Toon posts:

[Win 2K3]Welke poort te forwarden voor Sharepoint service

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Windows 2003 server met een STS (sharepoint team service) server daarop geinstalleerd. Alles werkt lokaal perfect maar wanneer ik buiten mijn eigen netwerk (en dus mijn router) de server probeer te bereiken lukt dit niet.

Ik weet dat de router een aantal poorten moet forwarden om zo de juiste machine aan te spreken. Ik heb dus al geprobeert of het misschien poort 80 was of 8080 maar ik kan er niet opkomen.

Een search op technet heeft weinig opgeleverd omdat daar een aantal XXXX staan en geen default poort. Weet iemand misschien welke poort de sharepoint service standaard gebruikt of hoe ik deze kan aanpassen.

greetz Kevin

Verwijderd

Dat staat toch in je iis 8)7 bij de properties van sharepoint (poort 8081)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 19:24 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 19:22:
Dat staat toch in je iis 8)7 bij de properties van sharepoint (poort 8081)
Heb ik gekeken, poort 8081 forwarden heeft geen nut, het werkt nog steeds niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:35:
[...]

Heb ik gekeken, poort 8081 forwarden heeft geen nut, het werkt nog steeds niet
Het is een poort die random wordt ingesteld bij het installeren. 8081 instellen heeft dus ook geen nut. Je zal even in je IIS moeten kijken welke poort de Administration port is.

Wat is uberhaupt je configuratie?
1. Gebruik je MSDE of MSSQL?
2. Bedoel je de Sharepoint Services port of de Administration port?
3. Op welke poort staat je IIS Default Website?
4. Draait Sharepoint op je IIS Default Website?
5. Heb je IP based access policies ingesteld?
6. Heb je interne of externe hostnames ingesteld op je Sharepoint site?
7. Probeer je Sharepoint van buitenaf te benaderen vanaf een netwerk achter een proxy of ISA server? Of gewoon van achter een echte internet verbinding? Authenticatie met bijvoorbeeld mijn Sharepoint site thuis wil niet lukken achter de ISA server op kantoor.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de sutuatie even beter schetsen

de servers

1 active directory windows 2003 server. hier maakt sts de gebruikers in aan.

1 IIS windows 2003 server met SQL 2000 en STS versie , de software op dit systeem is volledig up to date. De sts maakt door middel van de SQL server gebruikers aan in de active directory. Ik gebruik de sharepoint service poort omdat er gebruikers op de server aan de sites moeten werken.

Ik heb geen policies aangepast, ik kan namelijk wel vanuit mijn interne netwerk op de sts komen, dit is niet afhankelijk van mijn ip omdat ik het ook al eens in een andere range geprobeert heb.

intern kan ik de server bereiken onder

http://server2 of http://server2.arkesteijn.local

Ik probeer de sts te bereiken vanaf het internet via mijn (simmpele) sweex router, daar kan ik verschillende aanpassingen maken die waarschijnlijk bij iedereen wel bekend zijn.

Ik hoop dat ik nu wel genoeg info heb gegeven en dat er iemand is die dit probleem weet te omzeilen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 09:28:
intern kan ik de server bereiken onder

http://server2 of http://server2.arkesteijn.local
6. Heb je interne of externe hostnames ingesteld op je Sharepoint site?
1. Als je op een clientmachine in de hostsfile een entry aanmaakt met je externe DNS naam (dus bijv. www.sharepointwebsite.nl) die je laat doorverwijzen naar het interne IP adres. Ga vervolgens vanaf die clientmachine naar www.sharepointwebsite.nl. Zo kun je iig uitsluiten dat de hostnames in de IIS verkeerd staan.

2. Stop alle IIS websites en maak een extra IIS site aan met een default.htm waarin staat "het werkt." Kijk vervolgens vanaf het internet of je deze site te zien krijgt. Zo sluit je uit dat er iets mis is tussen router en server.

