Hallo, dit is mijn eerste post op dit forum nadat ik alle berichten hier heb doorgespit. Ik zit met het volgende probleem. Heb een draadloos netwerk geïnstalleerd (Draytek 2600G). Eén PC is rechtstreeks aangesloten en werkt prima. Andere PC (Windows ME) is draadloos aangesloten en draait wel prima in het interne netwerk, maar heeft problemen met het openen van sommige internet pagina's. Het gekke is dat sommige (willekeurige) pagina's goed en snel openen, maar andere langzaam of helemaal niet. Er is geen peil op te trekken. LAN instellingen staan goed (geen vinkies) en DNS disabled. IP adres automatisch etc.
Ik heb getest door te pingen naar aan een paar adressen. Weer hetzelfde resultaat: sommige antwoorden gewoon, andere sites geven een 'timed out'. Ook weer geen lijn of logica in te ontdekken.
Is dit een netwerk- / routerprobleem, of een Windows probleem. Wat kan ik nog doen of testen behalve Windows opnieuw installeren? Alvast bedankt!
Ik heb getest door te pingen naar aan een paar adressen. Weer hetzelfde resultaat: sommige antwoorden gewoon, andere sites geven een 'timed out'. Ook weer geen lijn of logica in te ontdekken.
Is dit een netwerk- / routerprobleem, of een Windows probleem. Wat kan ik nog doen of testen behalve Windows opnieuw installeren? Alvast bedankt!