Toon posts:

Geen connectie met de 'buitenwereld'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week toen ik me pc aan deed een enorm raar probleem.

probleem omschrijving:
Ik kan op geen enkele manier verbinding krijgen met andere computers in mijn netwerk, ook niet met mijn router, laat staan het internet. Geen enkele applicatie kan verbinding krijgen met de buitenwereld.

Wanneer ik msn wil laten inloggen zegt ie direct dat hij niet kan connecten omdat hij denkt achter een firewall te zitten.
Wanneer ik in de dosprompt: netstat (of netview, weet niet meer welke) intiep zegt ie ook dat er een aantal programma's (zoals svchost en msn) op listen staan, ze krijgen nooit daadwerkelijk verbinding.

wat heb ik allemaal geprobeerd:
-ten eerste heb ik mijn firewall gedisabled en uiteindelijk verwijderd, geen effect.
-toen heb ik een virusscan gedraait, clean, geen resultaat
-toen gekeken of ik trojans zou hebben met een trojan scanner, niks
-toen naar spyware gezocht, ook geen resultaat
-vervolgens een ander netwerk kaart geprobeerd, ook geen resultaat. (wanneer ik het UTP stekker eruit haalt verteld windows dat hij geen connectie meer heeft, dus op hardwaregebied is alles in orde)
-omdat ik een router heb en dus alles via dhcp gaat, heb ik een handmatige IP adres + subnetmasker ingevuld, geen resultaat. Zet ik 'm op dhcp en ik vernieuw mijn IP dan krijg ik iets wat ik nog nooit heb meegemaakt. Hij geeft de melding dat hij het IP niet kan vernieuwen, kijk ik naar mijn IP adres, maakt hij er van: "169.254.x.x". Ik heb geen flauw idee hoe hij daar bij komt.
-verder heb ik gekeken naar mijn hosts file en lmhost, ook hier was alles in orde.
-ik heb gekeken of er geen 'vreemde' processen op de achtergrond draaide, na alles uit te hebben gezet bleef het probleem bestaan.
-ik heb gekeken naar servicez, ook hier was niets vreemds te zien en ook hier heb ik een aantal uitgezet, helaas ook zonder resultaat.
-savemode starten met netwerk ondersteuning bied ook geen oplossing.
-verder het register bespeurt, windows dir bekeken kon niets vinden.

ik heb dit ooit een keer eerder gehad en kon toen ook niets vinden, ik heb toen een systeem herstel gedaan wat in windows zit en alles werkte weer. Nu kan ik geen herstel meer uitvoeren omdat bij elk herstelpunt windows heel leuk vertelde: kan systeem herstel niet uitvoeren, probeer een ander punt.
Alle herstelpunten vervolgens maar verwijderd omdat ze toch onnodig veel ruimte in beslag nemen.

ook heb ik gekeken welke poorten in gebruik/open staan en dat zijn o.a.:
136
137
139
1024 soms en andere keer 1025

naar mijn idee lijkt dit een vervelend virus/trojan, maar geen enkel detectie programma vind ook maar iets. Ik ben bang dat formatteren het enige is wat ik kan doen, maar dan ben ik al mijn data kwijt (zitten ook schooldocumenten bij). Ik kan niet back-uppen, omdat mijn brander niet meer wilt en verder heb ik niet om te back-uppen (heb geen floppy-drive of memory stick).

ik tiep dit allemaal vanaf een andere computer in ons netwerk die op dezelfde router (draytek vigor 2600) is aangesloten, dus ook die werkt zoals het hoort.

het lijkt mij niet nodig om mijn sys. specs. te melden, maar hier dan toch:
P4 2.66Ghz
768MB Ram
onboard netwerk kaart (van SiS)
moederbord weet ik niet (zou een MSI moeten zijn)
het is namelijk een medion computer van November 2002, van de Aldi.

ik heb geen ideeen meer en hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Volgens mij werkt die detectie van je LAN-verbinding niet op alle 4 de gebruikte adertjes van je UTP kabel, dus misschien zou het daar aan kunnen liggen. Ik weet dat het misschien niet logisch lijkt, maar misschien toch eens een andere kabel proberen?

In je event logs trouwens ook niets vreemds te vinden?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
en ja hoor, ik heb nu net me PC hier heen gebracht waar de andere PC dus stond en aangesloten en alles werkt dus perfect nu. Al die tijd zonder internet gezeten door zo iets simpels... iig bedankt axis.

• axis
heb het zelf ook verschillende malen meegemaakt.. Je denkt gewoon te moeilijk, als je zo'n probleem hebt :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 18:49

bonzz.netninja

Niente baffi

brand je lampje van je netwerkkaart?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
lampje brandt ja.
toch vreemd dat de kabel opeens niet meer werkt. Ik weet heel zeker dat er niemand aan heeft gezeten omdat het overal redelijk netjes is weggewerkt en er lopen hier geen (huis)dieren of kleine kinderen. Is het mogelijk dat een kabel 'opeens' niet meer werkt? :?
Dan maar zo'n tang zien te regelen en de kabel weer in orde maken.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:50

Nobby

Nuts!

Misschien slecht contact door oxidatie oid.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Meestal zou je moeten kunnen pingen aan de hand van IP adressen... Mocht dit niet het geval zijn ligt het inderdaad aan de kabel.. Gelukkig heb ik hier een klein voorraadje liggen, maar het is nog nooit gebeurd iig..

En tsja, waardoor zoiets kan gebeuren? Last van muizen toevallig??
Oxidatie is idd ook mogelijk, maar die kans is behoorlijk klein volgens mij met die koperen aansluitingen enzo..

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• axis
Misschien zat een van de 8 adertjes net niet ver genoeg in het kopje, en is ie los geschoten ofzo, misschien toch een breukje in een adertje gekomen, etc.. je weet maar nooit :)

Pagina: 1