Limiter...quanta costa?

Pagina: 1
Acties:

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Ik ben op zoek naar een limiter.... en as usual... wagamedakoste??
ik ben tot nu toe alleen limiters tegen gekomen van Dateq...mooi spul hoor' _/-\o_ , maar t kost zo allejezus veel :'(

ben dus op zoek naar iets "betaalbaarders" dan dateq...maar kan nergens iets vinden..2e hands kun je volgens mij al helemaal op je buik schrijven want die ben ik ook nog nergens tegen gekomen... iemand nog adresjes??

iRacing Profiel

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
http://www.behringer.com/MDX2200/index.cfm?lang=ENG
Behringer Composer Pro MDX2200, tof dingetje, 142 euri :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• kroegtijger
dat komt al meer in de buurt.... waar vind ik een dealer van dat spul?? wil em wel eens uittsjekken namelijk... (moet in een kroeg komen ivm milieuwetgeving |:( )

iRacing Profiel

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Het ligt eraan waarvoor je eea wil gebruiken.

Moet het jaren mee gaan en hufter proof zijn is dateq een goede optie. Maar zoals je al gemerkt hebt, moet je bloeden voor een dateq.

Kijk anders eens naar behringer multicom of alesis 3630. Beide vind je wel rond de 150 euro en zijn geschikt voor semi prof gebruik.

Wise enough to play the fool

• kroegtijger
teacher schreef op 22 maart 2004 @ 23:04:
Het ligt eraan waarvoor je eea wil gebruiken.

Moet het jaren mee gaan en hufter proof zijn is dateq een goede optie. Maar zoals je al gemerkt hebt, moet je bloeden voor een dateq.

Kijk anders eens naar behringer multicom of alesis 3630. Beide vind je wel rond de 150 euro en zijn geschikt voor semi prof gebruik.
als t effe kan wel hufter proof gezien de knaapjes die ermee om moeten gaan..alhoewel ie ook achter slot weg kan worden gehangen.. 1x max niveau instellen en de buurt kan weer rustig slapen..
voor 150 euro verwacht ik niet dattie jaren mee gaat, een jaar of 2 volstaat dan wel...

iRacing Profiel

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
De Composer Pro die hier gebruikt wordt, gaat anders al een jaar of 2 mee, en d'r is nog niks mis mee :) Kwestie van'm niet mishandelen he ;)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik heb wel meer van behringer best goed spul..zeker voor hun prijs.. composer is prima!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Alesis 3630 heb ik zelf. Prima dingetje, stevig, gaat niet stuk.
Alleen de vraag: wat wil je ermee? Die Alesis van mij is een dual compressor/limiter met dual gate, misschien teveel of juist te weinig voor wat jij wilt.
Als je een limiter zoekt om een discoset qua volume te beperken moet je volgens mij iets anders hebben. De Behringer en Alesis dingen waar we hier over spreken zijn meer 'muzikale' compressors en geen rock-bottom limiters om de gemeente tevreden te houden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TheLemon op 23-03-2004 00:10 ]

• w00Dy
  • Laatst online: 14:22

w00Dy

Make soap, not war

voor kwaliteit betaal je,
DBX 166XL super spul.

Verwijderd

Die composer pro kan je helemaal niet sealen :?
Bij mij in de kroeg staat een hele ouwe limiter, met alleen een aan-knop.
Die is ingesteld door een bedrijf, vervolgens verzegeld en gecertificeerd, we mogen er ook niet aan prutsen dus.
Alleen, als je de stekkers er achter uit haalt en in de eindbak stopt, dan is ie er niet meer... >:)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:D lol

idd.. meestal zijn dat die MAX 78dB dingen ofzo... :X www.musicstorekoeln.de
anders daar eens kijken... als ik niet snel weg moet, had ik even voor de TS gezocht

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• w00Dy
  • Laatst online: 14:22

w00Dy

Make soap, not war

ooooh, zo'n een limiter |:(

Buiten die Dateq vind ik niet zo veel, lijkt me zo'n beetje de normale prijs.

[ Voor 63% gewijzigd door w00Dy op 23-03-2004 11:08 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:09

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Even opletten, als je echt aan de milieuwetgeving moet voldoen heb je best kans dat je een limiter moet hebben die met een externe microfoon werkt en aan de hand daarvan zijn nivo aanpast.
Die Behringer composer pro doet dat niet (prima spul trouwens en zeker voor die prijzen).

