Toon posts:

oude glibc/libc erbij draaien naast de standaard op debian?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ernstig hulp nodig.... op debian gebied wel te verstaan ;)

Ik probeer filemaker server aan de gang te krijgen op debian woody mixed met een aantal testing packages waardoor libc6 is geupgrade en ook nodig is voor die testing packages. Dat zorgt ervoor dat filemaker server iets uit GLIBC_2.0 probeert te gebruiken wat niet beschikbaar/gedefinieerd is is in mijn libc.so.6
Nu kwam ik het volgende document tegen (voor redhat) waarin een compatibility package beschikbaar is zodat GLIBC_2.0 delen aangesproken kunnen worden (ofzo):

http://www.giggo.de/publications/fmserver_redhat.html

Mijn vraag:
Zijn er van deze packages te downloaden voor debian woody en hoe moet ik dan zorgen dat die gebruikt worden voor het starten van alleen de filemaker daemon?
lijstje van packages + gebruik in voorbeeld shell scriptje helpt mijn onwetendheid bijzonder.

excuses voor de brakke verwoording ik hoop dat de point duidelijk is

PS: hercompilen is geen optie aangezien fmserver 5.5 alleen voor redhat bedoelt is/was en de source ook niet vrij is.

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Je kan met het commando 'alien --to-deb <rpm-package>' de compat-glibc rmp omzetten naar een debian package en die vervolgens installeren.

Het opstarten van filemaker kan dan (waarschijnlijk) zoals beschreven staat in de link die je gevonden had.

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Verwijderd

Topicstarter
zonder dat hij mijn huidige libc verklooit? ach is toch een testbak ga t gewoon proberen....
laat het hier wel weten straks
thanks !!!
edit:

EN het werkt zonder dat ie aan mijn huidge libc is gekomen.... durfde het zelf niet zomaar aan omdat ik bang was dat hij over packages van debian zelf heen zou schrijven... maar t werkt vlekkeloos: dus dubbel thanks!!!

ben echter toch nog steeds benieuwd of deze packages er ook via apt zijn?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 02:52 ]

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Met door alien geconverteerde rpm's moet je altijd voorzichtig zijn. De dependencies van rpm's kunnen afwijken waardoor apt vanwege dependency conflicten mogelijk niet meer werkt en je kan natuurlijk problemen krijgen als de rpm-deb en officiële deb's op de zelfde plek bestanden willen zetten.

De compat-glic rmp zet alles gelukkig in de directory /usr/i386-glibc21-linux die zover ik weet niet gebruikt wordt door andere deb's. En in het control bestand staan geen extra dependencies dus daar zijn geen problemen van te verwachten.

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Verwijderd

Topicstarter
it's a wonderful world; thanks voor the help!
en inderdaad t draait zonder problemen :D