[Router] Up en downloaden tegelijk erg traag

Pagina: 1
Acties:

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:23
Ik heb een vaag probleem met mijn router.

Misschien dat jullie mij kunnen helpen...

Als ik aan het downloaden ben gaat het allemaal prima. Ook de snelheid is prima, maar stel dat ik aan het downloaden ben met 240 kb/sec en ik zet me FTP aan en begin dus ook met uploaden zak mijn download terug naar 60 kb/sec.

Als ik de router er tussen uit haal heb ik daar geen problemen mee. Ik kan dan downloaden met 240 kb/sec en uploaden met 98 kb/sec, zonder dat ik terug val in snelheid.

Ik heb een Linksys router BEF41 v1 en een Demon ADSL verbinding.

Ik heb al verschillende instellingen veranderd met MTU etc, maar ik kom er niet meer uit. Misschien heeft iemand hetzelfde probleem gehad en heeft die gene ook een oplossing.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
ADSL is niet synchroon, je kan niet je upload en download tegelijk voltrekken :(

• Sonic
Dat gaat dus wel als ik me router er tussen uit haal.

wat jongens hier in de buurt hebben ook een Demon abbo en die downloaden ook met 200+ en uploaden tegelijk met 90+ kb/sec.

Ik heb me router nodig, omdat ik er dus meer pc's achter heb hangen. Maar ik lever zo wel veel aan snelheid in.

En het is super vervelend als iemand wat aan het uploaden is en je download zakt helemaal in.

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 16:31
Misschien komt het door de router, goedkope router met een trage processor? Dus dat hij moeite heeft met de datastroom???

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Wat voor abbo heb je ??

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46
Kap je upload 2 of 3 kb/s onder je max. En je zal zien dat het heel erg verbeterd.

Je kan als het programma het niet zelf kan: www.netlimiter.com gebruiken.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Sonic
TRAXION, Ik heb het 8192/1024 abbo van Demon.

mhr-zip, dat had ik zelf ook al geprobeerd. Het gekke is dat het al merkbaar trager wordt als ik maar met 30 kb/sec aan het uploaden ben.

Deze problemen heb ik dus niet als ik de router er tussenuit haal. Kan het niet aan me router instellingen liggen? Ik zal eens kijken of ik aan een andere router kan komen. Dan kan ik eens gaan testen.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Is er mischien iemand anders in het netwerk die je router stoort ?

En heb je anders mischien de mogelijkheid om een andere router er tussen te zetten?

Firmware van je router al geupgrade en je modem ?
En mischien even spelen met je netwerkkaart instellingen Duplex enzo.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 19:50
Probleem is dat je TCP-ACK pakketjes van de download door jou router dezelfde prioriteit krijgen als gewone data pakketten. Indien je router de ACK pakketten voorrang geeft en je upload snelheid met 1 a 2 KB/s verlaagd, ben je van het probleem af.

Echter, ik vrees dat jou router dit niet ondersteund. Je zult dus of een linux/bsd bak of een router die het wel ondersteund moeten gebruiken voor je routering
Pagina: 1