Antec Sonata vs. AOpen A600

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:51

Metten

ik hou het graag simpel

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe kast te kopen en daaraan stel ik 2 eisen:

-hij moet zwart zijn
-hij moet stil zijn

daarbij zou ik front USB/Firewire ook erg makkelijk vinden.

Nu heb ik me een beetje zitten orienteren en daarbij zijn bovenstaande kasten me opgevallen:

De Antec Sonata:

Afbeeldingslocatie: http://www.antec-inc.com/images/400/Sonata_3.4view_final.jpg

- staal
- zwart
- front usb/firewire/audio
- stilst?

De AOpen A600B:

Afbeeldingslocatie: http://article.pchome.net/2003/09/03/a600-1.jpg

- alu
- zwart
- front usb/firewire/audio
- naar mijn mening het mooist

Ik geef in principe de voorkeur aan de Aopen vanwege het uiterlijk en het alu, maar als die een stuk meer geluid maakt dan geef ik toch de voorkeur aan de Antec denk ik :)

Mijn vraag is dus in hoeverre deze twee kasten verschillen in geluidsproductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Stilheid heb je op zich zelf in de hand want het hangt voornamelijk af van je case-fans, processorkoeler, harde schijf etc. Wat betreft isolatie maakt het volgens mij niet zoveel uit namelijk. Het is wel zo dat Antec een aangepaste voeding in de Sonata gezet heeft waardoor hij iets stiller is volgens mij dan de Aopen. Maar in de Aopen kun je ook een Zalman 400w voeding zetten, die is volgens mij nog stiller. Wat wel mooi is van de Sonata is dat hij zo'n mooi blauw lichtie heeft.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 22:54

makje

Professioneel prutser

Dat hangt vooral af van wat voor producten jij erin stopt, de kast zelf maakt geen geluid en echt veel geluid tegenhouden kan een kast ook niet....

Van de Antec weet ik dat je er een 120mm fan in kunt doen als outtake, dat kan dus relatief stil. Van de Aopen weet ik het niet precies. Lees anders eens wat reviews van beide kasten. In ieder geval van de Antec hebben zij er erg veel gemaakt, een paar zijn zelfs verschenen op de FrontPage.

Verder lijkt het mij vooral je eigen keuze, wij kunnen jou hier niet echt in helpen..

[ Voor 10% gewijzigd door makje op 22-03-2004 19:48 . Reden: linkje toegevoegd ]

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42135

120 mm case fan, aan de achterkant wordt standaard meegeleverd, bij de Antec.

Ik heb de antec sinds kort ook, hij is redelijk stil, maar niet fluister stil.

Dus als je de Aopen mooi vindt en daar een Zalman voeding in plaatst ben je idd mooier en stiller uit.

- BTW harddisks hoor je bijna niet in de antec, vanwege hdd rubbertjes.

Dus

Antec - redelijk stil (hdd rubber), in combo met 380 watt voeding
- 12mm standaard in de kast
- Relatief goedkoop

Aopen - Mooier (?)
- ALU
- Stiller met Zalman (maar ook weer duurder)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 42135 op 22-03-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Topicstarter
Uiteraard is het van belang wat voor spul erin gaat, maar het ging me dus om eventuele isolatie of een stillere voeding op die antec... Voor het spul wat er in gaat: iig een Zalman koeler voor mijn XP2600+ en een andere VGA koeler moet er waarschijnlijk ook wel in.

De AOpen heeft btw ook standaard een 12cm fan (met speedcontroller), dus dat is niet echt een verschil.. Ik vraag me alleen af of die HD-rubbertjes nog wat uithalen?

Ik denk trouwens dat ik toch voor de Aopen ga, ik kan daar altijd nog een stillere voeding in zetten (hoewel zo'n zalman voeding bestwel duur is :X). Het zal iig stiller zijn dan mijn huidige kast, waarvan vooral de voeding (te) veel geluid maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 22:52

igg

waar een wil is ben ik weg

Ik heb al verschillende pc's met de A600 gebouwd, waaronder m'n eigen gamebak.
Door de 12cm fans (zowel outtake als in voeding) is de kast heerlijk stil.
De 2e casefanaansluiting (met 3 standen schakelaar) is uitermate handig voor m'n Zalmanfan op m'n videokaart ;)

De aansluitingen voor front audio/usb/1394 zijn netjes verzorgd met stekkerblokjes.

(het meest lachwekkende detail vind ik nog steeds een origineel Aopen poetsdoekje voor je case :+ )

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42135

Die rubbertjes werken ideaal, ik hoor mijn HDD niet meer :)

Maar goed dat valt ook wel in de Aopen te modden, rubber is nog steeds vrij verkrijgbaar in nederland :7

Alleen de prijs is het verschil denk ik:

Antec incl. voeding is 120 euro

Aopen + Zalman = ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Topicstarter
Anoniem: 42135 schreef op 23 maart 2004 @ 19:59:
Die rubbertjes werken ideaal, ik hoor mijn HDD niet meer :)

Maar goed dat valt ook wel in de Aopen te modden, rubber is nog steeds vrij verkrijgbaar in nederland :7

Alleen de prijs is het verschil denk ik:

Antec incl. voeding is 120 euro

Aopen + Zalman = ??
Dat zou op zo'n 200 euri uitkomen... maar de voeding van AOpen zelf heeft een 12cm fan begrijp ik, de Zalman voedingen zijn uitgerust met eenvoudige 8cm gevallen. Mocht die AOpen teveel herrie maken kan ik em waarschijnlijk nog wel op 7v modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb de Antec sinds een maand of 2 en ben er zeer happy mee.
De 120MM fan en voeding zijn echt heel erg stil en die Hd rubbertjes weten mijn maxtorretje ook erg rustig te houden.