Alles kan stuk.

• teacher
  • Laatst online: 19:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Meestal is het voldoende om de limiter een keer in te stellen met een DB meter en gemeentepurno erbij.

Wel zal je hem daarna moeten "afschermen" met bijv een plexiglas plaat ervoor zodat niemand hem meer aan kan passen.

Wise enough to play the fool

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 00:41:
Die composer pro kan je helemaal niet sealen :?
Bij mij in de kroeg staat een hele ouwe limiter, met alleen een aan-knop.
Die is ingesteld door een bedrijf, vervolgens verzegeld en gecertificeerd, we mogen er ook niet aan prutsen dus.
Alleen, als je de stekkers er achter uit haalt en in de eindbak stopt, dan is ie er niet meer... >:)
Precies, maar zoals ik al zei, dit is het soort compressors of limiters (dynamic processors om het maar op een hoop te gooien) die niet voor dit doel gemaakt zijn. Deze behringer en alesis enzo dingen zijn gemaakt voor studio's en pa-werk, niet om in kroegen de buren tevreden te houden. Dus logisch dat dit soort opties er niet op zit, worden geluidstechnici niet zo vrolijk van als hun apparatuur gesealed zou zijn ... :P

• kroegtijger
t gaat idd alleen om het geluidsniveau te beperken.. Gemeente begint steeds meer te zeiken daarover en t is al een tijdje verplicht |:( dus we moeten er nu echt aan.... zoals al vermeld, ik kan em wel achter een slot gooien, dus da's nie zo'n probleem.... moet gewoon een el-cheapo apparaat zijn waarmee de buurt weer enigzins rustig kan slapen (naja, dat hopen ze }) lang leve het gepruts :P )

iRacing Profiel

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Je hebt al een Behringer MDX1600 voor EUR 120,=.
Nog goedkoper ben je uit met de Phonic Micro V, een klein doosje van ca. EUR 70,=.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• remco_k

remco_k

Even een klein beetje offtopic maar toch ook niet.

We hebben het hier over breedband limiters. Eigenlijk wil je niet dat zo'n ding aan het werk word gezet en al helemaal niet als hij meer dan 6dB gaat dempen.

Kortom: leer je "dj's" meteen te kijken naar het apparaat, zodat zij er wel zelf voor zorgen dat hij niet te hard hoeft te werken.

Wil je gewoon een vette sound, dan moet je een multibander neerhangen.
Behringer heeft de Ultra Dyne Pro DSP 9024 (kost iets van 200 euro), deze is 6 bands en geheel digitaal. ( http://www.behringer.com/DSP9024/index.cfm?lang=ENG )
Deze kun je (als je echt snapt hoe dit werkt) dusdanig afregelen dat:
1. Je sound vetter/beter/(wat jij wilt) klinkt dan elders en anders
2. Hij zeer zeker niet harder gaat dan JIJ wilt
3. Beveiligbaar met een password! (niet vergeten, heb ik eens gehad :( )
Dit apparaat heeft 1 nadeel: hij heeft een delay van minstens 5 msec. (optioneel kan ie tot 600msec ;) ) Die delay kan voor sommige DJ's erg irri zijn.

Goed afregelen van dit soort apparaten op zich is al een kunst. Wees gewaarschuwd.

Alles kan stuk.

• kroegtijger
remco_k schreef op 25 maart 2004 @ 14:56:
Even een klein beetje offtopic maar toch ook niet.

We hebben het hier over breedband limiters. Eigenlijk wil je niet dat zo'n ding aan het werk word gezet en al helemaal niet als hij meer dan 6dB gaat dempen.

Kortom: leer je "dj's" meteen te kijken naar het apparaat, zodat zij er wel zelf voor zorgen dat hij niet te hard hoeft te werken.

Wil je gewoon een vette sound, dan moet je een multibander neerhangen.
Behringer heeft de Ultra Dyne Pro DSP 9024 (kost iets van 200 euro), deze is 6 bands en geheel digitaal. ( http://www.behringer.com/DSP9024/index.cfm?lang=ENG )
Deze kun je (als je echt snapt hoe dit werkt) dusdanig afregelen dat:
1. Je sound vetter/beter/(wat jij wilt) klinkt dan elders en anders
2. Hij zeer zeker niet harder gaat dan JIJ wilt
3. Beveiligbaar met een password! (niet vergeten, heb ik eens gehad :( )
Dit apparaat heeft 1 nadeel: hij heeft een delay van minstens 5 msec. (optioneel kan ie tot 600msec ;) ) Die delay kan voor sommige DJ's erg irri zijn.

