Upgraden: nu of later?

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 21:25
Ik open deze topic, omdat ik me afvraag of het slim is om nu te upgraden, en te wachten op nieuwe standaarden zoals PCI-Express, Blue-Ray, Firewire800, en sneller SATA. Als wat ouder zou zijn, en niet meer bij mijn ouders zou wonen, zou ik mij dit niet afvragen, maar omdat mijn vader niet elk jaar een nieuwe computer wil kopen, vraag ik mij af of het slimmer is om eventjes te wachten, of dat je net zo goed nu een computer kan kopen. Mede omdat er niet echt veel nieuwe standaarden zijn geïntroduceerd de laatste tijd. Ik heb nu bv. een pentium 3, en ik wil toch graag een wat snellere computer. Ons pap vind het nu ook wel eens tijd worden voor een nieuwe computer, maar dan loopt straks iedereen ons weer voorbij met bv. PCI-Express, en dan kijken ze je zo aan van: :O :O :O .....

OF NIET

Want ik zit ook zo te denken, dat PCI-Express en Bluray, nog maar net zijn geïntroduceerd, en nog niet verbeterd is. Dan zit je met hetzelfde als SATA, die zit ook nog niet op de hoogste snelheid, zoals het straks in theorie mogelijk zo zijn.

Ik zou graag weten wat jullie ervan vinden.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-07 16:52

Alaksandus

Vae puto deus fio

En zo gaat het met alle dingen, je kan wachten tot sint juttemus, of een keer de knoop doorhakken.

Jij moet zelf gewoon de afweging maken van welke technologie heb ik iets aan. Maar persoonlijk denk ik toch dat het misschien de moeite waard is om op PCI Express te wachten.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

misschien een titelfix....

het grote....... :)
Dat maakt het makkelijk ;)

verder, moet je doen in overleg met je pa wat je het beste kan doen..
en er bij aangeven wat jij er van vind en geef dan 'professioneel' advies ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
In de computerindustrie moet je nooit wachten, maar kopen wanneer je het nodig hebt. Als je games niet meer lekker draaien op een P!!!, dan koop je een nieuwe. Draait alles nog, dan wacht je tot je het wel nodig denkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Topictitel fix, van "Het grote..." naar dit. :)

[ Voor 60% gewijzigd door Laurent op 22-03-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

sdomburg schreef op 22 maart 2004 @ 22:34:
In de computerindustrie moet je nooit wachten, maar kopen wanneer je het nodig hebt. Als je games niet meer lekker draaien op een P!!!, dan koop je een nieuwe. Draait alles nog, dan wacht je tot je het wel nodig denkt te hebben.
Ik denk precies wat sdomburg zegt...
als je nu een pc koopt, kan je er voorlopig nog mee.. maar over een paar jaar is ie alweer verouderd. Het blijft dus een gigantische lange upgrade uiteindelijk..

dus mijn advies

1. Stel een nieuwe pc in..
2. koop zonodig een paar nieuwe upgrades
3. na een paar jaar gewoon een hele nieuwe kopen

;)
Aikeleer schreef op 22 maart 2004 @ 22:35:
Topictitel fix, van "Het grote..." naar dit. :)
goeie zaak \o/
offtopic:
jij niet op irc :/

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
PCI Express, Blue Ray, BTX... allemaal dingen die je misschien langs ziet komen op CeBIT, maar nog niet op consumenten-bordjes in de aankomende paar maanden. Houd er rekening mee dat er zeker wel een tijd zit tussen inburgering en de lancering, zo zal AGP niet zo 1,2,3 van de markt verdwijnen.

Blue Ray is een techniek voor optical drives, deze zijn wel relatief makkelijk te vervangen. Tegenwoordig is een dvd+/- writer net geen €100,-, waar je lang genoeg mee vooruit kan. Ik denk dat je over een anderhalfjaar wel blij bent dat je eerst al een dvd writer hebt gekozen, en later pas een Blue-Ray optical drive erin hebt gezet.

