Toon posts:

Farcry probleem (critical exception)

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik problemen met Farcry. Ik kan het spel wel opstarten, maar als ik wil beginnen met spelen krijg ik een "critical exception" te zien met de volgende melding:
Exception_Acces_Violation
The memory could not be read
Vervolgens wordt het spel afgesloten :(

Mijn systeem:
Intel P4 3.2GHz
MSI P875 moederbord
2x 512 mb 400DDR Kingston geheugen
Hercules 9800XT videokaart

Ik heb het al met alle mogelijk verschillende grafische instellingen geprobeerd, maar ik krijg steed die vervelende melding. Wie kan mij helpen, want ik zit te popelen om dit spel eindelijk te kunnen gaan spelen :9

• LevelBoss
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Had ik ook. Kwam doordat ik demo 2 in zelfde directory als demo 1 had geïnstalleerd. Beide ge-deïnstalleerd, demo 2 opnieuw geïnstalleerd, probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het spel gede-installeerd en op een andere locatie geinstalleerd, maar ik blijf hetzelfde probleem houden.

• pickatchoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

pickatchoo

Hardcore Lurker!

check in je far cry map in de daar aanwezige log-file... daar staat een heel uitgebreide versie van je foutmelding.
Ik heb hetzelfde probleem hier net gezien en het was na het uitzetten van anti-aliasing (met het config-tooltje van far cry!) voorbij.

Specs:
Athlon XP2000+
512MB DDR2100
Creative GF4 TI4600 <---- volgens mij loopt deze te griepen met het AA...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb anti-laising uitgezet, maar het probleem blijft. Het gekke is dat dit het eerste spel is dat problemen geeft. Verder lopen alle spellen zonder problemen.

Verwijderd

Bij mij werd er vertelt dat het aan een overhitte Radeon ligt of defecte voeding en nu hoor ik hier dat het aan je geheugen ligt..
de error http://www.thommie.com/farcry.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dezelfde melding als jij. Werken bij jou ook alle andere spellen gewoon?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Radeon wordt wel vrij heet, rond de 65 graden, maar dat zou toch geen probleem moeten zijn. Verder heb ik een 400 Watt Zalman voeding, dus dat is zeker de bottleneck niet.

Verwijderd

Ik kreeg dezelfde melding (Exception_Acces_Violation/The memory could not be read) op het volgende syseem: Athlon 2400 Xp, 512 MB DDR 2100 en club3d 9800Pro videokaart. Ik draaide de catalyst 4.3 drivers.

Oplossing bij mij was een andere driver installeren (het spel doet het nu prima met 4.1/ zelfs AA aan en alles op High). Probeer dus eens een andere catalystdriver en kijk of het spel het nu wel doet...

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai momenteel de Catalyst 4.3 drivers. Ik zal vanavond proberen of het met de 4.1 drivers wel lukt. Bij de demo had ik dezelfde problemen, ook met 4.1 dus ik heb niet echt goede hoop dat het gaat lukken.

• tK0wnZ
  • Laatst online: 18:54
probeer je lightning (farcry config) eens op low te zetten..

Verwijderd

Topicstarter
Lightning op Low gezet, maar nog steeds de Critical Exception melding. Ik weet het ook niet meer :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 11:21:
Ik krijg dezelfde melding als jij. Werken bij jou ook alle andere spellen gewoon?
Yup de rest werkt ook gewoon
Ze zeggen dat Far Cry wel Catalyst 3.9 Nodig heeft, Bij mij heeft het geen ander effect.. :/

Verwijderd

Topicstarter
Het is maar te hopen dat er binnenkort een patch wordt uitgebracht, want ik heb niet voor niets pas geleden een nieuwe videokaart gekocht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 08:28:
Ik heb anti-laising uitgezet, maar het probleem blijft. Het gekke is dat dit het eerste spel is dat problemen geeft. Verder lopen alle spellen zonder problemen.
Zelfde error hier. maar bij mij helpt anti-aliasing uitzetten wel...
(AMD TB-1300 GeForce3)

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij staat AA bij de standaardinstellingen al op "none". Lightning op Low zetten helpt ook niet zoals eerder opgemerkt. Op een ander forum over het spel (er zijn meer problemen en ik weet zeker dat het er de komende week alleen maar meer worden) staat een link naar de ATI site, waar het probleem ook erkend wordt. Alleen zou je dan wel beeld moeten, maar een brakke performance. Ik kan het spel niet eens spelen. Ik hoop dat ATI snel met een nieuwe driver komt die het probleem voorgoed verhelpt.

