Toon posts:

Ene site wil wel openen, andere langzaam of niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, dit is mijn eerste post op dit forum nadat ik alle berichten hier heb doorgespit. Ik zit met het volgende probleem. Heb een draadloos netwerk geïnstalleerd (Draytek 2600G). Eén PC is rechtstreeks aangesloten en werkt prima. Andere PC (Windows ME) is draadloos aangesloten en draait wel prima in het interne netwerk, maar heeft problemen met het openen van sommige internet pagina's. Het gekke is dat sommige (willekeurige) pagina's goed en snel openen, maar andere langzaam of helemaal niet. Er is geen peil op te trekken. LAN instellingen staan goed (geen vinkies) en DNS disabled. IP adres automatisch etc.
Ik heb getest door te pingen naar aan een paar adressen. Weer hetzelfde resultaat: sommige antwoorden gewoon, andere sites geven een 'timed out'. Ook weer geen lijn of logica in te ontdekken.

Is dit een netwerk- / routerprobleem, of een Windows probleem. Wat kan ik nog doen of testen behalve Windows opnieuw installeren? Alvast bedankt!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:48
Ben je in het bezit van een Wanadoo cable account? Zo ja... er zijn problemen met de DNS van Wanadoo...

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Probeer je MTU eens te veranderen :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 18:07

Zerora

Ik Henk 'm!

Welke website doet het dan bijvoorbeeld niet?
Ik heb dit probleem namelijk ook met mijn Tiscali Lite abonnement.
Met name heb ik dit probleem met Hotmail.com.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de reacties tot zover. Sites als yahoo of google etc. laden langzaam maar meestal niet. Ik ga weer puzzelen met de suggesties. To be continued.

Verwijderd

probeer eens een andere DNS server? ( effe zoeken op GoT voor een lijst met IP's )

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Proxy?

Verwijderd

Topicstarter
Weer dank voor de suggesties, maar alle LAN instellingen staan goed; geen proxy etc. Het gekke vind ik dat de ene PC het dus wel goed doet en de andere niet. Dan kan het m.i. niet aan de DNS instellingen liggen, toch? Of zie ik dat verkeerd?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Zodra je pc een dns-reply heeft kan ie beginnen met laden van de pagina. Als de DNS-server traag is zou 't lang duren voordat ie begint met laden, maar zodra hij begint gaat het wel snel. Zeg maar.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 01:09
Ik wist niet wat MTU was dus heb ik het even opgezocht.
Maximum Transmission Unit (MTU)
The Maximum Transmission Unit (MTU) is the largest size of IP datagram which may be transferred using a specific data link connection The MTU value is a design parameter of a LAN and is a mutually agreed value (i.e. both ends of a link agree to use the same specific value) for most WAN links. The size of MTU may vary greatly between different links (e.g. typically from 128 B up to 10 kB).

The transport layer (TCP or UDP) is unaware of the particular path taken by an IP packet as it travels through a network. It therefore does not know what size of IP packet to generate. Too small a packet may be inefficient (i.e. there may be little data compared to lots of header), a larger packet is therefore more efficient. Too large an IP packet may exceed the MTU of the links over which the packet may be sent. How then does the end system figure out how large a packet size to use?
Ikzelf denk dat het toch ergens in een slechte configuratie van de software zit (met de daarbijbehorende hardware). Wat voor PC's, OS en IE heb je?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom de ene PC er geen last van heeft en de andere wel. Toch maar die MTU aanpassen op PC2?

Verwijderd

Topicstarter
Dell 2100 PC; Windows ME en IE 6

• Apolloc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 22:09
Ik heb pas een soortgelijk probleem gehad en bij mij zat het hem in het volgende.

ik heb een Dell PowerEdge 400SC hier staan en daar zit standart een gigabit kaart
in. Ik had de wireless router daarop aangesloten, maar gezien de meeste wireless
routers maar een 10T-base aansluiting hebben is dat een beetje een overkill, eigenlijk
zou me netwerk kaart vanzelf de snelheid terug moeten schroeven naar 10mbit maar
dat deed die dus niet, heb de netwerkkaart dus van auto detect afgehaalt en vast
gezet op 10mbit half duplex en alles draaide ineens als een trein.

probeer hetzelfde eens, misschien zit het hem daarin

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 23:58:
Ok, maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom de ene PC er geen last van heeft en de andere wel. Toch maar die MTU aanpassen op PC2?
Ja. Serieus, ik heb al vele malen dit soort gekke problemen op kunnen lossen met de MTU, zeker met WiFi.

