MyADSL Router / modem configureren

Pagina: 1
Acties:

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 23:07
Hallo, ik moet bij iemand MyADSL instaleren alleen hebben ze de eerste keer het verkeerde modem gestuurd.

Nu hebben wij deze omgeruild bij een mycom winkel voor een SMC router met ingebouwde ADSL modem Annexe B(isdn)

Maar deze is dus niet voorgeconfigureerd zoals de modems die je van myadsl krijgt. Hoe moet ik deze modem/router nu configureren ?

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en de router geeft aan een verbinding te hebben 512/256mbit maar voor de rest nix geen internet. ik heb dus ook geen flauw idee wat ik allemaal moet instellen naast het kleine beetje dat in de handleiding staat.

Het liefst zou ik het doen volgens de setup wizard.

Verwijderd

Als de router aangeeft een verbinding te hebben zal dat dan toch voor de rest wel goed zitten?

Staan op de client pc de gateway & dns / dhcp instellingen wel goed?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 19:16:
Als de router aangeeft een verbinding te hebben zal dat dan toch voor de rest wel goed zitten?
ik gok dat de TS een barricade 7404(w)brb heeft. die wil ook vpi/vci/encap/ppp enzo weten.

maarre TS: dsl lijn en router komen van de mycom. mycom heeft een hele mooie hotline. 1+1=2

Verwijderd

VPI/VCI instelling: 0/35

Profile type: bridging (vaak RFC 1483 bridged)

Encapsulation: LLC

Overige waarden default laten staan

• Pacjack
  • Laatst online: 12-05 23:15
Waarschijnlijk moet je minimaal je gebruikersnaam en wachtwoord instellen in die modem. Welke modem/router is het precies? Zit er bij je MyADSL geen boekje met gegevens?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

Pacjack schreef op 22 maart 2004 @ 19:21:
Waarschijnlijk moet je minimaal je gebruikersnaam en wachtwoord instellen in die modem. Welke modem/router is het precies? Zit er bij je MyADSL geen boekje met gegevens?
Nee want myadsl gaat via bbned.. waar je geen gebruik maakt van username en pass om aan te melden.

• rewind.
aangezien deze lijn op het moment gesloten is en ik dagelijks tot 5 op school zit is dit niet mogelijk.

het is idd een barricade alle clients krijgen een mooi iptje van de router de verbinding met het internet is er niet. enkel weet de router al wel welke snelheid ze hier hebben besteld en het line sync. lampje brand.

• rewind.
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 19:21:
[...]

Nee want myadsl gaat via bbned.. waar je geen gebruik maakt van username en pass om aan te melden.
als ik in de setup modus dus kies voor bridged ofzo in ieder geval niet die multipc dingen enzo en alles instel volgens het boekje kan ik ineens niet meer connecten naar de webinterface van de router ?

en dat geen gebruikersnaam en wachtwoord heb ik vaker gelezen ook een probleem met het omdraaien van 35/0 0/35 enzo

Verwijderd

Stoney187 schreef op 22 maart 2004 @ 19:13:
Hallo, ik moet bij iemand MyADSL instaleren alleen hebben ze de eerste keer het verkeerde modem gestuurd.

Nu hebben wij deze omgeruild bij een mycom winkel voor een SMC router met ingebouwde ADSL modem Annexe B(isdn)
Uh verkeerde modem... als in een adsl modem voor een analoge lijn ?
er is bij de aanvraag toch wel doorgegeven dat het een isdn lijn betreft ?

mocht de 0/35 niet werken kan het ook zijn dat de verbinding via babyxl is opgeleverd en dan is het 0/34

suc6

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 19:26:
mocht de 0/35 niet werken kan het ook zijn dat de verbinding via babyxl is opgeleverd en dan is het 0/34

suc6
Nee myadsl loopt alleen via bbned.

• rewind.
hier plaats ik even de stappen die ik uitvoer:

ik connect naar me router http://192.168.2.1/
dan druk ik op login
Dan klik ik op setup wizard.
eerst iets over time settings gewoone ff op amsterdam en klaar
Dan word er gevraagd naar een protocol en kies ik Disable internet sharing ofwel Bridgemode

Volgende pagina VPI/VCI 35/0
dan geeft de router een overzichtje van de instellingen en staat de encapulation op LLC. dus druk ik op apply.

Alleen na een tijdje zie ik dat de router dus verbinding heeft door het line sync lampje en probeer ik het internet. werkt niet. dus naar router http://192.168.2.1/ werkt ook niet ? zelfs het pingen naar de router werkt niet ? wat doe ik fout ? alleen resetten is dan de oplossing.

Verwijderd

probeer is andersom..

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 18:25
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 19:51:
[...]

probeer is andersom..
In het boekje staat het inderdaad verkeerd om, dus dat zou moeten werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 19:21:
[...]

Dat is niet altijd zo, sommige providers die bij bbned hun dsl afnemen kiezen er wel voor om gebruikersnaam en wachtwoord verificatie te doen bij het inbellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 20:30:
[...]

Dat is niet altijd zo, sommige providers die bij bbned hun dsl afnemen kiezen er wel voor om gebruikersnaam en wachtwoord verificatie te doen bij het inbellen.
MyAdsl niet iedergeval, cistron en demon ook niet, die andere.. no idea.

• rewind.
oke het probleem is inmiddels opgelost. ik deed niets verkeerd alleen moet je schijnbaar bij die routers nooit de wizard gebruiken want in de advanced mode ging het wel goed :x

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 20:35:
[...]

MyAdsl niet iedergeval, cistron en demon ook niet, die andere.. no idea.
Introweb ook niet ;)

Verwijderd

Ik heb ook Myadsl. Heb net even snel een printscreen gemaakt met de instellingen en deze naar je hotmailadres gestuurd. Hopelijk heb je er wat aan.
Ben even niet in de gelegenheid de screendump te posten vandaar.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ik heb dus ook geen flauw idee wat ik allemaal moet instellen naast het kleine beetje dat in de handleiding staat.
http://www.mycom.nl/f2/tu...%20ADSL%20%20bbnet%20.pdf

Zowiezo staan er wel aardige dingen op http://www.mycom.nl/f2/tutorials/ , dus die wil je bewaren, denk ik.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:48

de router geeft aan een verbinding te hebben 512/256mbit
Mmmm Ik wil ook MyADSL! :9

Maar even serieus, waarom zet je 'm op bridgemode??? Koop je een router en ga je 'm als modem gebruiken... Als je één pc hebt is dit handig, anders zou ik delen aanzetten.

Verwijderd

jongentje schreef op 23 maart 2004 @ 08:15:
[...]

Mmmm Ik wil ook MyADSL! :9
he wijsneus: mbit, geen Mbit. veel plezier met surfen (als dat nog gaat lukken)

Verwijderd

Stoney187 schreef op 22 maart 2004 @ 20:40:
oke het probleem is inmiddels opgelost. ik deed niets verkeerd alleen moet je schijnbaar bij die routers nooit de wizard gebruiken want in de advanced mode ging het wel goed :x
Kan je dan uitleggen hoe je in die advanced mode komt?
Ik zit hier met een buurman met hetzelfde probleem

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 22:58:
[...]

Kan je dan uitleggen hoe je in die advanced mode komt?
Ik zit hier met een buurman met hetzelfde probleem
Afbeeldingslocatie: http://www.imageshack.us/img2/5581/adv_s1.JPG

:7
Pagina: 1