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 21:06
Ik heb dit probleem ook gehad, maar heb toen alle settings op laag gezet, en toen werkte hij weer, na het volgende save point heb ik alle settings weer terug gezet, en nu werkt ie weer perfect

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 08:24:
Op een ander forum over het spel (er zijn meer problemen en ik weet zeker dat het er de komende week alleen maar meer worden) staat een link naar de ATI site, waar het probleem ook erkend wordt
Zou je mischien die link willen posten ?, ik wil het ook graag lezen dat Ati hun probleem erkennen..
En mischien oplossingen vinden/volgen :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals te lezen valt in onderstaand stukje is het dus niet gek als je problemen ondervindt met een Radeon kaart. Bedankt NVIDIA :(
Ik heb het idee dat Nvidia nu ze het qua performance van ATI verliezen, ze op deze manier ATI willen terugpakken, erg goedkoop!

"Crashes bij gebruik van Catalyst 4.1
Een nog onopgelost probleem, er wordt aangeraden om terug te schakelen naar de Catalyst 3.9 of 3.10 drivers als je deze problemen ondervindt.

Het spel loopt veel slechter onder een ATi videokaart dan onder een Nvidia videokaart
Dat komt omdat Nvidia weer eens 'cheat'. In plaats van gebruik te maken van de nieuwe Pixelshader 2.0 maakt Nvidia gebruik van de Pixelshader 1.1 en dat levert een vrij grote performance boost op. De nieuwste videokaarten van Nvidia kunnen wel Pixelshader 2.0 aan, maar Nvidia heeft dit vanwege de performance uitgeschakelt. ATi heeft PS2.0 wel gewoon aan staan. "

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

is het zeker dat het aan de videokaart ligt dan?

beetje jammer dat er in de log niet staat of het over het geheugen van de video kaart gaat of over je gewone interne geheugen... :S

mijn error.log:

Logged at Wednesday, March 24, 2004 20:22:28
FileVersion: 1.1.0.1230
ProductVersion: 1.1.0.1230

Exception Code: 0xC0000005
Exception Addr: 0x001B:0x350340E5
Exception Module: <Unknown>
Exception Description: EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION, Attempt to read from address 0xFDDBFF79

The memory could not be "read"

Call Stack Trace:
5) function=0x350340E5
4) function=0x350EC2CC
3) function=0x3503F720
2) function=0x4E8D0846
1) function=0x0

pc | server | laptop | pda

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet zozeer aan de videokaart, maar aan het spel dat niet goed met de videokaart om kan gaan. Ik kan verder alle spellen (die ook hoge systeemeisen hebben) goed spelen, dus met m'n videokaart is niets mis. Mijn hoop is nu gevestigd op de volgende driver van ATI.

Verwijderd

Met een oudere Catalyst zoals 3.9 maakt het nog niks uit en dan klapt ie nog uit
Zou het iets uit maken als Catalyst 4.3 opnieuw uitkomt ?

Zou het niet aan de hitte van de kaart liggen ?
oid

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik weet het ook niet |:( . Feit is wel dat de makers van dit spel het spel niet getest hebben op een systeem met een radeonkaart.

Misschien krijg je over een paar jaar wel moederborden met twee AGP/PCI-express sloten zodat je zowel een ATI als een Nvidia kaart in je pc kan stoppen, zodat je bij elke game kan kijken waar ie het beste op draait :r

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 15:30:
Tja, ik weet het ook niet |:( . Feit is wel dat de makers van dit spel het spel niet getest hebben op een systeem met een radeonkaart.

Misschien krijg je over een paar jaar wel moederborden met twee AGP/PCI-express sloten zodat je zowel een ATI als een Nvidia kaart in je pc kan stoppen, zodat je bij elke game kan kijken waar ie het beste op draait :r
lol :) dat lijkt me niet he ;)

hebben jullie btw ook dat ie niet altijd op dezelfde plek eruit knalt? * hplos.nl wel

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand die nieuwe patch voor Farcry al uitgeprobeerd, ik zou graag willen weten of ie ook mijn probleem zal verhelpen

Verwijderd

Tja ik heb die patch er ook overheen gegooit maar het heeft nog steeds geen verschil..

Dat wordt dus maar een VGA koeler kopen ofzo mischien dat het dan wel mijn probleem verhelpt

Verwijderd

Topicstarter
Waarom denk je dat het aan de hitte van de kaart ligt?

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem met mijn geforce ti 4200 128 mb. Het probleem doet zich gelukkig niet al te vaak voor het spel is nog te spelen, hij stopt er ongeveer eens in de 2 dagen dat ik hem speel (2x 45 min is dat ofzo) . Ik speel dit spel in devmode toen ik dit niet deed kwam dit probleem minder voor. beetje vaag maar het is dus niet een probleem wat ati only is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het spel nog helemaal niet kunnen spelen. Elke keer als ik probeer een campagne te starten krijg ik deze melding.

