Verwijderd

Topicstarter
dit sond op FOK!
De Molukse radicale splintergroepering Maluku-warchild heeft zaterdag aangekondigd, begin volgende week een nieuwe aanslag te plegen. Het gaat volgens de organisatie om 'een grote aanslag op de Nederlandse Spoorwegen' ergens in Midden Nederland.

Bij de gewelddadige actie wordt gebruik gemaakt van wapens. Eerder zei Maluku-warchild zich schuldig te hebben gemaakt aan brandstichting van treinstellen. De extremistische groepering deed de aankondiging aan woordvoerder L. Reawaruw van de Molukse actiegroep People Against Genocide (PAG). De militante Molukkers lieten vrijdag al weten een 'Kerstoffensief' te beginnen. Maluku-warchild lijkt een afsplitsing te zijn van PAG.

De Molukse splintergroepering eiste vrijdag de verantwoordelijkheid op voor de brand woensdag in een treinwagon op het Amstelstation in Amsterdam. Twee conducteurs raakten door de brand gewond. Ze ademden rook in toen ze het brandende rijtuig ingingen op zoek naar mogelijke passagiers. Die bleken er niet te zijn. Door het vuur was het treinverkeer tussen Utrecht en Amsterdam ruim twee uur ontregeld.

Reawaruw heeft al eerder gewaarschuwd dat radicale Molukkers harde acties aan het voorbereiden waren. Ze zijn ontevreden met de opstelling van de Nederlandse regering over de gewelddadigheden op de Molukken. Ze willen dat het kabinet de gebeurtenissen kwalificeert als volkerenmoord of genocide.

Begin deze maand eiste Maluku-warchild ook een aanslag op. Die was gericht op een trein tussen Elst en Arnhem. De daders gooiden toen twee molotovcocktails naar het bestuurdersdeel van de trein. Deze aanslag had veel minder uitwerking. Reizigers zagen dat er een voorwerp naar de trein werd gegooid. Ze zagen een lichtflits en roken benzinelucht.

Diep treurig dat een groepering op die manier een statement wil maken. Waar is de redelijkheid in dit alles?

Dit noem ik beangstigend!:'(

Verwijderd

Snap ze wel dat ze aktie voeren, maar om dan te dreigen met een 'grote aanslag' op de NS vind ik dan wel een beetje te ver gaan.

Als ze geld hebben waarom gaan ze daar dan niet aanslagen plegen en 'aktie voeren'!!

Wat heeft de RMS trouwens met treinen????

Verwijderd

Ik moet eerlijk toegeven dat het hele verhaal me daar in Indonesië niet helemaal duidelijk is. NL zou de molukkers een eigen land belooft hebben ofzo? En nu is het daar een grote puinhoop. Kan iemand misschien iets meer achtergrond informatie geven?

TIP aan molukkers en andere indonesische volkeren: allemaal atheïst worden. Want het geloof is sterk genoeg om elkaar te haten maar niet om elkaar lief te hebben :) (blablabla)

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

echt, gewoon niet mee bemoeien...
Als hun zo graag willen vechten daaro en hiero, moeten we het hier aanpakken, en niet daar... gggrrr

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Natuurlijk zijn hun frustraties begrijpelijk, maar terrorisme is nooit een goede oplossing. Ik snap niet dat ze dat zelf ook niet begrijpen. Ze moeten juist begrip kweken bij het nederlandse volk en niet angst aanjagen.
Ik snap trouwens ook niet waarom de NS altijd de lul is. Zij hebben toch niets met de molukken de maken?

Verwijderd

De NS heeft volgens mij de RMS nog nooit iets misdaan. Wat ze met de acties uiteindelijk hopen te bereiken bij de nederlandse overheid is me ook niet duidelijk. De invloed van Nederland op Indonesie is zeer gering denk ik zo. Op zich kan ik best begrip opbrengen voor hun onafhankelijkheidsstreven maar met dit soort acties krijgen zal de politiek en de publieke opinie zich tegen hen keren.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
Dat ze actie voeren snap ik, maar de NS? Wáárom nou de NS?!? :?
Ja okay, de treinen rijden nooit optijd, maar om daar nou een paar molotov coctails voor naarbinnen te gooien :P