En wie zegt dat je met de momentele techniek niet snel genoeg is? Een fatsoenlijke P3 is al genoeg voor veel mensen, laat staan een goed uitgeruste Prescott bak (met een i875 chipset). Ik weet niet of je wel de voordelen van b.v. FireWire 800 zal gaan gebruiken, of een snellere S-ATA interface (150mb/s is vaak snel genoeg).

[ Voor 21% gewijzigd door Laurent op 22-03-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
outerspace schreef op 22 maart 2004 @ 22:38:
[...]

Ik denk precies wat sdomburg zegt...
als je nu een pc koopt, kan je er voorlopig nog mee.. maar over een paar jaar is ie alweer verouderd. Het blijft dus een gigantische lange upgrade uiteindelijk..

dus mijn advies

1. Stel een nieuwe pc in..
2. koop zonodig een paar nieuwe upgrades
3. na een paar jaar gewoon een hele nieuwe kopen nieuw mobo+processor kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Dan denk ik maar dat ik toch voor een nieuwe ga, en ik hoop maar dat ons pap nu eens wat meer ervoor wil betalen, dan 2200 gulden toendertijd. Zou nou ongeveer 1000 euro zijn, en daar heb je niet echt een supercomputer voor, tenminste niet zo een die ik zou willen, en ik heb liever niet zo'n goedkoop dingetje, en al helemaal niet zo een merkpc, als compaq (hp), |:( packard bell |:( , dell gaat nog een beetje, maar het liefst zet ik zelf alles in elkaar.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

blue ray kun je nog wel even achterwegen laten

de film maatschappijen zullen de komende jaren echt nog niet overstappen van een medium die hun goed genoeg bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:48
Meestal wacht ik op de tweede generatie van een product zodat ik zeker weet dat de kinderziektes eruit zijn. Vooral de laatste tijd heb ik het gevoel dat fabrikanten hun producten haasten om maar als eerste op de markt te zijn. Kort daarna stromen meestal de topics vol met vreemde bugs of klachten die vaak jammerlijk niet kunnen worden verholpen vanwege design fouten of dergelijken.

Persoonlijk zou ik wachten tot ongeveer de herfst, althans als je al die nieuwe hardware wilt gebruiken. De vraag is nu alleen in hoe nodig is die nieuwe pc? Is een verse install geen oplossing tot die tijd dan?

De algemene gedachte blijft nog steeds: En zo gaat het met alle dingen, je kan wachten tot sint juttemus, of een keer de knoop doorhakken. met dank aan Coronaextra _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Miki op 23-03-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Deze vraag had ik een paar weken geleden ook: Nu een complete PC kopen, of wachten?

Ik zat ook in het dilemma: goede spullen kopen, en daarop uitbreiden.
Met de huidige moederborden (die zie ik als het belangrijkste onderdeel, samen met de kast) kan je niet veel meer upgraden, ik ben nogal Intel-fan en voor de so478 zijn zo'n beetje de snelste processoren op de markt (nog 2 modellen die nog moeten komen denk ik, veel sneller dan 3,6GHz zal het niet gaan op dit socket)

Ik wacht tot september, ik neem aan dat er keuze is in BTX kasten, die zijn later altijd nog te gebruiken (ATX is ook lang meegegaan) en dan kan je daar mee upgraden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry maar wat is btx anders dan atx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Anoniem: 105758 schreef op 23 maart 2004 @ 14:14:
sorry maar wat is btx anders dan atx?
BTX is totaal anders.
nieuws: Intel BTX-platform nader bekeken door AnandTech en verder zoeken op BTX @ frontpage.

Dat komt dit jaar, en zal voor de komende jaren denk ik wel de standaard worden voor de high-end computers (naast de mini-itx varianten)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07 10:46
Al meer mensen hebben het voor mij aangegeven. Gewoon kopen en niet blijven wachten. Voordat alle kinderziektes er uit zijn ben je wel weer een tijdje verder. Bovendien betaal je je blauw als je het nieuwste van het nieuwste er in wil stoppen. Het beste is om wat dat betreft er net steeds achteraan te hobbelen. Voor de gemiddelde gebruiker is dat beetje extra perfomance toch te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Ik upgrade alleen als ik aan een nieuwe processor toe ben. Aangezien je dan toch altijd een nieuwe mobo en geheugen nodig hebt loopt dat toch altijd aardig in de papieren als je het nieuwste van het nieuwste koopt. Maar dan zit er meestal toch aardig wat van die nieuwe dingen op zo'n mobo.

