Bij een kennis heb ik vorige week adsl aangesloten, hij belde gisteren dat hij niet meer met Windows Terminal Service kon inloggen op de computer van de zaak. Geen probleem dacht ik, even een NAT poortmapping aanmaken en alles werkt weer.
Nadat ik de poortmapping had aangemaakt (poort 3389) werkte het nog steeds niet. Om te testen heb ik het IP adres van de computer (10.0.0.150) als default server in het modem gezet, ook dit werkte niet. ('kan geen verbinding maken')
Het vreemde is dat het IP adres waarna verbinding gemaakt wordt in de 172.16.xx.x range zit, een class B private range
Als ik een inbelverbinding maat (isdn, via Planet) krijg ik direct verbinding. Als ik dan netstat uitvoer in de command prompt zie ik ook verbinding
Via msn een kennis (de regelmatig met Terminal Service support doet) gevraagd te connecten naar dat ip adres maar geen verbinding mogelijk.
Iemand enig idee hoe
a) het mogelijk is dat een private range ip adres gebruikt is
b) hoe verbinding te maken via de adsl verbinding.
info:
client: windows xp home, speedtouch 510i (4.2.3.0), adsl via planet
server: windows 2000 (volgens mij, niet 100 % zeker)
edit: voor alle duidelijkheid, de inbelverbinding is niet een inbelverbinding naar een VPN oid. Het is gewoon naar het standaard 0670 Planet dial-up nummer
Nadat ik de poortmapping had aangemaakt (poort 3389) werkte het nog steeds niet. Om te testen heb ik het IP adres van de computer (10.0.0.150) als default server in het modem gezet, ook dit werkte niet. ('kan geen verbinding maken')
Het vreemde is dat het IP adres waarna verbinding gemaakt wordt in de 172.16.xx.x range zit, een class B private range
Als ik een inbelverbinding maat (isdn, via Planet) krijg ik direct verbinding. Als ik dan netstat uitvoer in de command prompt zie ik ook verbinding
code:
1
| computernaam:[willekeurige poort] met 172.16.xx.x:3389 ESTHABLISHED |
Via msn een kennis (de regelmatig met Terminal Service support doet) gevraagd te connecten naar dat ip adres maar geen verbinding mogelijk.
Iemand enig idee hoe
a) het mogelijk is dat een private range ip adres gebruikt is
b) hoe verbinding te maken via de adsl verbinding.
info:
client: windows xp home, speedtouch 510i (4.2.3.0), adsl via planet
server: windows 2000 (volgens mij, niet 100 % zeker)
edit: voor alle duidelijkheid, de inbelverbinding is niet een inbelverbinding naar een VPN oid. Het is gewoon naar het standaard 0670 Planet dial-up nummer
[ Voor 7% gewijzigd door P_de_B op 23-03-2004 08:30 ]
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl