Toon posts:

Vraagjes over nieuwe pc aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe pc aan te schaffen en heb al goed rond gekeken wat ik wil hebben. Ik heb nog t een en ander liggen dus dit is alles wat ik nodig heb.

ik ben van plan om het volgende aan te schaffen:
2 x 512MB PC3200 DDR SDRAM (Dane-Elec)
AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB, Boxed)
Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2 Ultra400 ,sata-raid
ATi Radeon 9600 Pro 128MB
Lite-On 52x32x52x LTR-52327S B (Zwart)
Maxtor 160GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm 8MB)

Iermand ervaringen met een dergelijk systeem? of tips ter verbetering? natuurlijk in wel ongeveer dezelfde prijsklasse.

Verder, wat is het verschil tussen ata, s-ata. en sata-raid. En wat kan ik het beste gebruiken waneer ik 1 of hooguit 2 harde schijven ga gebruiken?

Maakt het trouwens veel uit welk merk geheugen je pakt, ik bedoel bijvoorbeeld, Dane-elec of kingston of twinmos?

Betekent 256 mb bij een videokaart ook automatisch beter? ik heb nu namelijk 128 maar 256 is bijna net zo duur. Ik game wel aardig en doe ook wel wat beeldbeqwerking, 3ds max enzo. 256 mb nodig en beter?

Als laatste wil ik ook nog een 17 inch tft scherm, zwart. Ik had zelf de acer 1711 ingedachten. hij heeft 25 ms response. is dat oke voor te gamen? Iemand tips voor een mooi, leuk en goed scherm?

Ik weet het zijn veel vragen maar ik zou er enorm mee geholpen zijn.
Alle reacties welkom.

Groeten Rob Verhoeven

Verwijderd

ik zou die pc van de aldi pakken :P (dan kan je altijd nog 512mb extra erbij kopen en in de pc klicken)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Qua geheugen. Twinmos is budget crap (veel problemen mee gehad icm N-force2) en Kingston is in het algemeen zeer goed geheugen. Dane-elec is ook niet slecht.

256mb op een videokaart is onzin, zeker bij een 9600pro, die heeft dan trager geheugen + als er games komen die 256mb nodig hebben is de kaart toch te traag.

25ms is igg al te traagl, ik zou zeggen zoek een beetje naar reviews. Ik heb zelf een iiyama prolite E431-S B(lack) en die is 16ms, daar is goed mee te spelen maar vergeet dan niet een DVI kabel (ik speel nu zonder dvi maar het verschil merk je goed)

En wat je hdd's betreft, lees even de Raid Faq, dan kun je zelf bepalen wat het beste voor jou is :)

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 22-03-2004 18:51 . Reden: Foutje :+ ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op Got Rob
Je keus zal zeker geen problemen geven.

De videokaart is op zich een goede keus. Meer geheugen daarop is niet echt nodig en je zult er vrijwel niets van merken.

Het geheugen luistert in dit geval niet zo nauw. Kijk wel even op de site van de fabrikant welke merken en types er ondersteund worden.

S-ATA is wat sneller maar niet echt spectaculair veel. Wel kun je dan tzt met een 2e HD een RAID configuratie maken en dat is wel zo aardig. Heeft dus wel een voordeel.

Ik zou even kijken naar een Benq TFT. Ik las wat testen dat die stukken beter presteert. Iets van 12 ms response en geen problemen met ghosting.

ARME AOW’er

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Nforce2 problemen? Nforce3 toch? Of heb ik wat gemist :z

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
John_Finch schreef op 22 maart 2004 @ 18:51:
Nforce2 problemen? Nforce3 toch? Of heb ik wat gemist :z
Ja zeker, ik heb contact gehad met Abit en Maxpert over dit probleem.

Het is namelijk zo, 256mb van twinmos werkt gewoon goed, stap je over op 512mb dimms krijg je allemaal fouten in memtest en kom je XP niet eens in, pak je een 256+512 dan kom je XP in maar daarna reboot hij. Dit alles wijst op de geheugen controller. (is mij verteld)

Ik heb daarom dus ook helaas mijn 2x512mb kunnen terug sturen want dat werkt niet in mijn Abit nf7-s rev 2.0

Maar dit probleem komt op 1 op de 3 Abit nf7-s rev2.0's voor, deze informatie heb ik dus van Maxpert, Abit wou niet precies vermelden hoeveel. Maar de fout werd wel erkend

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Je noemt een belangrijk ding niet: wat je van plan bent te gaan doen met je nieuwe sytseem. Ik neem aan dat je er ook mee gaat gamen. Maar dan vormt de videokaart de bottleneck in dit systeem. Ik zou gaan voor een 9600XT, maar liever nog voor een GeForce 5900XT of een 9800Pro.

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De GeForce 5900XT is juist de mindere versie van de 5900, nVidia is namelijk zo handig geweest om nadat Ati begonnen is de snelste versie "XT" te noemen zelf de budgetversies "XT" te noemen.

De 9600XT is trouwens niet echt geweldig, hetzelfde als de 9600 Pro alleen dan een iets snellere core.

• AJ1815
NoTimeToPlay schreef op 22 maart 2004 @ 19:10:
De GeForce 5900XT is juist de mindere versie van de 5900, nVidia is namelijk zo handig geweest om nadat Ati begonnen is de snelste versie "XT" te noemen zelf de budgetversies "XT" te noemen.

De 9600XT is trouwens niet echt geweldig, hetzelfde als de 9600 Pro alleen dan een iets snellere core.
Ja dat klopt maar de 5900XT geeft bijzonder veel prestaties voor zijn prijs en wanneer de TS een 9600Pro uitkiest zal hij waarschijnlijk geen honderdern euro's uit willen geven aan een videokaart. Ik zeg alleen maar dat een Ati 9600XT of een GeForce 5900XT meer waar voor hun geld geven op dit moment.

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mja ligt er een beetje aan wat de TS precies wil gaan doen met zijn pc. Als je echt veel gamed kun je IMHO beter meteen een 9800 Pro kopen, kost maar ~50€ meer dan een 9600 Pro/XT en hij is toch wel een stuk sneller.

• AJ1815
NoTimeToPlay schreef op 22 maart 2004 @ 19:44:
Mja ligt er een beetje aan wat de TS precies wil gaan doen met zijn pc. Als je echt veel gamed kun je IMHO beter meteen een 9800 Pro kopen, kost maar ~50€ meer dan een 9600 Pro/XT en hij is toch wel een stuk sneller.
Helemaal mee eens!!! Sjezus zijn die 9800Pro's alweer zo goedkoop??? Nu koop je er bijna een voor het geld dat ik voor mijn 9600Pro heb betaald (180 e)!!!
Pagina: 1