2005 komt de volgende upgrade, maar dat is weer afhankelijk van de beschikbaarheid van de nieuwe 940 pins AMD processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt vind 2005 ook een mooi jaar om up te graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Als wij nou op dit moment een nieuwe computer zouden kopen, dan zou ik het wel weten, maar pas ongeveer in de zomer kopen wij een nieuwe. Misschien dat ik ervoor kan zorgen dat het wat eerder wordt, maar het liefst ga ik naar een computerbeurs. Die is hier in de buurt alleen maar 3x per jaar, 3 dagen lang: in januari, in april 2,3 en 4 dus das bijna, en in september. Als ik ons pap kan overhalen om een nieuwe te kopen, dan wordt het dus april, maar ik denk niet dat dat gaat lukken. Upgraden gaat misschien wel, maar een nieuwe computer naar mijn wensen, nee. En als wij elk jaar een nieuwe kochten, dat was het voor mij geen probleem wanneer wij een nieuwe kregen, maar het probleem is dat ons pap niet begrijpt, waarvoor wij een nieuwe nodig hebben. Laatst ging hij met mijn broertje en zusje naar de rommelmarkt. Kwamen ze terug met een cd'tje, met een of ander tennisspelletje.

Minimum Systeemeisen:
  • 386sx
  • 4mb ram
  • 2mb schijfruimte
  • videokaart
  • cd-romspeler
En toen ik vroeg waarom hij dat spelletje had gekocht, toen zei hij: "Die spellen zijn toch allemaal hetzelfde?" Nou, de spelletjes op mijn telefoon hebben zelfs een betere resolutie. En het is niet alleen gamen dat ik wil gaan doen. Ik wil ook echt alles kunnen. Video bewerken, video encoden, dreamweaver+flash, mp3 encoden, ogg encoden, tv kijken, tv beelden opslaan, scannen printen maar dan allemaal tegelijk. Het liefst heb ik dan 2 beeldschermen. Het is niet zo dat ons pap dom is of zow, maar hij weet gewoon helemaal niets van computers. Als hij iets op internet wil uitprinten op een pagina, die 40 pagina's lang is, dan weet hij niet eens dat hij eerst het stukje moet selecteren, wat op de pagina staat, maar denkt hij dat hij gewoon op dat leuke knopje met dat printertje kan klikken. Hij zit het liefst ook nooit achter de computer, en hij heeft er geen tijd voor, dus vandaar. En het lukt mij maar niet om hem te overtuigen. Dat hij niet de allernieuwste wil kopen kan ik wel begrijpen, maar als we maar elke 3 jaar een nieuwe kopen, dan heb ik toch wel het liefst, een supergoed workstation.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Vandaag een mooie aldi-pc gezien, alleen ze wilden um thuis nog niet kopen. Moet toch nog steeds overgaan. Heb toch eigenlijk liever een andere pc dan zo'n aldi. Gewoon eentje met 2x dvi of zow, en dan een tft schermpje ook een stuk of 2, als ons pap die maar wil betalen.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:54
Misschien moet je iets redelijker zijn? Je zegt zelf dat je vader er bijna nooit achter zit en dat hij er ook geen verstand van heeft. Dat klinkt dus als de doorsnee vader. Dan kan je toch ook niet van hem verwachten dat hij een supercomputer voor je koopt?
Je zegt dat hij niet begrijpt waarom jullie een nieuwe nodig hebben. Maar kan je mij vertellen waarom je een nieuwe nodig hebt? ow zal ik je dan maar even quoten?
En het is niet alleen gamen dat ik wil gaan doen. Ik wil ook echt alles kunnen. Video bewerken, video encoden, dreamweaver+flash, mp3 encoden, ogg encoden, tv kijken, tv beelden opslaan, scannen printen maar dan allemaal tegelijk. Het liefst heb ik dan 2 beeldschermen.
Komop dit is toch niet normaal?? Ik begrijp dat je dat graag wilt maar het is zeker niet realistisch voor iemand van jouw leeftijd. Je klinkt zelft een beetje als een verwend nest

Ik wil ook het allerliefst een Ferrari of een porche, maar voorlopig staat er "maar" een Polo voor de deur (waar ik overigens heel blij mee ben!)