Samen met een Aquarius 2 met papstfan en passieve koeling op GPU maakt dit een heel rustig systeempje.

Een pluspunt vindt ik ook die sleetjes voor je drives, hoewel dat tegenwoordig ook al aardig standaard aan het worden is en natuurlijk de 380 Truepower voeding.

Ik ken deze Aopen niet maar heb wel naar andere kasten gekeken. Ik vond de Antec echt wel de mooiste van allemaal en ik denk dat mijn tweede sys binnenkort ook maar eens zo'n jasje krijgt :9

Kortom, ik zou voor de Antec gaan.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 10:54
Metten schreef op 22 maart 2004 @ 21:19:
Uiteraard is het van belang wat voor spul erin gaat, maar het ging me dus om eventuele isolatie of een stillere voeding op die antec... Voor het spul wat er in gaat: iig een Zalman koeler voor mijn XP2600+ en een andere VGA koeler moet er waarschijnlijk ook wel in.

De AOpen heeft btw ook standaard een 12cm fan (met speedcontroller), dus dat is niet echt een verschil.. Ik vraag me alleen af of die HD-rubbertjes nog wat uithalen?

Ik denk trouwens dat ik toch voor de Aopen ga, ik kan daar altijd nog een stillere voeding in zetten (hoewel zo'n zalman voeding bestwel duur is :X). Het zal iig stiller zijn dan mijn huidige kast, waarvan vooral de voeding (te) veel geluid maakt :)
WOOOOT

Die zalman voeding is helemaal niet duur 87 euri en hij is chill :)
De meeste merk voedingen in die klasse gaan toch al snel over de 100 euro heen..
En die antec sonata heeft een hd rack dat naar je toe is geplaatst als je de kast open maakt, mss dat dit iets minder gunstig is met betrekking tot wegwerken kabels..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:08
Ik heb die antec, en ik ben er super tevreden over.

Vond het fijn dat er standaard 120 mm fans in pasten.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90702

Als je een echt stille voeding erin wil hangen zou je eens kunnen kijken naar de Tagan 480 Watt PSU. Is een paar euro's duurder dan de Zalman (92 dacht ik zoiets) maar is wel een stukje stiller mede doordat de intake fan temp. gestuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Topicstarter
J0J0 schreef op 23 maart 2004 @ 22:41:
[...]

WOOOOT

Die zalman voeding is helemaal niet duur 87 euri en hij is chill :)
De meeste merk voedingen in die klasse gaan toch al snel over de 100 euro heen..
En die antec sonata heeft een hd rack dat naar je toe is geplaatst als je de kast open maakt, mss dat dit iets minder gunstig is met betrekking tot wegwerken kabels..
Het is maar wat je niet duur noemt... 87 euri is wel mooi 44 biertjes (en 200 pieken) 8)7. En de AOpen kost toch een slordige 150 al dus dat vind ik best genoeg eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 22:52

igg

waar een wil is ben ik weg

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Topicstarter
Die had ik natuurlijk al gechecked, THG heeft in een andere serie case reviews ook de Antec Sonata gereviewed btw en die was ook wel positief dus echt lekker vergelijken gaat niet :)

Ik heb me trouwens voorgenomen de AOpen te gaan halen, mits ik die met de 12cm voedingsfan kan krijgen. Als ik een beetje rondkijk zie ik hem zowel met 12cm als met een 8cm gereviewed staan en die 12cm zal wel weer een stukkie stiller zijn. Mocht 8cm de enige optie zijn hier dan kan ik altijd nog voor de Antec gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

De Antec voldoet zeker aan je eisen. Ik heb 'em een keer bij een vriend gehoord en eigenlijk hoorde ik nauwelijks iets. Echt stil dus. Hij is overigens wel glimmend zwart gespoten dus raak hem niet te vaak aan, want dan blijf je poetsen.
Een hele mooie kast.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb de Antec kast ook. De fan die er standaard inzit is wel vrij luidruchtig. Beetje vreemd dat ze er geen stille (<20db) in hebben gezet. Voor de rest voldoet de kast uitstekend.

[ Voor 5% gewijzigd door Paquito op 03-05-2004 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97102

Qua voeding zou ik gaan voor een Tagan. Die zijn volgens enkele reviews nog stiller. En zijn veel beter afgewerkt. Zoals gevlochten draden en nog veel meer. Ze zijn niet heel supper duur alleen slecht verkrijgbaar.
Pagina: 1