[mac] Grotere harddisk voor iMac uit 1999

Pagina: 1
Acties:

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 00:58
Ik ben van plan een grotere hdd in mijn imac uit 1999 te zetten.

Op dit moment zit er een hdd van 6 gig in en die wil ik vervangen door een hdd van 160 gig of groter.

Nu heb ik de search gebruikt, hier op got, en op google e.d., maar ik kan geen antwoord krijgen op de volgende vraag:

past deze hdd qua groote in mijn mac?

specs:

Imac revisie D;
333 G3
max 256 Mb ram.
mobo type niet bekend.

En nee, ik kan nu niet even het mobo type opzoeken omdat ik op dit moment op de Noordzee zit.

fuck, titel niet volledig ingevoerd :(

[ Voor 6% gewijzigd door vijv op 22-03-2004 22:25 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zolang 't een standaard formfactor is (3.5", halve hoogte) past dat ja.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

CyBeR schreef op 23 maart 2004 @ 01:01:
Zolang 't een standaard formfactor is (3.5", halve hoogte) past dat ja.
Bla, ik vraag me af of dat ding wel LBA32 of hoger ondersteund... De kans is namelijk groot dat hij niet boven de 137 GB wil :(

Verwijderd

120gb max meen ik mij te herinneren

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
afaik

120 gb max via ide behalve bij de laatste g4's
>120gb via fire wire

onder os 9

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86178

in de imac is ruimte voor een standard 3,5" form factor hd

[ Voor 42% gewijzigd door lobotm op 23-03-2004 01:19 . Reden: artikel waar max disk size besproken word. ]

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja ik zie niets om aan te geven of 'ie fysiek passen bedoelt, of dat 'ie wil weten of de volledige 160GB herkend gaan worden. Er staat 'past deze hdd qua grootte in mijn mac', dus ik ga van fysiek uit ;)
Of 't herkend gaat worden weet ik eigenlijk ook niet. Je kunt 't op veilig spelen door een 120GB disk te kopen. Als je die 40GB echt nodig hebt is een (extra) externe drive mischien een optie. Het is me even ontschoten of jouw model FireWire heeft of niet...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
CyBeR schreef op 23 maart 2004 @ 01:12:
Mja ik zie niets om aan te geven of 'ie fysiek passen bedoelt, of dat 'ie wil weten of de volledige 160GB herkend gaan worden. Er staat 'past deze hdd qua grootte in mijn mac', dus ik ga van fysiek uit ;)
Of 't herkend gaat worden weet ik eigenlijk ook niet. Je kunt 't op veilig spelen door een 120GB disk te kopen. Als je die 40GB echt nodig hebt is een (extra) externe drive mischien een optie. Het is me even ontschoten of jouw model FireWire heeft of niet...
voor zo ver ik weet pas vanaf 350 mhz slot in zijn er firewire modellen hoewel er misschien een een of andere special dv edition was <350mhz

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:24
Ach, als 120 GB nog lukt: fair enough, zou ik zeggen?

En ik heb even de topictitel verder ingevuld :)

Verwijderd

Let even op hitteproblemen, een 7200rpm schijf wordt warmer dan een 5400rpm schijf. Ik heb wel eens gehoord dat dit bij iMacjes problemen kan leveren. Hier is vast wel wat over te vinden op bijvoorbeeld www.xlr8yourmac.com

In ieder geval succes.

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 00:58
leuke discussie, ik ben inderdaad niet duidelijk geweest.

Ik bedoelde dus of de nieuwe harde schijf qua data grootte ondersteund zal worden.

Over de hitte had ik ook al nagedacht, en ik wil een 5400 rpm schijf gaan kopen.
Na jullie reacties ga ik op safe, en schaf een schijf van 120 gig aan.

bedankt

ook voor het aanpassen van de titel

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-02 19:08
Denk er wel aan dat je op jouw iMac (een Rev. D) MacOSX alleen kunt installeren op een partitie van max. 8 Gbyte aan het begin van de schijf. Dus als je OSX erop wilt zetten, dan moet je eerst een partitie van 8 GByte maken en dan de rest partitioneren.

Vanaf de iMac 350(iMac II) is deze beperking, die ook geldt voor de beige G3's niet meer van toepassing.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

jalumsx schreef op 23 maart 2004 @ 20:00:
Denk er wel aan dat je op jouw iMac (een Rev. D) MacOSX alleen kunt installeren op een partitie van max. 8 Gbyte aan het begin van de schijf. Dus als je OSX erop wilt zetten, dan moet je eerst een partitie van 8 GByte maken en dan de rest partitioneren.

Vanaf de iMac 350(iMac II) is deze beperking, die ook geldt voor de beige G3's niet meer van toepassing.
laat maar, niet goed gelezen...

[ Voor 17% gewijzigd door Rum op 24-03-2004 08:38 ]

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
vijv schreef op 23 maart 2004 @ 19:22:
leuke discussie, ik ben inderdaad niet duidelijk geweest.

Ik bedoelde dus of de nieuwe harde schijf qua data grootte ondersteund zal worden.

Over de hitte had ik ook al nagedacht, en ik wil een 5400 rpm schijf gaan kopen.
Na jullie reacties ga ik op safe, en schaf een schijf van 120 gig aan.

bedankt

ook voor het aanpassen van de titel
Er kan makkelijk een 7200RPM schijf in hoor. Ik heb er namelijk ook eentje inzitten. De iMac heeft toch wel aardige fan erin zitten dus ik denk niet dat het veel uitmaakt eigenlijk. Een HD kan wel wat hebben. :)

kleurbleur.nl

Pagina: 1