Toon posts:

PC start niet meer na OC FSB100 » FSB200 en CMOS reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal mijn probleem uitleggen:

Vandaag was ik zo slim geweest om in me bios de CPU FSB Clock van me processor te veranderen van 100 mhz naar 200 mhz. Vervolgens save ik de boel en start opnieuw op, leuk maar hij geeft vervolgens geen beeld meer dus ook geen opstart dingen meer.

Hij zegt dus 'No signal, en springt op zwart

Ik heb al een aantal dingen geprobeert waaronder dat CMOS jumpertje te resetten, geheugen erin en eruit, videokaart erin en eruit. Maar niks lijkt te helpen, wie heeft er een mogelijke oplossing?

Win XP PROF
AMD2800+
MSI K7N2 Delta-ISLR
2x 512 PC400 geheugen
GF4 Ti4200

ACER AL922

:?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 21:24 ]

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Heb je het jumpertje goed gereset? Zoals in de handleiding staat?
De methode van resetten wil nog wel eens veranderen: van even contact maken tot booten met contact en dan het contact weer verbreken. In principe zou alles weer moeten werken als je CMOS (=settings van bios in feite) gereset is.

Werkt dit niet dan is er wat kapotgegaan bij het zetten van je FSB (100 > 200 is ook wel erg veel) of je zal je bios moeten flashen naar iets anders (wist vaak ook alle instellingen); sommige biossen hebben de mogelijkheid dat te doen zonder werkende pc.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :) "geen beeld" is behoorlijk nietszeggend namelijk :X

Heb je ook een ATX reset geprobeerd? Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Indien dat ook niks heeft opgelost, dan heb je je mobo mogelijk gefritureerd.

• devils_own
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02-2025
Ik heb een keer een soort gelijk probleem mee gemaakt en het enige wat hielp was de videokaart wisselen voor een andere kaart. Toen stond alles weer op default settings.

Verwijderd

je kan ook ff je cpu er uit en er in doen... dan herkent hij hem vaak als een nieuwe dan zijn het weer default settings :)

Verwijderd

je moet iig niet je CMOS clearen als het systeem aan staat (dus niet CLR_CMOS_JP verzetten of CMOS battery eruit halen terwijl het systeem draait!!!), dit kan namelijk het mobo beschadigen...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

devils_own schreef op 23 maart 2004 @ 09:16:
Ik heb een keer een soort gelijk probleem mee gemaakt en het enige wat hielp was de videokaart wisselen voor een andere kaart. Toen stond alles weer op default settings.
Dan heeft het eruit halen en er weer in doen hetzelfde effect IMO :)
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 13:26:
je moet iig niet je CMOS clearen als het systeem aan staat (dus niet CLR_CMOS_JP verzetten of CMOS battery eruit halen terwijl het systeem draait!!!), dit kan namelijk het mobo beschadigen...
Wie zegt dat ie dat toen zijn PC aan stond? :?

offtopic:
Draaid de 2800+ niet op een FSB van 166? :? Waarom heb je eigenlijk zo'n grote OC gelijk gedaan? In plaats van in stapjes (van bijv. 5MHz)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 23-03-2004 13:34 ]

• devils_own
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02-2025
Dat had toen bij mij geen effect. Het moest echt een totaal andere kaart zijn
GJ-tje schreef op 23 maart 2004 @ 13:32:
[...]
Dan heeft het eruit halen en er weer in doen hetzelfde effect IMO :)

[...]
Wie zegt dat ie dat toen zijn PC aan stond? :?

offtopic:
Draaid de 2800+ niet op een FSB van 166? :? Waarom heb je eigenlijk zo'n grote OC gelijk gedaan? In plaats van in stapjes (van bijv. 5MHz)

Verwijderd

volgens mij niet goed bios reset.

stroom kabel af , batterijtje eruit , jumper omzetten en terug zetten batterij erin enz

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:39

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 02:39:
volgens mij niet goed bios reset.

stroom kabel af , batterijtje eruit , jumper omzetten en terug zetten batterij erin enz
ik heb dat ook wel eens gehad, bios reset hielp niks,
ik heb de van de stroom van de pc afgehaald
en heb een half uur zo laten staan en later de stroom er weer op
en toen deed hij het weer

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Verwijderd

ik zei btw niet dat ie dat deed terwijl z'n pc aan stond... ik waarschuwde um er alleen maar voor dat ie dat niet moat doen...:P

en idd... stroom er langere tijd af, of CMOS battery er langere tijd uit wil soms wel helpen ja... :)
Pagina: 1