Hey Tweakertjes ,
gister draaide ik mijn nieuwe systeempje (yeah ! een servertje strax
).
Ik had er alleen nog geen harde schijf voor dus ik moest het doen met een "kale" PC zonder kast ook .
Dit is het systeempje :
MSI K7T Pro 2
AMD XP 1700+
256 MB SD-Ram (133)
Coolermaster oem koeler (zat bij mijn thunderbird ooit )
135 Watt Voeding (merkloos)
Aopen GF4 MX 440
Realtek 100/10 Mbit kaartje
Dit alles lag kaal op de grond bij mij (uiteraard op anti-statische folie ) en ik heb het 3 uur achter1 aan laten staan . Uiteraard is alles "underclocked" omdat mijn mobo 100 mhz FSB aankan . Mijn kamertemp. was ongeveer 18/20 graden .
Nu heb ik na 3 uur ff een sneak-peak gedaan en tot mijn grote verbazing stond de temperatuur van de kast op 28 graden . En die van de processor ook !
Zijn dit geen erg onrealistische temperaturen ? (heb gekeken in bios , zelf opmeten zal niet gaan ) . Als dat wel kan zou het dan ook lukken om de processor passief te koelen tzt ?
Wat is jullie advies ? En is de temp. realistisch ?
gister draaide ik mijn nieuwe systeempje (yeah ! een servertje strax
Ik had er alleen nog geen harde schijf voor dus ik moest het doen met een "kale" PC zonder kast ook .
Dit is het systeempje :
MSI K7T Pro 2
AMD XP 1700+
256 MB SD-Ram (133)
Coolermaster oem koeler (zat bij mijn thunderbird ooit )
135 Watt Voeding (merkloos)
Aopen GF4 MX 440
Realtek 100/10 Mbit kaartje
Dit alles lag kaal op de grond bij mij (uiteraard op anti-statische folie ) en ik heb het 3 uur achter1 aan laten staan . Uiteraard is alles "underclocked" omdat mijn mobo 100 mhz FSB aankan . Mijn kamertemp. was ongeveer 18/20 graden .
Nu heb ik na 3 uur ff een sneak-peak gedaan en tot mijn grote verbazing stond de temperatuur van de kast op 28 graden . En die van de processor ook !
Zijn dit geen erg onrealistische temperaturen ? (heb gekeken in bios , zelf opmeten zal niet gaan ) . Als dat wel kan zou het dan ook lukken om de processor passief te koelen tzt ?
Wat is jullie advies ? En is de temp. realistisch ?
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?