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Uhm... gaat hier iemand ooit nog naar school?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Op dinsdag 19 december 2000 12:15 schreef Mr_Atheist het volgende:
Hoe bedoel je dat? :?

grtz.
AxiMaxi

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Uuh.....ik wist dat ik iets vergeten was vanmorgen |:(

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Ze hadden beter een ander doel kunnen kiezen: Bij de NS is het nl. altijd een chaos, dus het effect van een aanslag is moeilijk te peilen ;)

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Het
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

Het

Het is me er eentje...

joa... maar ik vraag me een ding af...
zijn ze nu voor of tegen geweld?
iemand die tegen geweld is gooit geenm moletov cocktails en iemand die voor geweld is... tja... die gqaat geen actie voeren tegen geweld...
Ze verlagen zich tot het niveau van de Indonesiers... Als zwe dat willen... Dan zijn ze gewoon, nou ja hoe zeg je dat zonder een bom te riskeren....

Sjongejonge

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 17 december 2000 05:04 schreef Apoc2 het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat het hele verhaal me daar in Indonesië niet helemaal duidelijk is. NL zou de molukkers een eigen land belooft hebben ofzo? En nu is het daar een grote puinhoop. Kan iemand misschien iets meer achtergrond informatie geven?
In de tweede wereldoorlog was het toenmalige Nederlandsch Indie bezet door Japan. De Japanners hadden min of meer een soort vrijheid beloofd aan de Indonesiers.
Zo van: Onder onze leiding mogen jullie vrij zijn. En die Europeanen werken we er samen wel uit. Toen de oorlog over was kwam Nederland terug. Er was toen een opstand van een deel van de vele volkeren die in Indonesie wonen. Een deel wilde zelfbestuur, een deel wilde de Nederlanders terug. Bij die laatste groep waren oa. de Molukkers. Die hebben bij de politionele akties aan de Nederlandse kant gevochten. Toen Nederland er weg ging, kregen ze als dienstbevel: Mee naar Nederland en neem je gezin mee. Later komen we terug en regelen we een eigen deel van de vele (14 000) eilanden voor jullie. Ze werden dus min of meer door de Nederlanders gedeporteerd naar europa. Vandaar dat ze ook nooit zijn geintegreerd. Ze gingen immers terug...dachten ze. Die belofte is nooit nagekomen. Op dit moment kan het natuurlijk ook niet meer. Maar de eerste generatie is dus gewoon opgelicht. En daar zijn ze terecht kwaad over.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

In de 2de wereldoorlog zijn er miljoenen aan waardestukken van de joden afgenomen door de duitsers met een mooi praatje en ze kwamen uiteindelijk in de gaskamer...Nou zou het dus wel een mooie aktie voor de joden zijn om in duitsland de treinen te gaan bekogelen met molotov coctails e.d. ja want de vorige generarie van de joden is ook genaaid. Als we zo gaan denken dan kan iedereen elkaar wel de kop in slaan. Is redelijkheid dan zo ver gezocht???

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

[cynisme]
Helaas, redelijkheid IS altijd ver gezocht. Welkom in de echte wereld.
[/cynisme]

Vergeet trouwens niet dat iedereen zo zijn eigen methoden heeft. Aegon had een knap lastige tijd in de VS omdat de joodse organistaies daar opriepen tot een boycot van het bedrijf. Ze hadden ze in ongeveer een maand op de knieen. Hetzelfde hier in Nederland met de beurs.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

[misschien-wel-domme-opmerking-modus]

Ik weet waar die Leo Reawaruw woont, en als hij en zijn groepje echt doden veroorzaken zal hij ook een nieuw huis moeten zoeken :(

[/misschien-wel-domme-opmerking-modus]

Keb trouwens ergens gelezen dat hij gewoon helemaal alleen is, dat er helemaal geen PAG en Maluku-warchild bestaat, alleen in zijn vreemde gedachten...
Verder ken ik zijn vriendin >:)

• Het
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

Het

Het is me er eentje...

moet toegeven dat ik alleen maar Molukkers op TV z\ie die geen gewedld willen en de hele tijd dat zitten te zeggen...

Sjongejonge

Verwijderd

Ik dacht ff dat je Richard Stallman bedoelde! :)
("weer een Slashdotter?")
Pagina: 1