Verwijderd

Topicstarter
Heb even iets geprobeerd met EasyMTU, maar dat vraagt wel om wat meer kennis dan ik heb. Hoe kan ik hiermee werken? Waar sleutel ik eigenlijk aan met MTU? Aan de setting van Windows ME of aan de settings van de PCI kaart? HELP

Verwijderd

Topicstarter
Tja, nu heb ik echt van alles geprobeerd. Met MTU gerommeld (met TCPoptimizer; goed programmaatje trouwens) en alle instellingen geprobeerd, maar het blijft hommeles. Nog iemand een idee?

Verwijderd

Apolloc schreef op 23 maart 2004 @ 11:46:
Ik heb pas een soortgelijk probleem gehad en bij mij zat het hem in het volgende.

ik heb een Dell PowerEdge 400SC hier staan en daar zit standart een gigabit kaart
in. Ik had de wireless router daarop aangesloten, maar gezien de meeste wireless
routers maar een 10T-base aansluiting hebben is dat een beetje een overkill, eigenlijk
zou me netwerk kaart vanzelf de snelheid terug moeten schroeven naar 10mbit maar
dat deed die dus niet, heb de netwerkkaart dus van auto detect afgehaalt en vast
gezet op 10mbit half duplex en alles draaide ineens als een trein.

probeer hetzelfde eens, misschien zit het hem daarin
Dan vermoed ik dat jouw patchkabel niet correct getwis is. autosensing zou twee zijdig gewoon 100mb full duplex moeten opleveren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 21:04:
Tja, nu heb ik echt van alles geprobeerd. Met MTU gerommeld (met TCPoptimizer; goed programmaatje trouwens) en alle instellingen geprobeerd, maar het blijft hommeles. Nog iemand een idee?
Doe eens wat ping testjes naar de betreffende sites met de -t optie.

Verwijderd

Topicstarter
Af en toe lukt het om google te bereiken. Als ik nu bijvoorbeeld intiep 'koekebakker' en ik probeer de links die dan verschijnen te openen gebeurd het volgende: in een volkomen willekeurig patroon flitst de ene site over het scherm en komt de andere niet verder dan amechtig proberen te laden. Ligt het dan toch aan verschillende soorten sites? Dat had ik dan met de MTU methode moeten kunnen verhelpen. Niet dus. Pingen geeft hetzelfde resultaat: naar de ene site prima, naar een andere: timed out. Wie heeft nog lumineuze ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb een patroon ontdekt!! Simpele internetpagina's openen gemakkelijk; dus pagina's met veel tekst en weinig graphics kan ik openen. Andere die niet willen openen hebben zijn blijkbaar 'zwaarder' of hebben andere eigenschappen. Nog iemand een idee hierover? Kan het wellicht iets te maken hebben met beveiligingsinstellingen, associated file extensies of cookie instellingen oid?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

kun je misschien win ME opnieuw installeren (of nog beter: 98, 2000 of XP pro)
als je ze niet hebt, dan heb ik nog wel een paar iso's voor je

Ga jij je mail maar eens checken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 09:29 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

win2k nerd schreef op 27 maart 2004 @ 09:09:
kun je misschien win ME opnieuw installeren (of nog beter: 98, 2000 of XP pro)
als je ze niet hebt, dan heb ik nog wel een paar iso's voor je
Hmmz, ik hoop dat dat kopiën zijn met een gebruikerslicentie voor meerdere personen, anders mag het op Got nie :)

Quote hem dan ook niet :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 09:30 ]

alternativ

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Klinkt misschien gek, maar het zou ook Spyware op je PC kunnen zijn die dit veroorzaakt. Heb namelijk een keer gehad, dat ik de ene site wel op kon, en de andere niet... Controleerde ik op Spyware, en probeerde ik het later nog een keer, toen werkte het ineens weer wel. Virus zou het ook nog kunnen, of een Trojan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem ws gevonden. Het blijkt dat de wireless PCI (conceptronic) niet goed werkt. Bij omwisselen van de vaste ethernetkaart met de wireless deed de probleem PC het ineens wel goed. Dus: ook nieuwe hardware is niet te vertrouwen! Grrrrrr!!!! Terug naar de winkel.........
Pagina: 1