[suse 8.0] Installatie loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:57

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
De installatie van Suse standard server op een Compaq Proliant 1600 loopt telkens rond het zelfde punt vast, om gek van te worden. Het gaat om een standaard Proliant 1600 met 256MB geheugen, een 9.1 GB scsi-schijf op een of andere scsi controller met volgens mij een Intel 440bx/zx chipset. (dat zegt iig het testprogramma)

Ik begin met de installatie, doorloop de stappen van het kiezen van de taal, hij gaat dan ff wat packages controleren en dan loopt ie vast. Dat was dus de grafische install. Opnieuw gestart, ow, resolutie stond op 1024x768, ff naar 800x600. Mag niet helpen, 640x480, nog steeds vastloper, textbased. Ah hij komt wat verder, ik blij want hij gaat nu echt wat packages scannen, en pats, weer vast. :(

Enfin, ik denk, onder die textmodus heb je meerdere consoles dus schakel ff over, zie ik in eentje als laatste regel: "install program exit code 133" na een aantal modprobe foutmeldingen. (zoals b.v. modprobe can't locate module char-major-9) Op de eerste melding is erg weinig te vinden, wat duitse info doorgelezen en aan de hand hiervan de installatie in safe modus gestart (dus zonder dma, acpi etc en met linux mem=128M) maar zelfs dit hielp niet. linux mem nog wat meer naar beneden bij gesteld maar ook dat mocht niet baten.

Hierna nog even een geheugentest gedaan maar deze gaf geen foutmeldingen. Deze bak heeft jarenlang gediend als terminal server (nt4) en nooit een centje pijn maar hier heeft ie geen zin in. Iemand tips, trucs, ideeën? Ben zeer benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je niet de mogelijkheid om eens een andere distributie te proberen :? Dit zou wellicht wat meer licht kunnen werpen op de zaak :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

een of andere scsi controller
Probeer te achterhalen welke dit is en kijk dan of hij in de hardware-database van SuSE staat.

En net als Spider.007 zegt: misschien kun je Knoppix eens proberen. Hoef je niet te installeren, draait helemaal vanaf de CD. Hiermee kun je misschien wat logs/foutmeldingen bekijken.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Er heeft al een redhat installatie op gedraaid welke tijdens het opstarten ook problemen gaf bij het zoeken naar nieuwe hardware. Server resetten werkte vaak wel maar het was wel lastig. Ik wil graag deze distributie gaan gebruiken omdat ie bedoeld is als server en daar ook voor is ingericht. (Dus geen standaard suse install.) Ik zal even kijken of ik het type van de scsi controller kan achterhalen, volgens mij werd ie wel herkend, hij kon namelijk ook de schijven herkennen en zag er enkele partitie's op staan. Knoppix heb ik nog wel ergens dus zal ik ook ff gaan testen. Verdere tips en hulp zijn welkom. :)

[ Voor 10% gewijzigd door sjaak op 23-03-2004 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelk
  • Niet online
Geheugenproblemen? Check met memtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
marcelk schreef op 23 maart 2004 @ 11:52:
micha schreef op 22 maart 2004 @ 22:31:
Hierna nog even een geheugentest gedaan maar deze gaf geen foutmeldingen.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelk
  • Niet online
marcelk schreef op 23 maart 2004 @ 11:52:
...damn. 'k Moet toch maar eens beter lezen :P Staat al in de startpost....

edit: en niet op quote duwen maar op edit....

[ Voor 12% gewijzigd door marcelk op 23-03-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Gister even Knoppix 3.3 geprobeerd, deze loopt ook vast :{ bij het checken naar auto configuration apparaten oid. Vrij snel na het booten van cd. Ik ga morgen eens ff wat geheugen eruit trekken.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Van de supported hardware db van suse staat dat een Proliant 1600 gecertificeerd is voor Suse 6.1, dan zou 8.0 toch ook wel moeten werken lijkt me. :?

Tevens heb ik daar ook de gegevens gevonden van mijn server:

BIOS Compaq System IOS - P08 (02/18/1999)
CPU 1x Pentium II 450 MHz
RAM 256 MB
Graphics Onboard Cirrus Logic GD 5446
Ethernet Compaq Integrated Netelligent 10/100 Proliant
SCSI Onboard 2x Symbios Logic NCR 53C875
HDDs 2x FAST-20 WIDE SCSI 9.1 GB
Floppy 1x 3,5" 1,44 MB
CD-ROM COMPAQ CR-589, ATAPI 32X CD-ROM drive, 512kB Cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 15-09 16:02

killercow

eth0

mischien heeft suse last van de manier waarom compaq scsi kaarten de disks aan de kernel beschikbaar maken,
in plaats van /dev/sd0 heten ze op die compaq smartarray's vaak:
/dev/ida/disc0 of
/dev/ida/sd0 of
/dev/ida/disc/part0

Tevens heeft niet elke kernel standaart een module voor de smartarray scsi chips beschikbaar.
Ps, waarom draai je suse 8.0? deze heeft een sterk verouderde glibc waardoor je best wel erg veel problemen gaat krijgen met nieuwe packages.
Je kunt dan beter voor een versie die hoger dan 8.0 is gaan, 8.1 heeft bijvoorbeeld wel een compatibel glibc. waardoor je veel vaker packages kunt vinden die geschikt zijn.

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1