Toon posts:

Asus A7N8X + Qtec ATA controller = problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem,
Ik heb windows XP geinstalleerd op een sata schijf. Dit werkt ook allemaal.
Ik heb een oude ide-controller (Q-tec 330d) uit de kast gehaald en deze in mijn pc gezet zadat ik meer schijven in me kast kon hangen.
Als ik echter een schijf aan deze controller hang, start de pc niet meer op van mijn sata shijf. ik ben er wel achter gekomen dat dit komt omdat de add-on card als 1e wordt gezien. Maar ik vind nergens hoe ik dit probleem kan oplossen.

Kan iemand mij helpen :? :? :?

Verwijderd

In titel: Promise, in topic: Qtec / Wat is het nu? :?
edit: oké: titel gefixt.

Kun je de Qtec niet instellen dat hij niet gebruikt moet worden als bootdevice? Dat kan ik oa met mijn SCSI-controller wel.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is een Q-tec 330D met een Silicon Image 680 chipset..... ik heb me een beetje vergist in de titel 8)7

Ik kan verder niks instellen op dat kaartje, en in de bios kan ik ook niks vinden

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 18:20 ]

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:47
Heb zelf een promise tx133 II, als ik deze plaats in mijn systeem (epox 8kra2+) wordt de boot volgorde in de bios meteen aangepast, dit kun je weer terug zetten, misschien bij jou ook. :)

Verwijderd

Topicstarter
constructor schreef op 22 maart 2004 @ 18:21:
Heb zelf een promise tx133 II, als ik deze plaats in mijn systeem (epox 8kra2+) wordt de boot volgorde in de bios meteen aangepast, dit kun je weer terug zetten, misschien bij jou ook. :)
De bios boot volgorde is bij mij als volgt:

1. floppy
2. cdrom
3. scsi

hier verandert niks aan als ik de kaart erin stop.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:33

BCC

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 18:23:
[...]
De bios boot volgorde is bij mij als volgt:
1. floppy
2. cdrom
3. scsi
hier verandert niks aan als ik de kaart erin stop.
En als je SCSI nou eens op 1 zet?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op 22 maart 2004 @ 18:31:
[...]

En als je SCSI nou eens op 1 zet?
heb ik ook al geprobeerd. Om een of andere vage reden zoekt ie alleen maar naar boot-deveices op de q-tec controller, en niet meer op de onboard sata controller

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:47
Lees in je manual dat je ook kunt booten van other devices, als je dit nu eens disabled???

Verwijderd

Topicstarter
constructor schreef op 22 maart 2004 @ 18:45:
Lees in je manual dat je ook kunt booten van other devices, als je dit nu eens disabled???
staat ook al op disabled ;)
hielp ook niks. ik kom er echt niet meer uit

Verwijderd

Topicstarter
niemand??? :?

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Ik heb hier een Promise Ultra TX2 100 controller zitten, daarnaast de Silicon Image.
Het is bij mij ook zo dat hij eerst de promise controller ziet en daarna pas de Silicon Image, heb dit niet geprobeerd te veranderen, aangezien ik toch van de normale ATA 133 controller opstart.

Heb je ook boot other devices geprobeerd (deze keer wel Enabled zetten, las hierboven dat je hem juist uit had gezet ;) )? (Wel zorgen dat de schijven aan de andere IDE controller NIET bootable zijn)

[ Voor 28% gewijzigd door Kleintje81 op 22-03-2004 19:08 ]

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Kleintje81 schreef op 22 maart 2004 @ 19:05:
Ik heb hier een Promise Ultra TX2 100 controller zitten, daarnaast de Silicon Image.
Het is bij mij ook zo dat hij eerst de promise controller ziet en daarna pas de Silicon Image, heb dit niet geprobeerd te veranderen, aangezien ik toch van de normale ATA 133 controller opstart.

Heb je ook boot other devices geprobeerd? (Wel zorgen dat de schijven aan de andere IDE controller NIET bootable zijn)
Other bootdevices op yes zetten hielp ook niet, en de schijf is niet bootable. Ik heb alle opstart parties ervan verwijdert en 1 grote ntfs partitie ervan gemaakt

Verwijderd

Topicstarter
niemand anders meer een idee :?

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem.
Met zelfde configuratie.

Is je het nog gelukt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 00:00 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Post hier je volledige IDE configuratie. Wellicht kan het middels een schijvendans zo aangepast worden dat je gewoon Windows van de Q-Tec controller boot. Een omslachtige oplossing, ja, maar sommige cheap-ass controllers zijn kennelijk zo koppig dat ze het niet toelaten dat de andere IDE controllers als eerste mogen booten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is mij niet meer gelukt. Ik boot nou gewoon van mijn Sata controller. Die andere harde schijf heb ik in een andere pc gezet en gedeelt via het netwerk. Werkt opzich ook wel leuk voor mp3's
Pagina: 1