[HP520] kettingpapier?

Pagina: 1
Acties:

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:17
ik vroeg me af of ik kettingpapier kan voeren aan mijn HP deskjet 520, met word is dat nog niet gelukt (andere topics gelezen, geen succes...)
ik wil dit gaan proberen met echo blabla > /dev/lp0 :) daarmee kan ik gewoon dingen naar de printer sturen en hij spuugt het vel naderhand niet uit... nu vraag ik me af of ie het met kettingpapier ook niet uit wil spugen (wat na 5 meter imo al redelijk mislukt is 8)7 ) of dat het gewoon gaat werken...
ik heb nu geen kettingpapier bij de hand dus ik kan het niet proberen, ik wil dit gaan gebruiken als soort van syslog iets, dat alleen user logins/logouts en errors/intrusion attempts whatever wat belangrijk is (dus niet mn cron jobs elke minuut)... ik heb er dus al een progsel voor dus het zou heel mooi zijn als ik het kan gebruiken icm mijn deskjet 520 icm kettingpapier :)

ik ehb ook een Epson TM-T88 (bonprinter) alleen dat papier is een beje te smal en het is thermisch, me pa zei nogal duur... dus dat lijkt me geen echte oplossing

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Kan je niet helpen, maar ik geloof wel dat ik zojuist een leuke methode heb gevonden om onder Windows m'n laserprinter vast te laten lopen. Als onder linux die deskjet gaat printen zal het wel werken. Maarre, is het automatisch versturen van een e-mailtje niet makkelijker? Scheelt papier/inkt milieu 'n stuff. :)

offtopic:
voor de masochisten onder ons:
echo "blaaaat" > LPT1:

You can't have everything. Where would you put it?

• DataGhost
ik laat dagelijks reports komen van mn server via e-mail, die lees ik nooit 8)7
alleen in het begin soms... nu vind ik het sowieso handig (en fancy ofc :P) om het op papier te hebben, en dan alleen de belangrijkste dingen...

grootste voordeel: 300 regels text ipv 300 e-mails :) en ze gaan niet verloren met een hd crash (en ja, duh.. met brand ben ik ook mn server kwijt natuurlijk |:( )

edit: oja ff mn motivatie van kettingpapier: dat ik 's nachts niet wakker wordt van een papier reload
EN dat ik niet de volgende ochtend op status mag drukken omdat ie voor de tigste keer het vel papier niet heeft op gepakt 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door DataGhost op 22-03-2004 23:06 ]

• DataGhost
oooo laat maar hange :) volgens mij past kettingpapier uberhaupt niet in mijn deskjet (te breed) en ik heb net ff gekeken... zon rol thermisch papier is 1,50 ongeveer (1,17 per 50 rollen) voor 80 meter papier op een rol :)

8)7

Verwijderd

m'n 690c heeft een handel voor kettingpapier, je meot alleen die strookjes aan de zijkanten eraf scheuren anders past het inderdaad niet.

• DataGhost
De oplossing is hier.... _/-\o_

ik zal ff uitleg geven voor wie het na wil doen...

Wat heb ik gebruikt:
- Server met Mandrake Linux 9.2
- Epson TM-T88 (II en III versies zijn al te krijgen, vrij duur maar deze was overcompleet dus k kreeg hem gratis) seriele thermische bonprinter
- syslogd
- text editor

na een boel geklooi met alternatieve progsels aangeraden door mense die er wel wat vanaf weten (ye right) heb ik besloten zelf toch iets dieper te kijken... door syslog-ng ben ik erachter gekomen waar mijn syslogd.conf staat (in /etc duh.. alleen nooit naar gekeken 8)7 )
onderaan de conf staat
code:
1
2
3
4
*.* /dev/tty12
# dit heb ik erbij gezet
*.*;authpriv,cron,mail,news.none /dev/ttyS0
*.*;authpriv,cron,mail,news.none /dev/tty11

de regel met /dev/ttyS0 betekent dat het wordt afgedrukt naar COM1, naar de printer dus
die met /dev/tty11 slaat erop dat ie diezelfde output naar tty11 stuurt (niet in gebruik) zodat ik ook kan zien wat er onderaan staat zonder dat ik op feed moet drukken :)

dan (in het geval van Mandrake is het makkelijk, anders ff uitzoeke) service syslog restart
en dan werkt ie _/-\o_
hij laat alles zien wat van belang is, dus niet de authpriv (pop3 login elke minuut 8)7 ), de cron (elke minuut perm check), mail (inkomende mail) en news (niet dat het iets doet maar je weet maar nooit)

nu output ie dus alle (voor mij) relevante info naar den printert en me extra tty :)

ook heb ik een cronjob opgezet, een simpel bash script (wat ik hier niet ga posten) dat elke dag 7 lege regels geeft en dan
code:
1
2
3
4
datum en tijd (date | cat > /dev/ttyS0)
uptime (uptime | cat > /dev/ttyS0)

(de uptime gaat over 2 regels, maar de breedte maakt het goed passend (ik geef er geen ruk om dat lo op de ene en ad op de andere regel staat 8)7 ))

en natuurlijk heb ik ook een mooi picje voor jullie :)
Afbeeldingslocatie: http://www.dataghost.com/pix/syslogklein.jpg

k hoop dat jullie het leuk vinden en er iets aan hebbe :)

• DataGhost
ik heb het nu trouwens anders gedaan...

code:
1
2
3
4
5
*.* /dev/tty12
# dit heb ik erbij gezet
#*.*;authpriv,cron,mail,news.none /dev/ttyS0
#*.*;authpriv,cron,mail,news.none /dev/tty11
*.*;cron,mail,news.none /root/syslog

en dan dit uitgevoerd
code:
1
2
tail -n 0 -f /root/syslog | grep -v pop3 > /dev/tty11 &
tail -n 0 -f /root/syslog | grep -v pop3 > /dev/ttyS0 &

zodat ik toch mijn output goed heb, geen last heb van on-resume-10-regel-blaat-output, en wel alle remote logins zie behalve die van pop3 ;)
Pagina: 1