Toon posts:

Philips DVDRW416N wil DVD+R niet op 4-speed branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een philips dvdrw416N en ik heb al eens wat gelezen over de problemen met 4 speed branden op diverse media.
Dit probleem heb ik ook :'( , maar wie heeft hier nou daadwerkelijk de oplossing voor?
Ik heb firmware 1.C0
Ik heb ook gehoord dat deze brander identiek is aan de NEC 1100A, heeft er iemand al eens de firmware van NEC gebruikt op deze philips??
Philips zelf heeft natuurlijk weer eens geen firmware-update, dus dit is meteen ook het laatste wat ik van Philips heb gekocht, want ik heb dit ding al langer dan een half jaar!!
WIE O WIE heeft de oplossing???

Bij voorbaat dank!!

Verwijderd

wat is nu eigenlijk je probleem?? :?

Verwijderd

Topicstarter
Wat denk je?
Ik kan niet op 4-speed branden, terwijl ik WEL 4-speed dvdr's heb, van philips zelf en platinum.
Hoogst irritant dus!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontranzigd + verduidelijkt :) Gillen en smijten met uitroep- en vraagtekens is hier echt niet nodig, jouw beurt komt snel genoeg ;)

Heb je ook verschillende brandsoftware geprobeerd? Probeer ipv Nero eens Easy CD Creator bijvoorbeeld :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb alleen Nero gebruikt, ik heb het niet zo op easy cd creator
Maar nog even ter info, als de dvdr bij RICOH vandaan komt, dan willen ze wel op 4 speed, maar als ze bij RITEC vandaan komen niet....
Maar er zullen vast wel mensen zijn die dit herkennen, en misschien heeft er wel iemand een passende oplossing gevonden...

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Er komt binnenkort een firmware-update voor deze brander....

[ Voor 13% gewijzigd door Angels2 op 22-03-2004 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is daar dan ook het probleem mee opgelost??
Wanneer is binnenkort?
Ik heb dit ding nu al langer dan een half jaar..... duurt wel erg lang he
Ook las ik dat deze brander gelijk is aan de HP dvd300n, maar ja... ik heb graag zekerheid.

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 09:07
Ik heb ook de DVDRW416N ooit eens bij de Dixons gekocht :)

Ik had ook een tijd lang dat ik geen niet-philips dvdtjes op 4 speed maar slechts op 2.4 speed wist te branden...

Een aantal weken terug heb ik op de vrije markt in hamont Platinum DVD's gekocht, deze branden weer wel prima op 4 speed.

Wat dus het probleem is, ik heb geen idee... Mogelijk heb je oudere dvdtjes die niet herkent worden?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb recente dvd's van platinum en philips, maar noppes nakkes nada,

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
De brander kent (zoals alle DVD branders) een aantal plaatjes. Als die ook nog 4x zijn, dan zal ie 4x schrijven. Als ie ze niet kent of als ze 2,4x zijn, dan is het 2,4x. Dit zal voor elke brander anders zijn want het is de combinatie firmware-media die het em doet.

Je kan http://dvdidentifier.cdfreaks.com gebruiken om te zien wie de plaatjes die je gebruikt echt gemaakt heeft. Dit is veel belangrijker dan de opdruk van het merk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de firmware inmiddels overschreven met die van de HP300, maar ook overschrijven met die van de Nec 1300 lukt!
Nu gaan de Philips dvdtjes WEL op 4 speed.... :)
Pagina: 1