Toon posts:

Thermaltake Extreme Giant III

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vrijdag mijn Thermaltake Extreme Giant III binnen gekregen.
Meteen natuurlijk ff geinstalleerd en de boel verder overgeklokt.

Nou heb ik alleen 1 probleempje:
Als ik de drivers voor mijn 9600XT heb geinstalleerd en ik laat de instellingen op standaard staan is er niets aan de hand. (de snelheden van mijn ventilatoren van de Thermaltake Extreme Giant III staan op medium en de andere op off).
Vervolgens kan ik de instellingen gewoon op 4x AA zetten en 8x AF.
Hierbij haal ik een normale score bij 3DMark03(demo version) en de maximale frames bij de eerste test komt tot ongeveer 420.

Als ik nou de ventilatoren van mijn Thermaltake Extreme Giant III op High zet en de andere op on, en de de instellingen voor mijn videokaart (AA en AF) op standaard, dan is er ook niets aan de hand.

Maar als ik de instellingen vervolgens op 4x AA en 8x AF zet dan is de zijn de maximale frames in de eerste test maar 90.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Heeft het misschien met stroomtoevoer te maken ofzow?

(Meestal als ik de nieuwe drivers van Ati wil installeren moet ik de oudere ook eerst helemaal verwijderen, anders gebeurd het geval met de frames ook, ongeacht de instellingen op dat moment)

Verwijderd

Ik kan niet in je kast kijken, maar misschien moet je het vermogen van de kaart en de Extreme verdelen over meerdere voedingslijnen. Ik ga er voorlopig vanuit dat de cooler goed op je 9600 zit, maar je zou kunnen kijken of er geen luchtstroom verkeerdom draait, zodat de warmte onvoldoende wordt afgevoerd. Normaal, als de boel te warm wordt, krijg je artifacts of checkers, dus het lijkt me niet waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Koeler zit er goed op, goede luchtstroom en geen artifacts.

Wat bedoel je precies met verdelen over meerdere voedings lijnen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 22:32:
Koeler zit er goed op, goede luchtstroom en geen artifacts.

Wat bedoel je precies met verdelen over meerdere voedings lijnen?
Er komen meerdere kabels met molexen uit je voeding. Wanneer je alles op 1 bundel zet, kan het zijn dat er teveel vermogen verloren gaat in de kabel waardoor de spanning op de molex gaat schommelen. Ik heb het zelf een keer getest en m'n 12V ging in MBM met 0,5V omhoog. Het is niet veel, maar kan net genoeg zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Maar naar mijn videokaart zelf loopt geen stroom, die zit alleen in een AGP slot.
De koeler heeft wel een stroomtoevoer, dus dat zou toch niets met elkaar te maken hebben?

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-12-2025
Kan aan mij liggen hoor, maar waarom vermoed ik dat het eerder een softwarematig probleem is?

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Pagina: 1