Toon posts:

Koeling voor Geforce II MX

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele weken geleden een Hercules 3D Prophet II MX oem gekocht.(geheugen 7ns)
Nu wil ik deze overklokken.
Maar hoever kan ik gaan zonder koeling?(core/memory)
En hoever met koeling?(core/memory)
De vorige keer dat ik dit vroeg kreeg ik van die onzinnige antwoorden.Dus als je het niet
weet antwoord dan niet!:)

Verwijderd

ligt aan de chip die je hebt, je moet het gelijdelijk verhogen om te kijken wat jouw chipje aankan :)

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand dit?

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Ik heb hetzelfde plan voor ogen met dezelfde kaart. Ik heb gezien dat je op twee manieren kunt overklokken:
1. Via de software van Hercules
2. Via de software van Entech, Powerstrip

Ik ben van plan de geheugenchips van koelplaten te voorzien en eventueel een koeler er boven te hangen om de warme lucht sneller weg te krijgen. Het belangrijkste is de temperatuur van de geheugenchips in de gaten te houden, want als die de kritieke waarde, zoals de fabrikant ze heeft gespecificeerd, overschrijdt, hangt alles of erger verniel je de chips. Meten kun je met een goedkope elektronische thermometer en gaat bijzonder goed voordat je de koelplaten erop zet. Zoals boven gezegd moet ik het nog proberen, maar dit is de manier van aanpakken.

Verwijderd

ik heb de zelfde, en ik ga er volgende week gewoon een kleine alfa cooler met temp sensor op plakken

Verwijderd

Topicstarter
en die Blue Orb,is dat wat?

Verwijderd

Op zaterdag 16 december 2000 19:05 schreef Emperor het volgende:
en die Blue Orb,is dat wat?
Ik heb er een 486-koelertje op geschroefd; De Hercules loopt stabiel op core en mem. 205 MHz (Had geloof ik geen nut om de core hoger te zetten dan het mem?)
Die (aangepaste) Blue Orb zal het dus zeker meer dan goed doen!)

Hoe bevalt Entech, Powerstrip?
Wat mij bij mijn CPU opviel is dat T idd een HEEL belangrijke factor is voor stabiliteit:

Standaardkoeler Duron 800 stabiel op 950MHz (55 graden)
Met de FOP38 (jetengine) een T-drop van 20 graden en nu stabiel op 1050MHz (maar nog niet uitge-experimenteerd)

Weet iemand of ditzelfde effect optreedt bij geheugenkoeling?

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Heatsinks op je geheugen en een Blue Orb :7 je je Geforce chip. Moet wel lukken op deze manier :)

Flickr

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb psies dezelfde videokaart als jou
ik ben er dik tevreden mee
maar als het een beetje druk wordt willen de fps nogal snel droppen en met mijn oude TNT2 was dat wa minder maar verder is het een prachtkaart

de Hercules Prophet 2 mx heeft een core van 175 mhz en een memoryclock van 166
ik heb de core gekregen op 200 en de mem op 195 zonder koeling
ik kan wel verder gaan tot de 220 en 215 zonder te hangen maar dan zakt het beeldkwaliteit sterk :(
maar ik denk dat je dan wel kan oplossen met een koeler
ik gebruik voor het overclocken
Geforce tweak utillity 2_1
het werkt perfect :)

Verwijderd

Topicstarter
dus zolang ik geen rare artifacts e.d. krijg,is er niets aan de hand?of zie ik dat verkeerd.

Verwijderd

klopt, als ie vastloopt is ie flink te ver geklokt. Artifact duiden erop dat ie minder te ver zit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 december 2000 20:34 schreef gve het volgende:
klopt, als ie vastloopt is ie flink te ver geklokt. Artifact duiden erop dat ie minder te ver zit.
dus als ik artifacts krijg moet ik hem maar wat terugklokken?