Verwijderd

danielho: Dat heb ik ook. Ik kan maar heel even in het hoofdmenu blijven. Zo snel mogelijk load checkpoint anders vliegt hij er uit. Zo kan ik mijn toetsencombinaties ook niet veranderen en speel ik nu met W A S D wat heel erg irritant is maar ja het is niet anders.

Verwijderd

Hebben de posters in dit topic ook problemen in halo? In dat spel krijg ik nl ook die fout melding en ik hoop niet dat ik dit ook in farcry ga krijgen. Word een beetje een zure appel als je niet eens meer knap je nieuwe pc games kan spelen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me toch af waar het precies aan ligt. Videokaart, mobo, geheugen of processor? Ik hoorde van iemand dat de combinatie MSI moederbord met Kingston geheugen niet zo goed is, maar daar heb ik bij andere spellen niets van gemerkt!

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

de combinatie msi / kingston is geen probleem!

en het probleem ligt dus bij de drivers van je videokaart (zo lijkt het iig)

ati is al bezig met nieuwe drivers geloof ik

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Tis volgens mij echt niet de videokaart, hoor :)
Ik heb deze melding nu 2 keer gekregen en dat was beide keren toen ik m'n bus (en dus m'n ram) een beetje te ver geOCed had. De foutmelding doet mij ook eerder denken aan je ram dan aan je videokaart.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niets overgeklokt. Het blijft vreemd dat het geheugen niet gevonden kan worden.

Nog even voor de duidelijkheid de volledige melding:

Exception Addr: 0x001B:0x330C8E0E
Exception Description: EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION, Attempt to read from address 0x00000000

Call Stack Trace:
9) function=0x330C8E0E
function=0x330BF164
7) function=0x330BF872
6) function=0x330C0408
5) function=0x330BDBA2
4) function=0x37001AA8
3) function=0x37004093
2) function=0x77E614C7
1) function=0x0

De boel staat dan vast (zwart scherm). Ik heb alles al geprobeerd: verschillende drivers (catalyst 3.8 - 4.3), alle grafische instellingen op Low gezet, AA en AF uitgeschakeld, geheugenreepjes verwisseld, patch 1.1 geinstalleerd. Niets helpt.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Dan heb je misschien een rot reepje :? Of bedoel je met verwisseld echt een nieuw/ander reepje in je mobo gepropt?
Underclock de boel anders eens :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
Als het geheugen brak zou zijn moet ik dat toch ook merken bij andere spellen en software. Behalve Farcry loopt alles als een zonnetje.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Nja, bij die instellingen waarbij ik die foutmelding kreeg draaide alles perfect, incl Prime95...
FarCry lijkt dus ERG zwaar ofzo :? Of erg OCgevoelig. Of foutgevoelig dus.
Maarja, tis maar een idee :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik snap het ook niet meer. 8)7 Als ik lees dat er mensen zijn die het spel ook met een GF4 spelen dan snap ik niet waarom ik problemen heb. Met spellen als NFSU, Unreal2, Battlefield, UT2004 heb ik totaal geen problemen en kan ik alles op de hoogste resolutie spelen.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ehm, als mensen met een G4 het zonder problemen spelen en je bijna alles zonder problemen spelen kan, wil dat toch niet zeggen dat je dit spel probleemloos kan spelen? Zeker als je aan ATi hebt is dat eerste argument best gek :P

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
Farcry is een game waarin heel veel dx9 snufjes toegepast zijn. Je zou dan toch zeggen dat je met de nieuwste Radeon kaart betere prestaties moet behalen dan met een GF4 kaart van bijna 2 jaar oud. Het is natuurlijk wel zo dat Farcry gesponserd is door Nvidia. Er zijn overigens genoeg mensen met een Radeon kaart die het spel wel kunnen spelen.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Maar we hebben het nu niet over prestaties maar over stabiliteit, he ;)
En dan zou het niets uit mogen maken (even er van uitgaande dat DX8 of 9 geen problemen oplevert) of je een G4 of Radeon 9700 ofzo hebt :)
Maarja, hier geen problemen met m'n ATi ieg :) Ook niet echt met de performance. Alles very high en ultra high en binnen 40-50 fps en buiten 60 ongeveer. 1280*960 btw.

Alone at last
Just nostalgia and I

• Annihilator17
  • Laatst online: 18-11-2024
Hey heb je de nieuwe patch al geinstalleerd?? Ik had ook dat probleem en na installeren van de patch was het weg!

