XP crasht bij alle games na een 1 tot 3 minuten, en bij films na 1 minuut.
Ik krijg geen BSOD, ook al heb ik aangegeven dat ik die wel wil, maar hij reboot gewoon.
Na een nieuwe XP install bleef het probleem zich herhalen, zowel met std windows drivers als WHQL drivers van videokaart en soundblaster, verschillende drivers geprobeerd dus. Ook drivers die ik destijds altjd gebruikte.
Er is geen IRQ probleem (wel is SB live gedeeld met AMD 756 PCI to USB open host controller, allebei IRQ 9. En NIC met de RAID controller (IRQ 10) ) maar moet geen probleem zijn lijkt me.
Ik heb ook geprobeerd geheugen in andere mem band te zetten.
Het vreemde is dat in windows zelf, met al zijn applicaties ik geen probleem heb. Enkel als ik een spel start of een film open.
Even wat specs:
Win Xp SP1 + alle updates + DX 9.0b
Athlon Slot A 800 mhz
MSI K7Pro (AMD chipset)
256 Mb
60 Gb Maxtor, 30 Maxtor en 20 Seagate aan een raid controller
Geforce 1 DDR (det. 23.11) geprobeerd: 7.52, 43.51, std windows drivers
SB live 5.1 (5.12.2.252 LiveDrvUni-Pack, geprobeerd: std windows drivers, std cd-rom drivers)
Realtek NIC
Aopen 300 Watt voeding
Temps: CPU 45 graden / System 20 graden / GPU 20 graden
niet overgeclocked
Wat betreft de films, ik weet 100% zeker de juiste codecs geinstalleerd te hebben, en hij crasht bij alle players.
Ik ben echt ten einde raad, heb ook al in de bios lopen neuzen..
Ik ben gek op films kijken, maar dan moet ie het wel doen, evenals de games..
Ik hoop dat iemand een conflict ziet o.i.d !
Ik krijg geen BSOD, ook al heb ik aangegeven dat ik die wel wil, maar hij reboot gewoon.
Na een nieuwe XP install bleef het probleem zich herhalen, zowel met std windows drivers als WHQL drivers van videokaart en soundblaster, verschillende drivers geprobeerd dus. Ook drivers die ik destijds altjd gebruikte.
Er is geen IRQ probleem (wel is SB live gedeeld met AMD 756 PCI to USB open host controller, allebei IRQ 9. En NIC met de RAID controller (IRQ 10) ) maar moet geen probleem zijn lijkt me.
Ik heb ook geprobeerd geheugen in andere mem band te zetten.
Het vreemde is dat in windows zelf, met al zijn applicaties ik geen probleem heb. Enkel als ik een spel start of een film open.
Even wat specs:
Win Xp SP1 + alle updates + DX 9.0b
Athlon Slot A 800 mhz
MSI K7Pro (AMD chipset)
256 Mb
60 Gb Maxtor, 30 Maxtor en 20 Seagate aan een raid controller
Geforce 1 DDR (det. 23.11) geprobeerd: 7.52, 43.51, std windows drivers
SB live 5.1 (5.12.2.252 LiveDrvUni-Pack, geprobeerd: std windows drivers, std cd-rom drivers)
Realtek NIC
Aopen 300 Watt voeding
Temps: CPU 45 graden / System 20 graden / GPU 20 graden
niet overgeclocked
Wat betreft de films, ik weet 100% zeker de juiste codecs geinstalleerd te hebben, en hij crasht bij alle players.
Ik ben echt ten einde raad, heb ook al in de bios lopen neuzen..
Ik ben gek op films kijken, maar dan moet ie het wel doen, evenals de games..
Ik hoop dat iemand een conflict ziet o.i.d !
[ Voor 13% gewijzigd door Ricoh op 23-03-2004 01:33 ]