Toon posts:

Canon A70: lijnen in display bij zoomen normaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Heb gisteren een Canon A70 gekocht bij de Media Markt. Is mijn eerste digitale camera.
In het LCD display zie ik bij in- en uitzoomen wat horizontale lijntjes/streepjes. Is dit normaal? Komt dit omdat zoomen stroom suckt van de batterijen?

De doos van de camera was trouwens met rood Media Markt stripband dichtgemaakt (geen tape maar zo'n harde plastic tie-wrap). Zou dit kunnen betekenen dat dit een eerder teruggebracht (gerepareerd?) exemplaar is?
Ik hoop het toch niet...?

Grt Hans

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 08:53 ]

Verwijderd

kijk eens in de startpost van Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 7

't kan dus geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb er inderdaad nu iets over gevonden, zou dus geen kwaad kunnen. Op de foto's is het inderdaad niet terug te zien. Pfoeiii, was al bang dat ik nu al in de reparatiemolen zou komen....

Verwijderd

Hetzelfde "probleem" kennen andere camera's ook (bijv Sony DSC-F828). Je ziet er idd helemaal niets van terug op foto's. Let sowieso ook eens op wanneer het voorkomt, volgens mij alleen als je onder een lamp staat!

De Canon Powersot serie wordt overigens fabriek-af geleverd met een "open doos". Er zit geen plastic om de doos heen en je kunt hem gewoon openen zonder de verpakking te beschadigen. MM doet vaak om al dit soort dozen zo'n bandje.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat rode stripband doen we in Enschede standaard om een digicam heen, dus dat betekent niks. Het is gewoon een vorm van diefstalbeveiliging, je krijgt die doos niet zo heel makkelijk open zonder gereedschap ;) Bovendien is het voor de klant een teken dat de doos niet open is geweest, laatst heb ik voor een klant nog de hele stelling op de kop gezet omdat hij per se een doos MET dat rode bindmateriaal wilde :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, aan deze site heb je echt wat!
Bedankt voor de info, nu kan ik met een gerust gevoel met de A70 aan de slag.
Top! Ik hoop het digitaal fotograferen zo snel mogelijk onder de knie te hebben...

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
om mijn a70-van-de-mediamarkt zat ook zo'n rode strip..
en mijn a70-van-de-mediamarkt heeft soms ook last van lijnen bij het zoomen

:) 'normaal' dus :) veel plezier met plaatjes schieten.
je krijgt die doos niet zo heel makkelijk open zonder gereedschap
jawel joh! gewoon even je nagel op de plek zetten waar de twee einden aan elkaar geplakt zitten. trek je in 1x los (althands zo maak ik zo open)

[ Voor 57% gewijzigd door FragDaddy op 23-03-2004 18:35 ]

Have a wheelie good weekend!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Wat denk ik "ook" een manier is om te kijken of het een "gebruikt" model is naast de rode tiewraps, is kijken of de handleiding in plastic is verpakt.

Mijn IXUS 400 gekocht bij de MM ging helaas na 2 maanden al "kapot"; de flitser wilde niet meer flitsen (en dat pas na 10 foto's met flits ofzo...).

Bij mijn G5 was de handleiding en CD's wel netjes verpakt in plastic... zegt in mijn ogen waarschijnlijk wel "iets" wat betreft de "nieuwbaarheid" (stom woord zeg, maar kon even niet bedenken hoe ik het moest omschrijven :9).

Website, Flickr, FB, Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij verschilt het per model of de handleiding in folie is verpakt.
Wat ik trouwens niet snap is dat de onderwaterbehuizing voor deze camera duurder is dan de camera zelf :)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 22:41
Dit is normaal bij digitale camera's en staat zelfs gewoon in de handleiding.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het in de handleiding van de A70 niet kunnen vinden, waar staat het dan (pagina?)

Grt Hans

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 22:41
Notice Concerning Shooting
When using this camera to shoot scenes containing extremely bright subjects, a
vertical, red bar of light may appear on the LCD monitor. It will not be recorded
when shooting still photos, but will be when shooting movies. This is a normal
occurrence in devices containing CCDs and does not constitute a malfunction.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft te maken met overbelichting en niet met de horizontale storinkjes die ik waarneem bij het in- en uitzoomen. Is geen rode balk. Zijn meerdere streepjes.

Grt Hans

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 08:11:
Volgens mij verschilt het per model of de handleiding in folie is verpakt.
Wat ik trouwens niet snap is dat de onderwaterbehuizing voor deze camera duurder is dan de camera zelf :)
Die onderwaterdingen zijn inderdaad absurd duur, maar de productieaantallen natuurlijk laag,daardoor duur te produceren, kwestie van marketing ook: wie zo'n ding wil hebben zal die hoge prijs ook betalen..........
Pagina: 1