Goed afregelen van dit soort apparaten op zich is al een kunst. Wees gewaarschuwd.
_/-\o_ Als het aan mij ligt wordt het deze dus :P
273 euro'tjes, maar gezien de specs meer dan waard... en nog steeds een stuk goedkoper dan wat we in eerste instantie hadden ingeschat
t kreng doet alles wat we willen, plus nog wat meer...imho ideaal dus...ga em vanavond gelijk voorleggen bij de heren, eens kijken hoe ze dr tegenover staan

thanks, and i'll keep ya informed

iRacing Profiel

• remco_k

remco_k

kroegtijger schreef op 25 maart 2004 @ 20:51:
[...]

_/-\o_ Als het aan mij ligt wordt het deze dus :P
273 euro'tjes, maar gezien de specs meer dan waard... en nog steeds een stuk goedkoper dan wat we in eerste instantie hadden ingeschat
t kreng doet alles wat we willen, plus nog wat meer...imho ideaal dus...ga em vanavond gelijk voorleggen bij de heren, eens kijken hoe ze dr tegenover staan

thanks, and i'll keep ya informed
Ben benieuwd... maar ben jezelf bewust dat het inregelen van dit digitale dingetje niet makkelijk is, niet als je nog nooit een 9024 in je handen hebt gehad en zeer zeker niet als je nog -nooit- met compressors / limiters gewerkt hebt.

Enne alvast een tip: niet alles van Behringer werkt perfect.
De peak limiter in dit apparaat is bijvoorbeeld echt waardeloos. -> UIT laten staan.

Alles kan stuk.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 13:32
Die ultra-dyne is een erg mooi dingetje, heb er 2 op school staan ik ben er zelf erg over te spreken. Niet dat ik vergelijkingsmateriaal heb, maar ik kon er als net-niet-meer-leek goed mee omspringen :+ :)

Wij gebruikten ze vooral als eq en vertraging van de luidsprekers achterin de zaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Mad_Demon op 26-03-2004 10:40 ]

• remco_k

remco_k

Mad_Demon schreef op 26 maart 2004 @ 10:39:
Die ultra-dyne is een erg mooi dingetje, heb er 2 op school staan ik ben er zelf erg over te spreken. Niet dat ik vergelijkingsmateriaal heb, maar ik kon er als net-niet-meer-leek goed mee omspringen :+ :)

Wij gebruikten ze vooral als eq en vertraging van de luidsprekers achterin de zaal.
De EQ versie van dezelfde hardware is de 8024, dan is het ook geen multiband compressor / limiter.

Alles kan stuk.

• kroegtijger
remco_k schreef op 26 maart 2004 @ 10:26:
[...]

Ben benieuwd... maar ben jezelf bewust dat het inregelen van dit digitale dingetje niet makkelijk is, niet als je nog nooit een 9024 in je handen hebt gehad en zeer zeker niet als je nog -nooit- met compressors / limiters gewerkt hebt.

Enne alvast een tip: niet alles van Behringer werkt perfect.
De peak limiter in dit apparaat is bijvoorbeeld echt waardeloos. -> UIT laten staan.
och, ik heb ongeveer 2 maanden de tijd, dus dat komt wel goed....
en anders bel ik wel weer een guru op die het wel weet (maar liever niet...staat zo lullig.... :+ )

iRacing Profiel

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:28

chromeeh

the Gnome

Ik had tot voorkort een Zeck limiter liggen.....
Helaas heb ik 'm dus niet meer, anders had je 'm van me kunnen overnemen :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• remco_k

remco_k

kroegtijger schreef op 26 maart 2004 @ 17:49:
[...]
och, ik heb ongeveer 2 maanden de tijd, dus dat komt wel goed....
en anders bel ik wel weer een guru op die het wel weet (maar liever niet...staat zo lullig.... :+ )
Ik kan je een eindje op weg helpen:
http://www.radiostadmontfoort.nl/processing/

Om te beginnen zou je eens klakkeloos mijn settings (die overigens voor Radio zijn bedoeld) overnemen en alleen even je input en output nivo's aanpassen.
Vanaf daar kun je verder breien...

Alles kan stuk.

Pagina: 1