Athlon 64 + Twinmos, veel fouten in Memtest86

Pagina: 1
Acties:

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 21:01
Ik heb net m'n nieuwe computer in elkaar gezet, en even een memtest gedaan. Dat ziet er niet helemaal geweldig uit, ik krijg meer dan 40.000 fouten.

Moederbord: K8T Neo-FIS2R
Geheugen: TwinMos 1024MB PC400/PC3200 Dual Channel Kit (2X512MB)
L1 Cache 128K 16392MB/s
L2 Cache 1024K 3622MB/s
Memory 1024M 1370MB/s

Chipset: Via K8T800 (ECC Disabled)
Settings: Ram 200Mhz (DDR 400) / CAS 2.5-3-3-8 / Single Channel (64 bits)
Wat doe ik fout?

Verwijderd

geklokt of nie?

Andere settings proberen...

FSB goed gezet? enz.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kijk eens of je geheugen in een ander mobo ook deze fouten produceert, als dit het geval is kan je best kapot/brak geheugen hebben of misschien werkt het niet lekker samen met je mobo/proc

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Plaatje geheugen opnieuw op je mobo.. zet het in andere sloten en andere volgorde..

Werkt dat niet dan test het in andere mobo's...

werkt het goed in andere mobo's dan is het geheugen goed..
en is je mobo waarschijnlijk brak :(

Ga er waarschijnlijk maar zo snel mogelijk mee terug..

ohwja probeer relaxte timings voor je geheugen ... en cpu..

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• wace
Andere sloten heb ik al geprobeerd, een ander mobo heb ik helaas niet tot m'n beschikking... Heeft het misschien zin om het geheugen op 333 te zetten?

Verwijderd

Ik had hetzelfde. MSO K8T met amd64 3200+ en 2 x 512 twinmos. Niet stabiel en veel errors bij memtest. Ligt aan het geheugen. Het schijnt dat als je twinmos geheugen met mtech chips hebt het niet goed gaat. Met twinmos chips lijkt het wel te werken. Ik ga nu maar dane elec of kingston proberen ofzo. Corsair vinnik te prijzig. Wel lage latency maar dat maakt niet zo heel veel uit bij een amd64.

• wace
Jammer... Iemand ervaring met welk geheugen wel werkt, op de site van MSI staat vrijwel alleen geheugen van merken waarin er in de pricewatch maar 1 winkel genoteerd is. Heb liever een wat bekender merk.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

gebruik je wel memtest + ipv 3 ? aangezien de oude memtest geen ondersteuning heeft voor de amd 64 chippies ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-08 19:55
Twinmos wordt inderdaad afgeraden icm dit MSI mobo. Ik heb daarom 1024 (2x512 set) Corsair cas2 gekocht, kost helaas wel zo'n 100 euro meer.

• wace
Shunt schreef op 22 maart 2004 @ 22:58:
gebruik je wel memtest + ipv 3 ? aangezien de oude memtest geen ondersteuning heeft voor de amd 64 chippies ;)
Ik heb de versie van memtest.org gebruikt, in de log daar staat dat AMD 64 wordt ondersteund.

Verwijderd

toevallig had ik vorige week een set twinmos pc3200 2x512 mb gekocht. In mijn ABIT nf7-S rev 2.0 bordje bleek het toch niet helemaal goed te gaan: Tijdens het spelen van spellen liep de pc spontaan vast.

Met memtest86+ het geheugen getest, beide modules apart in slot 1 van het moederbord. 1 module deed het gewoon goed, de andere gaf in een specifieke test heel veel errors. Heb hem bij paar duizend maar uit gezet.

Geheugen heb ik terug gestuurd en hopelijk ontvang ik snel een nieuwe set. Het waren trouwens twinmos chips die erop zaten.

Verwijderd

als ik zie hoeveel mensen problemen hebben met twinmos ben ik toch heel erg blij dat ook ik gekozen heb wat meer te betalen. Dane elec werkt hier prima met mijn msi moederbord en is niet eens zoveel duurder.

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

wace schreef op 22 maart 2004 @ 22:38:
Jammer... Iemand ervaring met welk geheugen wel werkt, op de site van MSI staat vrijwel alleen geheugen van merken waarin er in de pricewatch maar 1 winkel genoteerd is. Heb liever een wat bekender merk.
"Dane Elec" en "kingston value ram" doen het prima.
hoor en lees eigenlijk alleen problemen met twinmos geheugen.

zie ook: Geheugen problemen AMD64 / K8V Deluxe

[ Voor 12% gewijzigd door Bzzje op 23-03-2004 14:49 ]

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Same Here....

Nu ipv 512 mb Twinmos, 512 Mb Kingston Valeu Ram cas 3... (timings maken niet zoveel uit volgens die review op de frontpage)

Zoenzo is het misschien handiger 1 geheugen reepje te kopen omdat het toch geen dual channel is. En je dan alleen maar gezeur kan krijgen met verschillende types en timings van je reepjes...

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:38
das zwaar klote. Ik krijg binnenkort t zelfde moederbord en proccessor als jouw. en helaas zou dr bij mij ook t zelfde gebeugen merk in komen. Gelukkig voor mij kan ik dat nog veranderen.

In ieder geval succes

PSN ID Binloading_nl

Pagina: 1