Toon posts:

ICS onder W2K met ander ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel zoeken in dit en andere fora, ben ik veel wijzer. Mijn probleem is helaas nog niet opgelost. de vraag is simpel
Hoe kan ik onder win2kserver mijn internet verbinding delen met een ander ip adres dan het standaard 192.163.0.1. Dit adres wordt namelijk al gebruikt door een andere server op het netwerk. wie weet waar ik dit kan wijzigen of wat ik anders kan doen. de optie om een extra programma te draaien (bijv winroute) doe ik liever niet. De computer die ik ook van internet wil voorzien is namelijk een laptop en deze wil ik graag PnP er aan kunnen hangen zonder instellingen te hoeven wijzigen.
DHCP heb ik geprobeerd toe te passen, maar dit werkt niet. waarschijnlijk omdat er al een server op het netwerk hangt met DHCP.
Om het een en ander te verduidelijken,dit is schematisch de opstelling:

---kabelinternet--->huisserver(192.163.0.1)---->hub--->PC---->laptop

de PC geeft de laptop dus geen internet (filesharing lukt wel) omdat deze 192.163.0.1 wil gebruiken en dat is al in gebruik.

Op de PC draait w2kserver en op de laptop w2k
de pc heeft 2 NIC's en de laptop is met de pc verbonden via een cross cable
ja, ik heb de faq's guide's e.d. gelezen.
w2kserver zou dit toch wel moeten kunnen, maar ook de bijgeleverde progjes bieden geen soelaas

Verwijderd

Niet. Althans niet met Windows ICS. Windows 2000 Server heeft gelukkig RRAS ingebouwd, waarmee dit wél gewoon kan :)

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-07 14:29
dit is zo heerlijk simpel, ik gebruik een oude bak als router met als ip adres 192.168.50.92

de instellingen: ics aanzetten voor de netwerkverbinding naar internet toe, dan geeft ie de andere kaart automatisch 192.168.0.1

naar de instellingen van die andere kaart en ip adres wijzigen in wat je maar wilt
op OK klikken en klaar is kees!

while (! ( succeed = try ()));

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

192.163.*.* is geen private range
je moet in 192.168.*.* zitten

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op 23 maart 2004 @ 14:01:
192.163.*.* is geen private range
je moet in 192.168.*.* zitten
ja dat bedoel ik, ik had het verkeerd gepost.

Verwijderd

Topicstarter
hans_lenze schreef op 23 maart 2004 @ 13:16:
dit is zo heerlijk simpel, ik gebruik een oude bak als router met als ip adres 192.168.50.92

de instellingen: ics aanzetten voor de netwerkverbinding naar internet toe, dan geeft ie de andere kaart automatisch 192.168.0.1

naar de instellingen van die andere kaart en ip adres wijzigen in wat je maar wilt
op OK klikken en klaar is kees!
het ics aanzetten gaat al niet. het ip wordt eerst 192.168.0.1 en omdat die al in gebruik is geeft hij een error en moet ik de instelling ongedaan maken om het venster te kunnen sluiten. Ik dacht dat een oplossing was op de kabel eruit te trekken (192.168.0.1 hangt dan niet meer aan het netwerk) maar dit geeft ook een error: "please ensure that the LAN adapter is connected before enabling Internet Connection Sharing"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 20:40:
Niet. Althans niet met Windows ICS. Windows 2000 Server heeft gelukkig RRAS ingebouwd, waarmee dit wél gewoon kan :)
betekend RRAS, Routing and Remote Access?
zo ja dan krijg ik het niet voor elkaar

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:52

HellBeast

Oh My GoT!

Zit de modem aan die server? Heeft die modem een ip adres? Als je dat IP adres als default gateway insteld op de pc waar je internet op wilt, dan ben je toch klaar? (Of denk ik te simpel?)

edit: Typo

[ Voor 6% gewijzigd door HellBeast op 23-03-2004 17:06 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:52

HellBeast

Oh My GoT!

Er zijn ook andere oplossingen. Geef die andere server gewoon een ander IP adres. Of sluit de modem aan op die server die al 192.168.0.1 heeft en regel daar de ICS.

[ Voor 5% gewijzigd door HellBeast op 23-03-2004 17:21 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Pagina: 1