Toon posts:

Oude laptop bios en grote HDs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop gekocht in 1999/2000. Er zit een vrij onbekende bios in die also hoogste jaartal 1996 laat zien. Ik heb er nergens updates voor gevonden. Mijn vraag is, weet iemand of er mogelijk een maximum HD capaciteit kan zijn bij deze bios?

Het gaat om een SystemSoft MobilePro bios versie 1.01 (2482-00 R1.06). Er zit nu een 20 GB disk in en ik wil er 60 of 80 voor in de plaats doen.

Het mobo heeft op dit moment een volwaardige P3@1000MHz, voor als dat misschien iets kan helpen. Ik kan geen gegevens vinden over het type mobo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 21:11 ]

Verwijderd

misschien even de gegevens (bios string, (ide) chipset ed) uitlezen met sysoft sandra of aida32?

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:09
Die is er vast uit dat jaartal, maar het is altijd wel te ondervangen met een programma als, MAXBLAST.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

jantje112 schreef op 23 maart 2004 @ 10:33:
Die is er vast uit dat jaartal, maar het is altijd wel te ondervangen met een programma als, MAXBLAST.
of met Ontrack
of een andere Dynamic Drive Overlay tool

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, het jaartal is het copyright jaartal. De tijdsaanduiding doet het nog prima.

Anyway, ik neem aan dat dit programma's zijn die een eventueel maximum HD grote die een bios ondersteund kan omzeilen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 20:33:
Even voor de duidelijkheid, het jaartal is het copyright jaartal. De tijdsaanduiding doet het nog prima.

Anyway, ik neem aan dat dit programma's zijn die een eventueel maximum HD grote die een bios ondersteund kan omzeilen?
correct.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1