Meerdere site/dirs in Apache 1.3.29

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• TheJoxer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05-2025

TheJoxer

Nou ja, dat dus....

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds kort van IIS 5.0 overgestapt naar Apache 1.3.9. Nu heb ik 2 korte vragen over apache waar ik zelf niet uit kan komen en wat ik ook niet zo 123 in de manuals zie staan.

1. In IIS kun je makkelijk een 2de site met een andere root op een andere poort (bv. 85) laten draaien, kan dit in Apache ook en zo ja hoe?

2. Welk programma raden jullie aan om ftp te gaan gebruiken voor apache.

Alvast bedankt voor de moeite!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:22
TheJoxer schreef op 23 maart 2004 @ 00:34:
1. In IIS kun je makkelijk een 2de site met een andere root op een andere poort (bv. 85) laten draaien, kan dit in Apache ook en zo ja hoe?

2. Welk programma raden jullie aan om ftp te gaan gebruiken voor apache.

Alvast bedankt voor de moeite!
1. Zie virtual-host van apache documentatie
2. Geen idee wat je ermee wil bereiken :? Wil je in kunnen loggen naar een bepaalde site om te editen/uploaden oid? Misschien dat serv-U uitkomst bied :X

Is http://www.harmjan.com/ - A la netcraft jouw server waar we nu over spreken? Had je wel mogen zeggen dat je van OS gewisseld bent :) Dan word 2. meer in de richting van ProFTPd oid.
offtopic:
Laat ik nou net zelf ook zo'n configuratie hebben van mijn server, port 80 voor intern, port 85 voor buitenwereld :p

[ Voor 38% gewijzigd door LinuX-TUX op 23-03-2004 01:12 ]

• TheJoxer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05-2025

TheJoxer

Nou ja, dat dus....

Topicstarter
Jah ik heb idd iets gelezen over de vhosts. Ga ik wel ff uitzoeken, zal hier ook wel ergens een topic van lopen.

Met de ftp wil ik dus die mappen gaan beheeren die ik nu met vhosts ga aanmaken. Serv-u heb ik wel eens van gehoord, ga ik ook wel ff proberen.

En nee harmjan.com is gehost bij een webhoster. Ik draai nu zelf Win2k Advanced Server.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

code:
1
2
3
4
5
6
7
<VirtualHost 12.34.56.78:85>
    ServerAdmin user@domain.com
    DocumentRoot /apache2/htdocs/folder
    ServerName server.domain.com
    ErrorLog logs/server.domain.com/error.log
    CustomLog logs/server.domain.com/access.log combined
</VirtualHost>

Heb je hier uberhaupt wel naar gezocht/getest ? Dit is gewoon op de site van apache te vinden hoor.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.