Misschien wordt het tijd dat je zelf gaat sparen en dat je dan een eigen computer kan kopen. Het is maar een idee hoor.

[ Voor 52% gewijzigd door Racemol op 24-03-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 23:09

Wok

Dakloos...

Jij GodsalleJezus verwend nest! :( (flame intended) Ik wil dit, ik wil dat en 'ons pap' heeft het maar te betalen... Ik weet niet waar jij het lef vandaan haalt om je ouders een poot uit te draaien. Op mijn vijftiende (is slechts 8 jaar geleden) zat ik achter de 486 van mijn ouders in WP5.1 mijn werkstukken te tikken. Internet kenden wij toen nog niet eens... Die computer hadden mijn ouders destijds gekocht omdat ze hem zelf nodig hadden en het 'best wel leerzaam zou kunnen zijnvoor de kinderen'. Ik had het ding toen niet eens nodig. Jij draait de zaken nu om door een nieuwe PC te eisen van je ouders te eisen en dan moet het ook nog een een supermachine zijn? Wat dacht je ervan om zelf te gaan werken en je eigen verdiende geld aan een PC te spenderen? Weet je ook hoe het voelt om een rib je uit lijf te moeten halen (wat jij nu van 'ons pap' eist).
Dan denk ik maar dat ik toch voor een nieuwe ga, en ik hoop maar dat ons pap nu eens wat meer ervoor wil betalen, dan 2200 gulden toendertijd. Zou nou ongeveer 1000 euro zijn, en daar heb je niet echt een supercomputer voor, tenminste niet zo een die ik zou willen, en ik heb liever niet zo'n goedkoop dingetje, en al helemaal niet zo een merkpc, als compaq (hp), |:( packard bell |:( , dell gaat nog een beetje, maar het liefst zet ik zelf alles in elkaar.
Meneer weet wel eens eventjes hoe het in elkaar zit... |:( :r

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Laatst online: 16:54
Wok schreef op 24 maart 2004 @ 13:26:
Jij GodsalleJezus verwend nest! :( (flame intended) Ik wil dit, ik wil dat en 'ons pap' heeft het maar te betalen... Ik weet niet waar jij het lef vandaan haalt om je ouders een poot uit te draaien. Op mijn vijftiende (is slechts 8 jaar geleden) zat ik achter de 486 van mijn ouders in WP5.1 mijn werkstukken te tikken. Internet kenden wij toen nog niet eens... Die computer hadden mijn ouders destijds gekocht omdat ze hem zelf nodig hadden en het 'best wel leerzaam zou kunnen zijnvoor de kinderen'. Ik had het ding toen niet eens nodig. Jij draait de zaken nu om door een nieuwe PC te eisen van je ouders te eisen en dan moet het ook nog een een supermachine zijn? Wat dacht je ervan om zelf te gaan werken en je eigen verdiende geld aan een PC te spenderen? Weet je ook hoe het voelt om een rib je uit lijf te moeten halen (wat jij nu van 'ons pap' eist).

Meneer weet wel eens eventjes hoe het in elkaar zit... |:( :r
Je zegt hetzelfde als ik, alleen dan iets.. uuh.. aanvallender ;)

Maar het mag duidelijk zijn dat het niet normaal is wat de TS doet/vraagt/wil/eist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Racemol schreef op 24 maart 2004 @ 13:29:
[...]