Welke foutmelding krijg je uberhaupt op de client?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 09:49 ]

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hey. Ik heb het even met onze server getest en je moet gewoon 9850 forwarden naar je server hoor ;)

Kijk maar op http://adsl.dankers-cases.nl:9850 (wachtwoord krijg je niet :P , maar het wérkt wel hoor :) )

---------

Hmzz misschien heb ik niet helemaal goed gelezen, maar is de gewoon Sharepoint iets anders als Sharepoint team service?? Ik heb em namelijk standaard in IIS staan ;)

[ Voor 31% gewijzigd door WiNlUx op 25-03-2004 10:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist geprobeert om mijn IIS aan te spreken met een nieuwe webite, deze stie kan ik wel via het internet bereiken wanneer ik mijn ip adres opgeef en mijn router poort 80 laat forwarden.

De browser geeft het volgende aan wanneer ik sts probeer te bereiken:

De beweking is afgebroken..............enz.

Dit is een bekende fout waarvan ik denk dat het iets te maken heeft met de poorten die een client nodig heeft om aan te kunnen melden op sts. Ik denk dat de client meerdere poorten nodig heeft om te kunnen inloggen.

Volgens mij heeft de sweex router ook een mogelijkheid voor speciale aplicaties alleen weet ik niet of dit ook voor sts geldt.

Verwijderd

WiNlUx schreef op 25 maart 2004 @ 10:00:
Hey. Ik heb het even met onze server getest en je moet gewoon 9850 forwarden naar je server hoor ;)

Kijk maar op http://adsl.dankers-cases.nl:9850 (wachtwoord krijg je niet :P , maar het wérkt wel hoor :) )
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:36:
Het is een poort die random wordt ingesteld bij het installeren. 8081 instellen heeft dus ook geen nut. Je zal even in je IIS moeten kijken welke poort de Administration port is.
Alleen al het feit dat je op een andere poort draait dan Carpe Diem duidt op het feit dat de poort random wordt ingesteld bij installatie.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 10:03:
[...]

[...]
Alleen al het feit dat je op een andere poort draait dan Carpe Diem duidt op het feit dat de poort random wordt ingesteld bij installatie.
Ja, maar dan kan ik maar 1 ding zeggen, en dat ie dan misschien wel een brakke router heeft?? Ik heb net die poort doorgerout en het werk in 1 keer goed.

Verder had ik die bovenste ^^ post gewijzigd met de vraag wat het verschil is tussen de gewone Sharepoint en Sharepoint Team Service?

Verwijderd

WiNlUx schreef op 25 maart 2004 @ 10:06:
[...]

Ja, maar dan kan ik maar 1 ding zeggen, en dat ie dan misschien wel een brakke router heeft?? Ik heb net die poort doorgerout en het werk in 1 keer goed.

Verder had ik die bovenste ^^ post gewijzigd met de vraag wat het verschil is tussen de gewone Sharepoint en Sharepoint Team Service?
Prijskaartje :Y)

Een "testwebsite" werkt overigens wel bij de TS. Lijkt me dat een brakke router is uitgesloten.
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 10:03:
Ik heb zojuist geprobeert om mijn IIS aan te spreken met een nieuwe webite, deze stie kan ik wel via het internet bereiken wanneer ik mijn ip adres opgeef en mijn router poort 80 laat forwarden.

De browser geeft het volgende aan wanneer ik sts probeer te bereiken:

De beweking is afgebroken..............enz.

Dit is een bekende fout waarvan ik denk dat het iets te maken heeft met de poorten die een client nodig heeft om aan te kunnen melden op sts. Ik denk dat de client meerdere poorten nodig heeft om te kunnen inloggen.

Volgens mij heeft de sweex router ook een mogelijkheid voor speciale aplicaties alleen weet ik niet of dit ook voor sts geldt.
http://public.schullermail.nl is mijn publiek toegankelijke Sharepoint website. Op die server staan alleen poort 25, 80 en 443 naar de IIS server doorgestuurd. Het lijkt mij dus vrij onlogisch als bij jou wel meerdere poorten open moeten staan. Poort 80 lijkt mij voldoende. De router is een normale Draytek 2600 serie. Qua poorten forwarden gewoon gelijkwaardig aan de Sweex lijkt me. Test het maar :Y)

Staan er trouwens ook meldingen in je Eventlogs mbt IIS?

-edit-
Heb vanochtend de stekker eruit getrokken, de site zal dus de hele middag niet werken :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 10:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
zodra ik thuis ben ga ik even de juiste poorten open gooien. Hopelijk heb ik nu de goeie.
Pagina: 1