Toon posts:

Kan wel op DVD-rw schrijven maar niet op DVD-r

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het schrijven naar een DVD-rw gaat prima, hij brandt ze op 2,4 speed, geen probleem.
Maar als ik naar een gewone DVD-r wil schrijven zegt NERO meteen, Burning failed at 2,4 speed, op andere snelheden lukt het ook niet.
Ik gebruik gewoon 4x dvd-r schijfjes en mijn brander is een NEC DVD RW ND 1300A

waar kan dit aan liggen?

Verwijderd

Wat voor media gebruik je?
Nashua??

Verwijderd

Topicstarter
die rw zou nashua kunnen zijn, heb hem momenteel niet hier
de gewone dvd-r is van het alom bekende merk SKS :-)
ik weet, niet echt bekend, maar een vriend van me fikt de ene dvd na de andere

::modbreak:: Gebruik voortaan aub het edit-knopje in plaats van om binnen 24 uur achter elkaar te posten (kicken).. Ik heb het maar voor je gedaan ;) Wanneer een topic uit de topiclist is verdwenen (in de meeste subfora dus na 24 uur), dan mag je het topic wel subtieltjes omhoogschoppen.

ps nieuwste firmware voor de brander staat er al op
dus daar ligt het ook niet aan
cd's zijn van het merk sks

[ Voor 61% gewijzigd door BalusC op 23-03-2004 11:05 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Probeer eens andere media, het liefste van een bekend merk? Sorry hoor, maar ik begrijp nog steeds niet dat mensen een supergoedkoop spindeltje kopen ergens en dan verwachten dat alles vlekkeloos gaat werken :D

Probeer eens media te gebruiken die ook daadwerkelijk voorkomen op de Preferred Media List (PDF!), en kom dan nog maar eens terug :+

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
maartena schreef op 23 maart 2004 @ 17:56:
Probeer eens andere media, het liefste van een bekend merk? Sorry hoor, maar ik begrijp nog steeds niet dat mensen een supergoedkoop spindeltje kopen ergens en dan verwachten dat alles vlekkeloos gaat werken :D

Probeer eens media te gebruiken die ook daadwerkelijk voorkomen op de Preferred Media List (PDF!), en kom dan nog maar eens terug :+
omdat alles al duur genoeg is en waarom zou ik dan dure schijfjes gaan kopen?
Als je nou gewoon niks post of iets waar ik wel wat aan heb, zoals : installeer de nieuwste firmware. Dat is namelijk de oplossing voor het probleem. }:O

Dus voor de mensen die wel zo slim zijn om goedkopere schijfjes te kopen, via de site van herrie.org kun je de nieuwste firmware downen en kun je zelfs op "goedkope-schijfjes" branden })

• maartena
Dusse.... "ps nieuwste firmware voor de brander staat er al op
dus daar ligt het ook niet aan" was dus gewoon een leugen? :+

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
nou, niet helemaal, ik had de laatste versie volgens de NEC site, maar heb ergens anders een nog nieuwere (zelfs officiele) firmware gevonden

Maar goed, je moet gewoon niet zeggen dat alleen dure cd's werken, als goedkoper ook werkt is het toch prima.

Verder no hard feelings

• maartena
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 11:01:
nou, niet helemaal, ik had de laatste versie volgens de NEC site, maar heb ergens anders een nog nieuwere (zelfs officiele) firmware gevonden

Maar goed, je moet gewoon niet zeggen dat alleen dure cd's werken, als goedkoper ook werkt is het toch prima.

Verder no hard feelings
Ik spreek je over 2 jaar wel weer als je films het niet meer doen in je DVD speler ;) Ik heb vroeger met goedkope CD's gebrandt, en GEEN EEN van die CD's doet het nog. Ik heb ook met dure Kodak CD's gebrandt, en alhoewel ik er daar een paar van heb weggegooid omdat het toch programma's bevatte die overbodig waren geworden heb ik er nog steeds een aantal, en die doen het nog tot op de dag van vandaag.

Het probleem met de goedkope media is inderdaad gewoon de kwaliteit. Ze branden dan wellicht prima, maar de kwaliteit gaat binnen no-time hard achteruit. Nu weet ik niet of jij na de film een paar keer gekeken te hebben een film weggooit, want als dat het geval is kun je zoveel goedkoop branden als je wil natuurlijk. Maar als je films wil maken die je over een paar jaar ook nog weer wil kunnen zien, dan zou ik toch echt kiezen voor de duurdere, kwaliteits media.

Maar verder ook geen hard feelings van mijn kant, het zijn jouw films natuurlijk ;)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1