Je zegt hetzelfde als ik, alleen dan iets.. uuh.. aanvallender ;)

Maar het mag duidelijk zijn dat het niet normaal is wat de TS doet/vraagt/wil/eist
Tja... ;)

Ik doe het inderdaad niet volgens de regels van GoT, maar ik word dus echt ff niet goed van de houding van de TS. Nu was en ben ik zelf ook geen brave Hendrik geweest, maar dit gedrag getuigt echt van een gebrek aan normen en waarden... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Svzje schreef op 24 maart 2004 @ 12:03:
Vandaag een mooie aldi-pc gezien, alleen ze wilden um thuis nog niet kopen. Moet toch nog steeds overgaan. Heb toch eigenlijk liever een andere pc dan zo'n aldi. Gewoon eentje met 2x dvi of zow, en dan een tft schermpje ook een stuk of 2, als ons pap die maar wil betalen.
"gewoon dual-DVI" bestaat nog maar heel kort, je hebt nauwelijks kaarten met dual-dvi tenzij je €€€€ wilt betalen voor een dikke professionele kaart waar je niet (zo goed) mee kunt gamen :P

Toen mijn pa niet wilde upgraden heb ik er zelf 1 gekocht van me eigen hard verdiende centjes, en weet je. Me pc voelt ineens veel beter aan, hij is van mij!

Als je kickt op specs ipv prestaties moet je voor die aldi dozen gaan. (geen compaq, geen pb, wel aldi :?)
Voor echte kwaliteit zul je toch even door moeten zoeken...

Maar nog even over het upgraden. Gewoon doen! anders blijf je eeuwig uitstellen....
In het begin zullen die nieuwe dingen niet echt veel sneller zijn (zie SATA-150 tov ATA-133) en dat komt nog wel. Ik heb nu wel SATA... en waarom? Zodat ik geen "oude" hd's meer hoef te kopen die ik later wellicht niet meer kan gebruiken...

Firewire/blue-ray zijn goed (sata ook trouwens) via pci kaartjes te loop of losse drive later... dus daarop wachten is niet zo handig :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Nou, ik ben niet echt zo verwend als jullie denken. Alleen ja, ik zat hier dus op deze pIII dit berichtje te typen, en als je ja, misschien was ik een beetje lullig aant doen. Nou wil ik niet de schuld aan anderen geven, maar ik heb hier al minstens 20 spellen liggen die ik niet meer kan spelen, en zoveel mensen in mijn klas hebben een p4. Ik weet niet hoe lang ik heb moeten zeuren voordat die PIII er toendertijd kwam. Ja ik ben een beetje lullig bezig nou ja. Maar wat jullie denken dat is dus echt <b>niet</b> zo.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Svzje schreef op 24 maart 2004 @ 20:47:
Nou, ik ben niet echt zo verwend als jullie denken. Alleen ja, ik zat hier dus op deze pIII dit berichtje te typen, en als je ja, misschien was ik een beetje lullig aant doen. Nou wil ik niet de schuld aan anderen geven, maar ik heb hier al minstens 20 spellen liggen die ik niet meer kan spelen, en zoveel mensen in mijn klas hebben een p4. Ik weet niet hoe lang ik heb moeten zeuren voordat die PIII er toendertijd kwam. Ja ik ben een beetje lullig bezig nou ja. Maar wat jullie denken dat is dus echt <b>niet</b> zo.
dus eigenlijk wil je gewoon een nieuwe pc omdat iedereen uit je klas er een heeft? en wat voor PIII heb je eigenlijk? 450MHz of 1000? en al die dingen die jij wil doen op je pc lukt met een P4 ook nog niet hoor, tegelijk. ik heb sinds vorig jaar een nieuwe computer. daarvoor had ik een PII 333MHz erg traag dus. ik had toen afgesproken met mijn ouders dat ik een deel voor een nieuwe computer zelf zou betalen en zei het andere deel, mischien kan je dat vragen? en voor 1000 euro kan je een beste computer maken hoor (oke mischien niet met 2xTFT maar das ook een beetje overdreven.)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik heb de berichtjes nog eens goed gelezen, en ik ben echt erg geweest. Ik heb wel hele lieve ouders, en ik ben dus echt lullig geweest. Het is echt niet zo dat ons pap nooit iets doet, en ik mag eigenlijk wel blij zijn dat we er binnenkort een kopen, eigenlijk moet het nog niet eens iets uit maken wat, al is het maar een AMD 1500+ of zow. Ik hoop dat iedereen mij vergeefd, en als mijn ouders dit ooit lezen zij ook. _/-\o_
Eentje is genoeg hoor... :+

