[BTC 1008] Exp. met merken DVD wordt duur, hulp nodig.

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:38
Ik heb een BTC 1008 DVD combi brander en out of the box (FW 0054) en met de laatste firmware (http://www.btceurope.nl/e...ver_download_dvd_dual.htm) 0357 schijnt ook niet echt te helpen.

Ik gebruik de fikker voor mijn backups (ps2-dvd & dvd-5/9) en heb al verschillende merken geprobeerd. Op de PC doen ze het allemaal prima, maar graag zou ik van een paar mensen toch willen weten met welk type + of - en welke merken zij het meeste succes hebben.

Het merk waarmee ik nog het meeste succes mee schijn te hebben is het B-merk Arita. Nashua DVD's willen prima fikken, maar de PS2 of verscheidene dvd-players accepteren hem niet.

Memorex, FUJI, Kodak, Sony, Philips zijn allemaal een paar keer geprobeerd. Maar teveel problemen. En meerdere mislukkingen worden mij echt te duur...)

Het is niet mijn bedoeling om een opsomtopic te genereren, maar informatie over mijn vraag is vrijwel weinig tot helemaal niet te vinden, dus hoop ik van ganze harte hier een poging te mogen maken

Mijn vraag luidt, met welke merken hebben jullie toch het meeste succes (welke FW) hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 22-03-2004 23:51 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• SkyStreaker
Ik zou graag toch echt een paar merkjes of tips zien :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• SkyStreaker
Alsnog een schop, daar de juiste info mij nog steeds ontbreekt...

• Breinie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-01 17:54
Ik heb die brander net en nog niet veel media getest. Arita DVD+R 4x brandt ie prima op 4x. BeAll's DVD+R 4x brandt ie prima, maar hij herkent ze slechts als 1x media, terwijl die schijfjes het prima doen op 4x in een NEC 2500 :/
En ja, ik heb de laatste firmware erop staan ...

Verwijderd

Ik ben ook wel geinteresseerd in de ervaring van anderen. Ik heb een btc 1008. Op de website van btc staat wel een compatibility list, maar daar staan alleen de technische codes van de dvd's op. En aangezien deze code niet op de verpakking in de winkels staat, moet je toch weer op trial en error kopen om te kijken op welke speed je kan branden.

Ik heb nu getest: Imation dvd+r (technische code volgens Nero infotool: RicoHJPN r00): max 2x, Emtec dvd-r 4x certified (optodisc001): max 2x :( !!!!!!!! Ik wil snellere dvd's!!!

Vraag: weet iemand waar je een conversietabel kan vinden van technische codes naar de werkelijke Dvd merken? Ik ben hard op zoek naar snelle en goedkope dvd-r media, aangezien de rest van m'n apparatuur alleen -r pikt.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 12:22:
Ik ben ook wel geinteresseerd in de ervaring van anderen. Ik heb een btc 1008. Op de website van btc staat wel een compatibility list, maar daar staan alleen de technische codes van de dvd's op. En aangezien deze code niet op de verpakking in de winkels staat, moet je toch weer op trial en error kopen om te kijken op welke speed je kan branden.

Ik heb nu getest: Imation dvd+r (technische code volgens Nero infotool: RicoHJPN r00): max 2x, Emtec dvd-r 4x certified (optodisc001): max 2x :( !!!!!!!! Ik wil snellere dvd's!!!

Vraag: weet iemand waar je een conversietabel kan vinden van technische codes naar de werkelijke Dvd merken? Ik ben hard op zoek naar snelle en goedkope dvd-r media, aangezien de rest van m'n apparatuur alleen -r pikt.
+R met bitsetting zou ook moeten werken!

Zie http://www.videohelp.com/dvdmedia.php? voor de tabel ;)

webOS all the way!

Verwijderd

Bedankt voor de link. Volgens jou zou met bitsetting in principe een dvd+r op elke dvdspeler gelezen moeten kunnen worden? Ik heb namelijk een imation dvd+r schijfje (ricohjpn r00) als dvd-rom ge-bitset, maar deze kon niet door m'n oude dvd-rom speler gelezen worden, noch door een standalone dvd(-r) speler.

Ligt dit nu aan de (slechte) kwaliteit van het schijfje, of werkt bitsetting alleen als de speler ook dvd+r ondersteunt in dit geval? Overigens heb ik ook een van m'n dvd-r schijfjes als dvd-rom gebitset, maar die kon toen niet gelezen worden door m'n dvd-rom speler, terwijl als ik hem gewoon als dvd-r brandde, hij em wel goed pakte. Dus ik heb dat bitsetten een beetje opgegeven.

• SkyStreaker
De bitsetting is in principe er alleen maar voor om apparaten die weigeren gebrande DVD's te willen inlezen. De bit vertelt het apparaat dat hij in feite een ECHTE DVD is. Welk merk heb je geprobeerd?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 11:20
Wat ik je kan aanraden is het werken met Fabrikant-namen.

Voorbeeldje:
"Platinum DVD+R 4X" zegt niets, die kan gemaakt zijn door Ritek, Ricoh of CMC.
" Elke Ritek G04 Schijf" is veel duidelijker. Die schijven zijn namelijk allemaal van dezelfde qualiteit etc, terwijl hij onder 10 verschillende merknamen verkocht kan worden :)

Ik heb helaas geen BTC brander (ik draai Lite-on), maar waar ik overal goede geluiden over hoor zijn dus Ritek schijven. En dan in het speciaal de Ritek G03 en G04 (DVD-R) schijfjes. Mischien moet je die eens proberen? :)

• SkyStreaker
Inmiddels is de firmwareversie 0578 beschikbaar

Pagina: 1