[DV] Schokken tijdens capturen

Pagina: 1
Acties:

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik ben een tape aan het capturen maar ik krijg op bepaalde momenten haperingen in de video.

Ik capture met Ulead DVD Moviefactory via firewire. In de originele video zie ik deze schokjes niet.

De schokjes zijn op zich niet zo erg maar als ik vervolgens de AVI comprimeer naar MPG om er een DVd te maken (Met Canopus Procoder) dan wordt het versterkt en is de video niet om aan te zien.

Ik heb het nu twee keer gedaan en de haperingen komen op precies dezelfde momenten. Dus het ligt niet aan mijn harddisk denk ik. Eerdere tapes die ik capturede gingen prima.

Weet iemand raad?

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Het "schokken" zoals je het noemt wordt veroorzaakt door dropped frames, en dropped frames krijg je omdat het ergens in de lijn source --> target fout gaat (HD kan het niet bijbenen, software dei opeens tussendoor wil schrijven etc.).
Ik zou dus zeker je harde schijf niet uitsluiten maar het kan ook liggen aan stuk software wat je recentelijk geinstalleerd hebt of een rotte codec oid.
Probeer dus zoveel mogelijk van dit alles uit te sluiten. Defragmenteer de schijf, zet zoveel mogelijk software "uit", her-installeer eventueel een driver die noodzakelijk is in jouw config (of herinstall moviefactory).
Feit dat het vroeger wel gewerkt heeft zegt niks (resultaten behaald in het verleden etc.. ;) )
Iedere install of kleine wijziging kan al roet in het eten gooien, ookal zie je het verband niet zo snel.

[ Voor 8% gewijzigd door grep op 22-03-2004 22:12 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb toch het vermoden dat dit een rot frame op de band is. De camera weet dat vaak nog speaky op te leuken, maar als het over FW komt heb je idd gewoon een droped frame. Het kan natuurlijk net zo goed je sofware of hardware zijn... Maar DV capture vreet niet zo veel resources dus dat zou eigenlijk zonder problemen moeten gaan. Als het de band niet is zou ik toch gaan zoeken in richting software.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Bigfoot
Het MOET wel een dropped frame oid zijn op de tape, want ik heb twee keer de hele tape gecaptured en op exact dezelfde momenten zitten de haperingen.

Als de videocamera dit kan verbloemen zou het met bepaalde (capture) software ook moeten gaan lijkt me..... maar welke?

• Bigfoot
Zijn er bepaalde video filters die deze schokken weg kunnen poetsen?

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Probeer eens een halve minuut film te capturen, ne op dat stokje waar hij altijd stokt. Dan kun je zeker weten dat het die frame is.

Ik gebruik meestal VirtualDub om videos te editten. Alleen kan VirtualDub nog wel eens moeilijk doen over DV films. dan converteer ik de films meestal eerst met de HUFFYUV codec, dan doet ie het wel.

Wellich is dat een oplossing. Eerst ff de video omzetten naar een ander formaat. Op die manier word de video opnieuw gecomprimeerd en word de slechte frame dan overschreven. Anyways, just a thought.

[ Voor 24% gewijzigd door Stuff op 23-03-2004 07:42 . Reden: ff wat toegevoegd ]

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Bigfoot
Da's het probleem nou juist. Als ik hem onzet naar MPG dan worden de haperingen alleen maar uitvergroot. En is het niet meer om aan te zien.....

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Bigfoot schreef op 23 maart 2004 @ 07:50:
Da's het probleem nou juist. Als ik hem onzet naar MPG dan worden de haperingen alleen maar uitvergroot. En is het niet meer om aan te zien.....
wat zijn je specs? ram en mhz genoeg ook?

• Bigfoot
PC is snel genoeg, 1.8Ghz, 512MB ddr ram

andere tapes (al 10 uur gedaan) gaan goed, ook gisteren nog eentje gedaan na de foute.

• Bigfoot
Iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen?

Of weet iemand een goed video editing forum misschien (Ned of Eng)?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ligt het dan niet gewoon aan die ene tape? en is het gewoon ff bad luck met die ene tape? Ik persoonlijk heb het nog nooit gehad.. (ff afkloppen).
Heb je nog op die ene band gewisseld van opname mode van SP naar LP misschien? Hoe vaak heb je die tape nou eignelijk gebruikt?

• Bigfoot
Die tape is 1 keer gebruikt voor opnemen, maar het gebeurt wel af en toe bij tapes dat je frames verliest, en ik wil dat graag kunnen herstellen.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

dat programma ziet er goed uit.. maar wel weer een extra programma en duur naar verhouding.
Met welk programma maak je eigenlijk dan weer een mpeg? Kun je daar niet wat met extra settings spelen? Bijvoorbeeld dat je een 29 fps mpg filmpje maakt (NTSC; het video editting programma rendert er dan extra frames waarbij de overgangen kan worden ingesteld zoals sonic foundry vegas video)?

• Bigfoot
Zijn er ook mensen die zelf ervaring met de producten van Goodervideo hebben? Om het nou gelijk te gaan kopen....
Pagina: 1