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Als je hoger dan c220/m210 wilt gaan met de NVidia tool (coolbits patch), download dan mijn zelfgeschreven Tweak utility'tje (nog in beta) op http://users.belgacom.net/csboeren/

Voor de koeling van mijn geforce2 mx (elsa gladiac rev b) heb ik er gewoon de ventilator van mijn oude Athlon cooler op gestript. Dat gaat gemakkelijk omdat de revision B van de Gladiacs een reusachtige coolblok heeft waar je iets aan kan vastmaken...

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 december 2000 20:44 schreef packman het volgende:
Als je hoger dan c220/m210 wilt gaan met de NVidia tool (coolbits patch), download dan mijn zelfgeschreven Tweak utility'tje (nog in beta) op http://users.belgacom.net/csboeren/

Voor de koeling van mijn geforce2 mx (elsa gladiac rev b) heb ik er gewoon de ventilator van mijn oude Athlon cooler op gestript. Dat gaat gemakkelijk omdat de revision B van de Gladiacs een reusachtige coolblok heeft waar je iets aan kan vastmaken...
ja,maar dat vraag ik niet

• printerman
Kijk eens op deze site naar de review van de CardExpert videokaarten. Hier kun je zien wat mogelijk is.

http://www.fastgraphics.com/reviews/00/12/cardex-gf2/

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:13
Op zaterdag 16 december 2000 18:18 schreef Emperor het volgende:
Ik heb enkele weken geleden een Hercules 3D Prophet II MX oem gekocht.(geheugen 7ns)
Nu wil ik deze overklokken.
Maar hoever kan ik gaan zonder koeling?(core/memory)
En hoever met koeling?(core/memory)
De vorige keer dat ik dit vroeg kreeg ik van die onzinnige antwoorden.Dus als je het niet
weet antwoord dan niet!:)
Waarom zonder koeling?? ik heb deze kaart ook en bij mij wordt ie gloeiend heet, koeling is absoluut noodzakelijk

Verwijderd

Heel simpel. Ga gewoon even naar http://www.3dgpu.com/tweaking/index.cfm
Daar beschrijven ze precies hoe je het beste je kaartje kunt tweaken.
De mijne draait core 210 en mem op 200 met uiteraard een koelertje erop gemonteerd. En draait super stabiel.

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:42
'kheb ook de Hercules 3D Prophet Geforce II MX OEM. Ik heb:
-Delta HP 60 MM fan erop met fragtape
-4 mini heatsinks van OC-Shop
:7:7:7
Hij loopt nu 205/207, ga strax wel verder proberen. Hoeveel zou die ongeveer moeten kunnen halen?

Verwijderd

Op zondag 17 december 2000 13:58 schreef Milenco het volgende:
'kheb ook de Hercules 3D Prophet Geforce II MX OEM. Ik heb:
-Delta HP 60 MM fan erop met fragtape
-4 mini heatsinks van OC-Shop
:7:7:7
Hij loopt nu 205/207, ga strax wel verder proberen. Hoeveel zou die ongeveer moeten kunnen halen?
Nou wil ik niet lullig gaan doen, maareh de mijn die doet 205/205 zonder xtra koeling. :7

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 december 2000 15:38 schreef Dax het volgende:

[..]
Nou wil ik niet lullig gaan doen, maareh de mijn die doet 205/205 zonder xtra koeling. :7
de mijne ook

• Quazie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-06 15:53
Ik heb een asus 7100 gf2 mx, en die loopt zonder cooling (!) stabiel op 210/210 :9~

Mijn PC'tje

• printerman
Voor degene die de MX zonder koeling op een erg hoge frequentie krijgen:
Hoe lang blijft het heel?
De temperatuur zal erg hoog oplopen en dat kan de kaart natuurlijk niet eeuwig volhouden. Ik verwacht dat deze binnen niet al te lange tijd de geest geeft. Als ik jullie was, zou ik een temperatuurmeter er tegen aanhouden en onder volle belasting meten hoe hoog de temp aan de buitenkant van de chips wordt. Lijkt me toch handig om te weten.
Pagina: 1