[ Voor 57% gewijzigd door Laurent op 25-03-2004 21:15 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Svzje schreef op 24 maart 2004 @ 20:47:
Nou, ik ben niet echt zo verwend als jullie denken. Alleen ja, ik zat hier dus op deze pIII dit berichtje te typen, en als je ja, misschien was ik een beetje lullig aant doen.
Ik ben ook de beroerdste niet ;) Daarom bied ik je bij deze mijn excuses aan voor manier waarop ik me jegens je uitte. De schrijfstijl van je posts viel bij mij in het verkeerde keelgat, waardoor ik wat ongenuanceerc reageerde.
Nou wil ik niet de schuld aan anderen geven, maar ik heb hier al minstens 20 spellen liggen die ik niet meer kan spelen,
En ligt dat aan de proc, het mem, de HD of de videokaart? Het feit dat je een spel niet (fatsoenlijk) kan spelen, hoeft natuurlijk geen reden te zijn om een waarschijnlijk verder prima PC af te schrijven. Kijk voor de gein eens hoeveel P1 en P-II machines nog intensief worden gebruikt onder studenten ;)
en zoveel mensen in mijn klas hebben een p4.
En dus moet jij ook een P4? Dit klinkt een beetje als 'erbij willen horen'. Sorry, maar als je klasgenoten je hierop meewarig aankijken, heb ik het idee dat zij hun PC gebruiken om het tekort aan enig deel aan hun lichaam te compenseren :P ;) Ik zou me in ieder geval niet tot hun niveau verlagen....
Ik weet niet hoe lang ik heb moeten zeuren voordat die PIII er toendertijd kwam.
Juist dergelijke zinnen maakten mij reageren als in mijn voorgaande post. Dit komt dus heel erg verwend over (als in: als ik maar genoeg zeur, dan betalen mijn ouders wel). Ik vind dat persoonlijk een verkeerde mentaliteit. Het gaat namelijk wel om de (zuur) verdiende centen van je ouders en ik ervaar het persoonlijk als een extreem royaal gebaar als mijn ouders een PC voor me zouden aanschaffen. Voor velen van ons is het krijgen van een PC niet vanzelfsprekend en als je 'later groot bent' ( :+ ) zul je merken dat alles niet zo vanzelfsprekend als het nu misschien voor je lijkt. Ter illustratie: Ik woon al geruime tijd op mezelf, heb het als student niet breed gehad en ook nu ik een baan en auto heb, houdt het voor mij niet over. Ik raakte dan ook behoorlijk in paniek toen ik vorige maand betrokken raakte bij een ongeval, waarbij ik €1500 schade opliep aan mijn auto. Aangezien ik (helaas) juridisch aansprakelijk was voor de schade (achterop gereden), zag ik de bui al hangen. Ik kan nooit of te nimmer dat bedrag ineens ophoesten (het is verdorie mijn maandsalaris). Als een geschenk uit de hemel namen mijn ouders de schade voor hun rekening als een renteloze lening. Mijn ouders hebben de schade betaald en ik betaal dat in termijn terug zonder rente te betalen. Ik zal hun daar eeuwig dankbaar voor zijn.

