Rare e-mails door bedrijfsnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Sinds kort krijg ik en mijn collega's elke keer hele vage e-mails.

Voorbeeld:

Onderwerp: fake

Bijlage: Talk.pif

Ik heb McAfee al laten zoeken maar hij kan niets vinden. De afzenders zijn ook errug vaag. Zo lijkt er een e-mail van een collega te komen terwijl hij die helemaal niet heeft verstuurd. Ook e-mail adressen van de buitenwereld komen er in voor.

Is dit nou een virus? En zo ja wat voor? Want McAfee vind hem gewoon niet.

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Ja dit is een virus, en misschien is je mcafee niet up to dat? Of misschien is het onderweg wel door de mail server gecleaned ofzo?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
jizef hoeft absoluut geen virus te hebben, maar ik zou toch maar eens checken op de pc van die collega va je :)

• Mavvie
The_Stickie schreef op 23 maart 2004 @ 08:44:
jizef hoeft absoluut geen virus te hebben, maar ik zou toch maar eens checken op de pc van die collega va je :)
Het zou goed kunnen ja dat het op de pc van een collega zit, maar deze collega logged op de zelfde terminal server in als ik. En alleen vanaf daar kan hij een e-mail versturen.

En netals ik al zei, de afzenders komen ook van buitenaf

Twitter | Linkedin

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ziet er heel erg uit als een virus uit de Bagle-family (welke variant is zo niet te zeggen)... zou je die attachment eens naar mij kunnen mailen (gezipt graag, emailadres staat in mijn profile).

Virussen? Scan ze hier!

• Mavvie
wildhagen schreef op 23 maart 2004 @ 08:53:
Ziet er heel erg uit als een virus uit de Bagle-family (welke variant is zo niet te zeggen)... zou je die attachment eens naar mij kunnen mailen (gezipt graag, emailadres staat in mijn profile).
Ok bedankt, e-mail is onderweg.

Twitter | Linkedin

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

McAfee 7.1 met DAT 4341 en engine 4.3.20 flagged hem:
Attachment file : shower.zip
Scanner Detected: W32/Netsky.b@MM!zip
Action taken : Moved...
Je hebt overigens mail terug ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Mavvie
ok bedankt, ik ben nu de laatste update aan het downloaden want ik zag dat mcafee zelf niet mee wilde werken :( en heb al een fix programma gedraaid van symantec en die heeft al wat virusjes gevonden!!

Twitter | Linkedin

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Evil M@V schreef op 23 maart 2004 @ 09:30:
ok bedankt, ik ben nu de laatste update aan het downloaden want ik zag dat mcafee zelf niet mee wilde werken :( en heb al een fix programma gedraaid van symantec en die heeft al wat virusjes gevonden!!
Je hebt je mcafee niet op tijd geupdate, want deze hoort allang herkend te zijn. Je had dus net zo goed ook een tooltje van mcafee kunnen gebruiken.
Symantec hoefde je niet te gebruiken.

W32/Netsky.b@MM
Minimum DAT: 4325
Release Date: 02/18/2004!!!!! lees februari

[ Voor 20% gewijzigd door Miki op 23-03-2004 10:10 ]

• Mavvie
Alleen wil ik wel ff weten hoe hou ik nou de mcafee op de server up to date? Want autoupdate failed elke keer...

Twitter | Linkedin

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Evil M@V schreef op 23 maart 2004 @ 12:08:
Alleen wil ik wel ff weten hoe hou ik nou de mcafee op de server up to date? Want autoupdate failed elke keer...
Ik kan je niet precies helpen omdat ik niet niet weet over welk producten je beschikt. Hoogstwaarschijnlijk EPO en mcafee 4.5.1 maar dat weet ik dus niet zeker.

Middels deze link kun je wel zelf het één en ander uitzoeken: https://knowledgemap.nai.com/phpclient/homepage.aspx

Een belletje of mailtje naar de mcafee/helpdesk zou ook wonderen moeten doen, het is een serieus probleem en je hebt recht op support.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 23-03-2004 12:16 ]

Pagina: 1