 3);
?>

Hoe kan ik nu gaan scripten als ik niet eens weet of de verbingen wel werkt.
(ik krijg geen foutmelding, niks, alleen een lege witte page.)

Zou dit te maken kunnen hebben met superglobals, daar heb ik in het begin met deze webserver ook problemen mee gehad.

Als er iemand is die nog goede ideen heeft waar ik kan zoeken, of wat ik nog kan proberen. (En goede ldap+php tut's zijn ook welkom).

(Ik heb de search gebruikt, maar weet eigelijks ook niet precies waar ik op moet zoeken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik heb zelf niet echt verstand van LDAP, maar kan je wel een algemeen debug-regeltje vertellen. ;)
Zet eens bovenaan in je script:
PHP:
1
2
3
<?php
error_reporting(E_ALL);
?>
En kijk eens of je dan misschien foutmeldingen te zien krijgt.
Anderzins kan de display_errors in php.ini misschien nog uit zijn gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geeft geen verschil jammer genoeg, blijf een witte pagina houden zonder foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 08:00
Weet niet zozeer een tutorial, maar ik weet dat squirrelmail gebruik kan maken van een LDAP adressenboek. Misschien zou je in de source van squirrelmail meer informatie vinden over het aanspreken van LDAP (dan even niet AD, maar gewoon LDAP dus) met behulp van php?

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou even melden dat ik eindelijk verder gekomen ben. Omdat ik de apache webserver zeer slecht reageerde en ik niet kon vinden waarom heb ik php maar op IIS geinstalleerd.

Daarna heb ik maar weer eens geprobeerd om ldap opnieuw aan de praat zien te krijgen.
De scripts van boven gaven geen resultaat, maar nadat ik de 2 scripts van deze pagina:
http://nl.php.net/manual/en/function.ldap-bind.php
had geprobeerd bleek er wel degelijk een connectie te zijn, wanneer ik je juiste instellingen had gebruikt.

En zojuist heb ik eindelijk data uit de AD kunnen krijgen met een script wat op http://nl.php.net/manual/en/function.ldap-search.php staat, waarvan ik het connection stuk uit de boven genoemde heb gehaald.

Ben al vanaf vanmorgen bezig maar eindelijk succes. Nu nog zien hoe ik fatsoenlijk data kan filteren, en gebruik kan maken van ldap.