[XP] HP 1300N via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TNijpjes
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb vandaag geprobeerd een HP 1300N aan de praat te krijgen. Ik ben tot het punt gekomen dat ik via de webinterface de printer kan benaderen en een IP aan de printer kan geven.

Als ik de wizard daai van de setup loopt deze vast als de printer is gevonden en ik op volgende wil klikken.

Dit probleem heb ik met 2 verschillende windows XP machines.

Ik heb het ook nog geprobeerd via de "windows" wizard te installeren.
Als ik hierbij of via het IP of via hostname probeer te connecten krijg ik de melding dat hij geen printer kan vinden (host unreacheble)

Iemand een idee of oplossing??

Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je geeft hem een IP nummer, maar welke had ie eerst dan!? (wat geeft bv je DHCP server weer?)

• TNijpjes
  • Niet online
Ik heb hem nu op 192.168.10.201 gezet met als subnet 255.255.255.0.
Ik kan hem pingen, via de webinterface benaderen, via telnet instellen. Kortom, netwerk technisch gezien werkt het allemaal. Alleen ik kan niet via het netwerk printen. Vandaag maar uit pure ellende een USB kabel er tussen gestoken en via mijn PC geshared. (en dat werkt wel)

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

En als je nou eens via de wizard een netwerk printer gaat toevoegen!?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

Duinkonijn

Huh?

CrossMozes schreef op 23 maart 2004 @ 19:02:
Ik heb hem nu op 192.168.10.201 gezet met als subnet 255.255.255.0.
Ik kan hem pingen, via de webinterface benaderen, via telnet instellen. Kortom, netwerk technisch gezien werkt het allemaal. Alleen ik kan niet via het netwerk printen. Vandaag maar uit pure ellende een USB kabel er tussen gestoken en via mijn PC geshared. (en dat werkt wel)
je werkt dus ook op laag 10 en niet op laag 1 ?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• TNijpjes
  • Niet online
Duinkonijn schreef op 23 maart 2004 @ 19:20:
[...]

je werkt dus ook op laag 10 en niet op laag 1 ?
Laag 10?? ik denk dat je doelt op 192.168.10.201
Ja. Dit omdat ik thuis 192.168.1.X gebruik en op mijn werk 192.168.3.X .. 192.168.9.X
Om dan niet met netwerkinstellingen te lopen klooien heb ik deze IP range gekozen. (maak ook vaker VPN's naar werk of thuis)

@SSH.. Ik heb de installatie wizzard van HP voor de printer geprobeerd en de wizzard van XP om de printer toe te voegen. Maar krijg het niet werkend

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

Duinkonijn

Huh?

CrossMozes schreef op 23 maart 2004 @ 21:54:
[...]

Laag 10?? ik denk dat je doelt op 192.168.10.201
Ja. Dit omdat ik thuis 192.168.1.X gebruik en op mijn werk 192.168.3.X .. 192.168.9.X
Om dan niet met netwerkinstellingen te lopen klooien heb ik deze IP range gekozen. (maak ook vaker VPN's naar werk of thuis)

@SSH.. Ik heb de installatie wizzard van HP voor de printer geprobeerd en de wizzard van XP om de printer toe te voegen. Maar krijg het niet werkend
ok nha dacht ff dat je een 192.168.10 in een 192.168. stampen

stomme vraag maar hoe voeg je hem nou toe?

voor de server die hem beheerd is het namelijk geen netwerkprinter

nieuwe printer toevoegen --> locale printer --> nieuwe poort maken --> tcp-ip poort
--> ip -->

[ Voor 18% gewijzigd door Duinkonijn op 23-03-2004 23:09 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• TNijpjes
  • Niet online
Oke, ik ben verder gekomen.
Als ik de poort handmatig toevoeg en dan handmatig de printer installeer gaat alles dus wel goed.
Ik heb nog geprobeerd de printer via de wizard van HP te installeren, maar dat werkt dus niet.
Is er trouwens een manier om de printer volledig te resetten. Als ik het via de webinterface probeer worden de netwerk instellingen in ieder geval niet gereset.

Blijf het raar vinden, maar hij werkt nu in ieder geval weer

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

zit er geen reset knop op dat printserver geval??

of is et een printer met UTP aansluiting?

edit:

volgens mij is dat door de aan/standbby knop een paar seconden ingedruikt te houden (dat is et bij andere hp printers iig)

[ Voor 43% gewijzigd door Romke op 24-03-2004 20:37 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• TNijpjes
  • Niet online
De printer is een standaard HP 1300N je moet het netwerk kaartje achterin een slot duwen. Kan er verder geen reset knoppen op vinden (zal morgen nog een goed kijken.) Ding staat bij op mijn bureau bij een klant. Ik vindt het alleen zo raar dat toe ik de printer op kantoor aan het netwerk had hangen hij het perfect deed, ook de installatie wizzards deden het allemaal (voor zover ik het kan herinneren) van en XP. nu niet meer.

Zal morgen een kijken of ik dat ding volledig kan resetten. Misschien dat er ergens iets niet goed staat.

Pagina: 1