Vreemde .mov: audio in quicktime, beeld in WMP

Pagina: 1
Acties:

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik heb een beetje een vreemd filmpje gedownload. Het is een .mov, maar maakt voor het beeld vrijwel zeker gebruik van 3ivx. Quicktime kan echter niets met het beeld, de audio speelt wel gewoon goed af. Als ik hem rename naar .avi speelt WMP het beeld weer prima af, maar weer geen geluid (vermoedelijk Quicktime geluid, AAC). Het liefst had ik dat ik het filmpje gewoon in WMP af kon spelen, met geluid, dus als iemand een oplossing weet, gaarne. Gspot kan helemaal niets vinden over welke video of audio codec gebruikt wordt, alleen dat het filmpje ooit met Quicktime gemaakt was. Hier schiet ik dus ook niet veel mee op.

Ik heb net even de officele codec (pack) van 3ivx geinstalleerd (ik had eerst gewoon ffdshow) in de hoop dat bijgeleverde mpeg4audio decoder resultaat zou hebben, maar dit doet explorer.exe en wmp.exe crashen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Pak anders de Quicktime alt, dan kan je met wat geluk gewoon de mediaplayer (classic) gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Brent
Nee, werkt ook niet. MPC geeft echter wel een mogelijk nuttige foutmelding:
Stream 0
QuickTime Movie Parser

Media Type 0:
--------------------------
AM_MEDIA_TYPE:
majortype: MEDIATYPE_Audio {73647561-0000-0010-8000-00AA00389B71}
subtype: Unknown GUID Name {0000706D-0000-0010-8000-00AA00389B71}
formattype: FORMAT_WaveFormatEx {05589F81-C356-11CE-BF01-00AA0055595A}
bFixedSizeSamples: 1
bTemporalCompression: 0
lSampleSize: 4
cbFormat: 18

WAVEFORMATEX:
wFormatTag: 0x706d
nChannels: 2
nSamplesPerSec: 44100
nAvgBytesPerSec: 176400
nBlockAlign: 4
wBitsPerSample: 16
Kan iemand hier iets mee?

• Brent
Ik geef hem nog maar 'n zetje, want ik wil graag het filmpje bekijken en beluisteren.

• Brent
Ik heb geprobeerd om met VirtualDub(Mod), laatste versies, eens de streams (audio en video) te extracten, maar hij geeft een error dat hij het type niet kon detecteren. Tips zijn zeer welkom :) Het geluid zou ik gewoon op kunnen nemen via de mixer, maar het beeld wordt toch een probleempje...

[ Voor 28% gewijzigd door Brent op 24-03-2004 19:09 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Sorry hoor maar ik zie dit een beetje als vliegen in een vliegtuig naar de maan. Waarom neem je niet gewoon een goede speler!? (bv VLC)

• Brent
Ik heb hem effe gedownload, en hij speelt hem inderdaad af! Bedankt voor deze tip :) Overigens kan dit programma mij vertellen dat voor audio de mp4a en voor video 3IV2 codecs gebruikt worden. Ik zal eens kijken of ik die ook wergens kan downloaden, zodat ik ze in WMP kan afspelen (is namelijk handig icm logitech play/stop toets etc.).

Ik heb even gezocht en wat dingen geprobeerd, maar ik denk dat ik geen goede mp4a directshowfilter kan vinden, zodat ik in WMP geluid heb. Weet iemand misschien wat ik moet hebben? Ik gok een soort AAC filter alleen ik heb er reeds 2 gedaan en die werkten niet.

[edit]Hier http://kibus1.narod.ru/frames_eng.htm?sof/abcavi/fourcc.htm staat dat het Media Excel MPEG-4 Audio is. Google kan me niet echt helpen aan een directshow filter. Links welkom

[ Voor 43% gewijzigd door Brent op 24-03-2004 20:39 ]

Pagina: 1