Goed dat was nogal offtopic, maar dat beeld wilde ik je toch meegeven: je ouders doen in principe al zoveel voor je en als je dan aangeeft dat je ouders geen nieuwe PC voor je willen aanschaffen (jij zal waarschijlijk toch degeen zijn die het apparaat het meeste gebruikt) en daarop gaat lopen ranten, tja, dank moet je me niet kwalijk nemen dat ik daarover val. Bovendien: Zou het je niet een veel beter gevoel geven als je achter een PC kruipt waarvan je kunt zeggen dat je die helemaal zelf bij elkaar hebt gespaard door te werken? Ik wel in ieder geval :)
Ja ik ben een beetje lullig bezig nou ja. Maar wat jullie denken dat is dus echt <b>niet</b> zo.
En juist dat lullige vielen wij over. Probeer anders in het vervolg je posts wat te nuanceren, dan loop je ook minder risico op dergelijke replies. ;)

offtopic:
Psst... HTML-code werkt niet in een post, tenzij je crew of mod bent ;) :P
Svzje schreef op 24 maart 2004 @ 21:12:
Ik heb de berichtjes nog eens <b>goed<b> gelezen, en ik ben echt erg geweest. Ik heb wel hele lieve ouders, en ik ben dus echt lullig geweest. Het is echt niet zo dat ons pap nooit iets doet, en ik mag eigenlijk wel blij zijn dat we er binnenkort een kopen, eigenlijk moet het nog niet eens iets uit maken wat, al is het maar een AMD 1500+ of zow. Ik hoop dat iedereen mij vergeefd, en als mijn ouders dit ooit lezen zij ook. _/-\o_
Ik zie dat je zelf nu ook door hebt waar je mee bezig bent geweest. :) Zullen we dit dan maar noteren als een mooi leermoment? ;)
Iets minder smileys had ook wel gemogen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Wok op 24-03-2004 21:27 . Reden: Even wat reflectietechnieken toegepast. Is PPO @ Windesheim toch ergens goed voor :P ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik heb voor mezelf eens op een rijtje gezet van wat ik allemaal zelf moet kopen en wat ik krijg. Dan is het ook erg a-sociaal zoals ik heb gedaan. Het is niet zo dat ik superverwend ben, maar andere mensen in mijn klas die moeten zelf bv. een mobieltje kopen, en ik had er voor mijn verjaardag een gekregen. Het was er maar een van de v&d, 70 euro, maar er zat wel een kleurenscherm op en van die polyfonische ringtones. Als er een computerbeurs bij ons is dan gaat mijn vader altijd mee, ook al heeft hij er weinig verstand van. En toen ik een keer ziek was, heeft mijn vader mij 2 of 3 dagen daarna nog gebracht en opgehaald, toen ik me nog niet zo goed voelde. Mijn school ligt toch zo'n 10 kilometer van ons vandaan, en het was midden in de winter. Verder wonen wij in het buitengebied van Asten(ik weet niet of je dat iets zegt), en wij wonen op een boerderij, dus wij hebben een wat groter huis dan andere mensen. Vooral in de zomer is dat wel fijn, dan zetten wij er een zwembad neer. Is trouwens maar 80 cm hoog maar goed, toch wel 3 bij 6 meter denk ik. Verder hebben wij ook niet echt slechte auto's. Mijn ouders letten wel goed op de kosten, en daardoor hebben wij meestal wel mooie spullen, die toch niet te veel kosten. Ik zet dit er absoluut niet erneer om op te scheppen, maar omdat ik heb ingezien, dat ik het eigenlijk als ik het verglijk met andere mensen, heel erg goed heb thuis, en dat ik dan ook nog niet zo een dure pc mag eisen.

We raken nu wel een beetje off-topic, maar ik heb er iig. wel wat van geleerd.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

off-topic indeed; welke spellen doelde je eigenlijk op?

offtopic:
Asten ken ik wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Nou, ik denk wat spellen die op lanparty's worden gespeeld, waar ik wel naar toe zou willen. Ik zal ff een linkje geven:

http://theparty.gameparty.net/lanparty/compo/

En dan ook nog nfsu en zo.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

een aantal van die spellen zullen toch wel genoeg gaan vreten waardoor je toch al een 9500pro of hoger nodig hebt (eigenlijk 9700pro of hoger).
hiervan speel ik zelf alleen battlefield vietnam en daar heeft me 9700pro icm xp1700+ genoeg werk aan maar het draait wel vloeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62502

