[Win2k3] Hoe profielen over te zetten

Pagina: 1
Acties:

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 20:30
Ik heb al gezocht, maar hier eigenlijk niks relevants over kunnen vinden, dus vandaar mijn topic. Mocht mijn vraag toch al gesteld zijn, sorry. Dat ligt dan aan mijn zoekkunsten ;)

Goed, ik zit met het volgende probleem. We zijn hier momenteel bezig om een Windows 2003 omgeving in te richten, alles draait hier nog op NT4. Het omzetten is geen probleem, NT4 upgraden naar 2003, domein draait mixed mode. Maar, de profielen en homedirectories van de gebruikers (+/- 450) staan op een oude (en volle) NT4 member server. Deze moeten overgezet worden naar de nieuwe omgeving (op een Windows 2003 DC). Echter, ook daarna aangepast worden in de accounts van de gebruikers.

Is er een tooltje waarmee ik dit snel kan doen, in plaats van 450 accounts handmatig de nieuwe pad verwijzing te geven?

Overigens, DFS is daarbij geen optie.

Alvast bedankt! :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Je zou gebruik kunnen maken van de User State Migration Tool zie http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;321197 weet niet of je hier wat aan hebt maar in deze richting zul je moeten zoeken.

• Astra
Dit werkt dus niet, het is alleen geschikt voor Windows XP. En bij ons systeem gaat het er dus om, dat we de complete userbase aan kunnen passen.

profile is nu bijvoorbeeld \\ntserver1\profiles\%username% en dit zou dan \\servernieuw\profiles\%username% moeten worden.

niemand verder? :'(

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

_Astra_ schreef op 23 maart 2004 @ 14:03:
Dit werkt dus niet, het is alleen geschikt voor Windows XP. En bij ons systeem gaat het er dus om, dat we de complete userbase aan kunnen passen.

profile is nu bijvoorbeeld \\ntserver1\profiles\%username% en dit zou dan \\servernieuw\profiles\%username% moeten worden.

niemand verder? :'(
Ow je wilt gewoon het profiel aan passen maar niet de profiles kopieren?
In Windows Server 2003 kun je alle users selecteren en masaal (bulk) het profile path aanpassen. Je zou Robocopy kunnen gebruiken om de profiles te moven met behoud van permissions naar de nieuwe server. (zet wel ff je net logon service uit) anders gaat het niet lukken omdat de profiles in gebruik zijn.

Maar wat heb je zelf al zo gedaan? enige input en uitzoek werk word wel van een TS verwacht.

[ Voor 7% gewijzigd door mutsje op 23-03-2004 14:15 ]

Verwijderd

opvragen van profile path van alle gebruikers:
dsquery user | dsget user -profile

wijzigen van profile path voor alle gebruikers:
dsquery user | dsmod user -profile \\servernieuw\profiles\$username$

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 15:02 ]

• Astra
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 15:00:
opvragen van profile path van alle gebruikers:
dsquery user | dsget user -profile

wijzigen van profile path voor alle gebruikers:
dsquery user | dsmod user -profile \\servernieuw\profiles\$username$
Kijk, dit was hetgeen waar ik naar op zoek was :) Om de een of andere reden reageert de AD heel slecht momenteel, en ik wilde snel een oplossing voor het omzetten van de profiledirs. Bedankt!
Pagina: 1