Suc6 ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de patch 1.1 geinstalleerd, maar bij mij heeft het niets geholpen. Dez patch heeft ook meer verbeteringen voor Nvidia kaarten, misschien dat de nieuwe drivers van ATI verbetering zullen brengen.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik heb precies hetzelfde probleem op de pc van mijn ouders.
belangrijke specs:
PIV 2.8 HT (800 MHz FSB)
Asus P4C800 deluxe
Asus Geforce FX 5600 (geen ati dus....)
Far Cry up-to-date met patch 1.1
:S

edit:
de error:
<CRITICAL ERROR>
Exception: 0xC0000005, at Address: 0x001B:0x345020DE
Exception Addr: 0x001B:0x345020DE
Exception Description: Attempt to write data to address 0x00000000

The memory could not be "written"
=================================================
7) function=0x345020DE
6) function=0x330C0122
5) function=0x330BDBA2
4) function=0x37001AA8
3) function=0x37004093
2) function=0x77E614C7
1) function=0x0
=================================================
Critical Exception! Called Multiple Times!

edit2:
zelfs als ik de editor open, krijg ik de foutmelding (precies dezelfde)

[ Voor 67% gewijzigd door bigfoot1942 op 02-04-2004 16:46 ]

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 20:03
Ik heb deze fout ook Bigfoot...

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 20:03
Fout opgelost door McAfee Virusscan 7.0 uit te zetten en/of de hardwarematige EAX uit te zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem verholpen. Na mijn virusscanner (mcaffee) uitgezet te hebben en clonecd van m'n pc verwijderd te hebben kan ik gewoon een level laden zonder problemen. Alles op very high en het loopt als een trein! :*)

Verwijderd

Ik heb een ander probleem met de demo van farcry.Ik zie namelijk alleen een blauw beeld.K kan wel gewoon lopen enzo en schieten alleen me beeld is gewoon helemaal blauw.K heb de nieuwste driver geinstald maar dit helpt niet.

specs:

amd ahtlon xp2000+
geforce 4 4200ti
768 mb pc 2700 kingston
asus a7v8x kt400 mobo

• j0p3Y
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2024
Logged at Wednesday, April 07, 2004 23:25:08
FileVersion: 1.1.0.1230
ProductVersion: 1.1.0.1230

Exception Addr: 0x001B:0x3804A104
Exception Description: EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION, Attempt to read from address 0x00000000

Call Stack Trace:
2) function=0x3804A104
1) function=0x0

====================

kheb nog een GF3, maar de demo deed het destijds wél gewoon....
als ik dit hier zo lees, weet ik niet of ik momenteel wel een radeon moet gaan kopen.... reden was farcry, maar nu twijfel ik toch wel of ik er goed aan ga doen...

iemand een ideetje over deze foutmelding?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
goed ik ben erachter waardoor de foutmelding in mijn geval kwam; het ginstalleerde internetfilter (zowel netnanny 4.0 als 5.0 veroorzaakt het probleem)

Misschien dat iemand hier iets mee kan, ik kan nu ieg door netnanny 5.0 te deactiveren spelen. Volgens mij kon het echter met een gedeactiveerde 4.0 echter nog steeds niet.

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 23:31
Ik heb t probleem alleen met de editor niet met de game.
Ik heb de 1.1 patch, is er al een oplossing zodat de editor niet steeds crashed?

Verwijderd

Loading system configuration
ERROR: can't create the archive "c:\program files\far cry\fcdata\localized\english.pak"=="c:\program files\far cry\fcdata\localized\english.pak": error IO_FAILED (code 1) in ZipDir::CacheFactory::New at .\ZipDirCacheFactory.cpp:38. Cannot open file in binary mode for reading, probably missing file.
Localized language content not available or modified from the original installation.
Network initialization
Physics initialization
MovieSystem initialization
Renderer initialization
System: INFO: DirectX 9.0b installed
System: VideoCard Detected: nVidia (GeForce4 MX 420)
Direct3D9 driver is creating...
Best-match display mode: 800x600x32 (Error=8)
Creating D3D device (Adapter format: D3DFMT_X8R8G8B8, BackBuffer format: D3DFMT_A8R8G8B8, Depth format: D3DFMT_D24S8)
<CRITICAL ERROR>
Exception: 0xC0000005, at Address: 0x001B:0x3804A104
Exception Addr: 0x001B:0x3804A104
Exception Description: Attempt to read from address 0x00000000

==========================================
2) function=0x3804A104
1) function=0x0
==========================================

dat is mijn error:( mc affee verwijderd en heb voorderest niks meer erop staan

ik heb net ontdekt dat het spel niet werkt op WINDOWS 2000/NT dus als je dat hevt is het logisch zoals bij mij dus :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 23:30 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:09
Ik heb een geforce 2mx 400 en ik heb dit probleem ook.

screen

Verwijderd

@ Montoya90

Je hebt helemaal een blauw beeld?

Had ik ook last van met mijn 5200 met Forceware driver 61. nog wat.

Oudere Nvidia drivers zoeken, en die installeren en dan is je probleem verholpen.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
jip_86, open even een nieuw topic met daarin de benodigde informatie om je op weg te helpen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.