[WXP a la Knoppix] C't van deze maand

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Boeren, burgers en buitenlui,

In de C't van deze maand staat een beschrijving hoe je van Windows XP kan booten vanaf CD. A la Knoppix zeg maar. Wie heeft dit gelezen / uitgeprobeert? Ik zou graag de ervaringen (f#ckups of juist niet) horen.

http://www.fnl.nl/ct/archief2004/ct2004-04/

[ Voor 13% gewijzigd door its_Muppet op 22-03-2004 18:58 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

C'T nog niet gelezen, maar bart's PE builder is alom gerespecteerd. gewoon de tutorial volgen en er kan weinig mis gaan :)

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

je kan WinXP toch installeren vanaf CD
of is dat niet het gene wat je bedoeld?

Verwijderd

SimplyMe schreef op 22 maart 2004 @ 19:02:
je kan WinXP toch installeren vanaf CD
of is dat niet het gene wat je bedoeld?
nee, je kan een cd maken die win xp boot zonder harddisk, het knoppix idee duz

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:41
Zoiets heb ik samen met een computer goeroe ook gemaakt, ik werk in een computerwinkel waar ik dus iedere maand basic/family setjes heb en ik heb dus iedere maand een mooie preload :)
Windows installen duurt nu 2,5minuut.
Klant kan thuis zelf zijn code invoeren, en alle drivers zijn mee geinstalleerd.
Nadeel van mijn methode is dat je een 2de harde schijf nodig hebt, aangezien cd te klein is.
(Maybe dat dvd ook nog kan)

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 22-03-2004 19:04 ]

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
The_Dart schreef op 22 maart 2004 @ 19:04:

Klant kan thuis zelf zijn code invoeren, en alle drivers zijn mee geinstalleerd.
Nadeel van mijn methode is dat je een 2de harde schijf nodig hebt, aangezien cd te klein is.
(Maybe dat dvd ook nog kan)
En dat is dus het hele eieren-eten. Het past dus wel op CD. Als ik het geod heb (heb het ff vluchtig doorgenomen) kan je word XP op die CD modulair opgebouwd oid. (Maw wel / geen IE, wel / geen Media Player)

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Barts PE builder werkt als een trein. Als je Windows Server 2003 cd gebruikt om een bootable cd te bouwen start deze op met XP logo maar de core is 2003. Deze bug hebben ze er nog niet uitgehaald.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:19
The_Dart schreef op 22 maart 2004 @ 19:04:
Windows installen duurt nu 2,5minuut.
Kun je me eens iets preciezer uitleggen hoe je dat hebt gedaan? In zo'n CD'tje heb ik ook wel interesse.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:29

Nowhereman

Ygenweis

Op onderstaande URL kun je het tooltje vinden en downloaden + de beschrijving. :-)

http://www.nu2.nu/pebuilder/#download

-Pwn the day-

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 15:09
Yep; gebruik 'm zelf ook... PQ Magic, Nero en Ghost erbij en kan alles met 't systeempje doen wat mijn harte begeert..

Pvouput live

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 22:41
Hmm dit lijkt me wel handig ik zal het eens uitgaan proberen...
Ben benieuwd :)

"Hé Bob, drie bier!"

Verwijderd

Krypt schreef op 23 maart 2004 @ 17:42:
Yep; gebruik 'm zelf ook... PQ Magic, Nero en Ghost erbij en kan alles met 't systeempje doen wat mijn harte begeert..
Hoe werkt dit nu precies? Kun je deze naderhand installeren door de installers gewoon op de cd mee te bakken, of moet je ze dmv een plugin in Bart'sPE integreren?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 15:09
Dat staat op de site van Bart.. gewoon files neerdumpen en wat filetjes in de plugin directory..
http://www.nu2.nu/pebuilder/#plugins
Je kunt ze naderhand dus niet installeren, maar staan installed op je cd..

Pvouput live

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik wist niet dat het bestond.. Ik werk nu met image software.. maar dit is natuurlijk zeer geinig. btw.. alles wordt dan on the fly (net zoals knoppix) goed geconfigged afhankelijk van je hardware?
Pagina: 1