Wat ik toen deed als ik een nieuwe pc wilde en ons pap niet wilde kopen wat ik vroeg omdat het te duur was: overleggen :D

Pa zegt: "ik wil maximaal 1000 euro uitgeven aan een pc."
(heel redelijk voor dat bedrag heb je een hele mooie tekstverwerker hoor.)
Ik zeg: "ik wil spelletjes spelen en downloaden en veel porn op me grote hd"
(naja dat van die porn deed ik pas toen ik het huis uit was hoor :P )

Resultaat: Ik mocht de pc samenstellen zolang hij ook maar voldeed aan de eisen van pa en alles boven de 1000 euro was voor mijn rekening. Natuurlijk moesten we toen ook nog even afspreken wie er wanneer achter mocht zitten en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Maar counterstrike is toch nog wel op eem P!!! te spelen ? Wat voor een P!!! is het ? BTW ik sta nu ook vakken te vullen bij de AH voor mijn nieuwe pc ;) . Maar ik heb het geld bekand bij elkaar. En dan eindelijk mijn eerste eigen pc :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Om toch nog even in te gaan op de topictitel en een reactie:
sdomburg schreef op 22 maart 2004 @ 22:34:
Ik zou toch wel degelijk in de gaten houden welke nieuwe snufjes er aan zitten te komen, sommige hebben namelijk best wel een erg grote invloed op de snelheid. En als het dan nog maar een maandje duurt voordat het er is, kun je best nog even wachten. Vroegah, was de stap van EDO-RAM naar SD-RAM best wel goed te merken. Terwijl (vind ik dan) de stap van ATA-100 naar 133 geen reet boeit. Net als AGP4x of 8x. Maar goed, das gewoon een afweging maken dus.

Zelf wil ik in september een nieuw systeempje samenstellen, met wat er dan beschikbaar is. BTX bijvoorbeeld is leuk, maar is het echt zo boeiend? Ik ga er niet specifiek op wachten. En of er nu een snellere SATA komt boeit me eigenlijk ook niet echt veel. PCI-express lijkt me wel interessant. Maar das dus die afweging. Is het het waard om ergens op te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Bartjeee schreef op 26 maart 2004 @ 18:35:
Maar counterstrike is toch nog wel op eem P!!! te spelen ? Wat voor een P!!! is het ? BTW ik sta nu ook vakken te vullen bij de AH voor mijn nieuwe pc ;) . Maar ik heb het geld bekand bij elkaar. En dan eindelijk mijn eerste eigen pc :*)
Counterstrike wel, maar de rest? lk vraag me eigenlijk af hoe lang het duurt als je bv. gaat vakken vullen voordat je een computer bij elkaar hebt. Ik heb (nog) geen bijbaantje, en ik zit altijd uit te rekenen als je een bepaald bijbaantje kan gaan doen, hoeveel je dan verdient in een bepaalde tijd. Dat lijkt dan heel weinig, maar toen ik van de zomer bij een tuinder een paar weken had gewerkt had ik toch best snel 200 euro of zow bij elkaar, terwijl dat je daar niet echt superveel verdiende per uur.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik heb net even wat over CeBit gelezen, mocht er zelf niet naar toe, maar daar waren nogal wat leuke dingen te vinden zoals PCI Express x16 en zo. Wanneer verwachten jullie dat er zulks spul op de moederborden te vinden zijn, evenals dualchannel geheugen. En zullen de Pentium 4 moederborden en Pentium 4 processoren snel vervangen worden door die nieuwe sockets evenals bij AMD? Want bv. So478 is er wel erg lang gebleven, en dadelijk kopen wij de snelste Pentium 4, en dan wordt er gestopt met de productie en gebruik gemaakt van de nieuwe sockets. Als ik dan een keer wat wil upgraden, dan koop je meestal toch mobo+cpu, maar als er dan iets kapot gaat, hoe zit het dan met de garantie als het niet meer te krijgen is, dat is denk ik toch ook wel belangrijk.

_@/'

Pagina: 1