Toon posts:

Sweex switch probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor:

Een studentenhuis heeft op legale wijze een gedeelde internetconnectie. Deze wordt gedeeld door een 8-poorts Sweex Switch. Aan deze Switch hangen pc's met verschillende Windows versies. Deze samenstelling heeft meer dan een jaar prima gefunctioneerd. Maar sinds 2 weken is het totale bagger. Deze PC kan nog online door het kabelmodem direct aan te sluiten.

Na veel zoeken (zijnde: kabels controleren en windows opnieuw installen en 1.5 week zoeken op google en tweakers) dachten we er uit te zijn dat de switch de boosdoener was. Nu ik echter snel provisorisch een netwerkje op gebouwd heb, blijkt dat dit weer wel werkt. Dus als het intern gehouden wordt, blijft de switch het prima doen. Als vervolgens de Internetconnectie er weer bij komt, slaat de gehele Switch door en slaat er geen enkel lampje meer uit behalve de uplink van het modem en de power.

Aangezien internet toch wel z'n voordelen heeft willen we weer graag terug natuurlijk. Heeft iemand een idee hoe dit probleem op te lossen, of een idee waar het aan ligt?

Alvast bedankt

ps. excuses voor hoofdletters. kan iemand dit veranderen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 21:25 . Reden: Excuses voor hoofdletters in titel ]

Verwijderd

Vraagje: gaat het kabelmodem direct op de switch of via een router / pc ala router?

Dank @ JSS

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 22:01 ]

Verwijderd

Ik heb EXACT hetzelfde probleem. Ik zat te twijfelen of ik hem zou RMA'n maar aangezien ie maar 20 euro was heb ik hem bewerkt met een bijl.

:P

KØT SWEEX

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 21:43:
Ik heb EXACT hetzelfde probleem. Ik zat te twijfelen of ik hem zou RMA'n maar aangezien ie maar 20 euro was heb ik hem bewerkt met een bijl.

:P

KØT SWEEX
Lekker nuttig weer :/ Weerhoud je gewoon van posten als je niets toevoegends hebt.

Titel gefixt overigens.
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 22:05:
[...]

Jesus, beetje grumphy of zo.
Was ik niet duidelijk? Je houdt je gewoon buiten een topic als je niets technisch toe te voegen hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 22:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 21:55:
[...]

Lekker nuttig weer :/ Weerhoud je gewoon van posten als je niets toevoegends hebt.

Titel gefixt overigens.
Jesus, beetje grumphy of zo.

Verwijderd

Topicstarter
De modem gaat normaal gesproken direct de Switch in. Deze situatie werkte prima voor een jaar en inmiddels zoals gezegd niet meer.

Bedankt voor fixen van titel.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

welke kabelverbinding, wat voor modem??

al geprobeerd met pc als router ertussen??

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Wat verwacht je nu zelf van SWEEEX dan, dat koop je toch ook niet als tweaker 8)7

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

:( :( :( geen gezeik over sweex :( :( :(

het draait bij mij al weet ik hoe lang goed, dus met sweex is niks mis...

offtopic:
misschien wel met de personen die het kapotmaken >:)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
"het draait bij mij" is geen excuus om bij zeer veel andere mensen niet fatsoenlijk te werken natuurlijk.....
Pagina: 1