Toon posts:

eMule en router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sitecom DC-202 router tussen de modem en deze pc gezet. In deze router zit uiteraard een ingebouwde firewall. Het probleem is nu dat eMule met bijna geen enkele server verbinding wil maken, en dat dit programma met die paar servers die hij wel kan connecten, nauwelijks bronnen kan vinden.

Ik heb de poorten TCP4661, TCP4662, UTP4672 en TCP4242 open gezet dacht ik toch.....

Verder lijken ook de instellingen van eMule te kloppen. Heeft iemand een oplossing om eMule weer fatsoenlijk aan 't werk te krijgen?

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 06:44
Je moet de poorten niet alleen openzetten je moet ze ook forwarden naar je workstation.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Kijk als iemand nou iets stuurd naar jouw IP dan weet "hij" natuurlijk niet welke computer dat is in het netwerk. Daarom moet je de goede port forwarden naar de gewenste pc in je netwerk. Dus van je modem(die je internet IP heeft) naar je router(private IP range) naar je PC(private IP range).

-succes

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
sommige routers hebben ook de functie om alle poorten open te zetten naar een bepaald private ip. zo kun je op die ene pc alle server toepassingen draaien alleen de andere pc's op het netwerk kunnen dat dan weer niet.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
TCP4661 hoef je helemaal niet te forwarden, je draait immers geen eD2k server ;)

Maar onder het 'virtual servers' gedeelte heb je een TCP4662 en UDP1672 gefworward? Dat zou genoeg moeten zijn, ik draai het zelf ook zo en het draait perfect :)

Wat voor modem heb je precies, zit daar toevallig ook niet een router ingebouwd? Dat wil nog wel eens problemen geven.

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 15:57

Alaksandus

Vae puto deus fio

Had dit probleem ook gehad met DC++, met dezelfde router
Je kunt ergens bij special programs ip ranges gaan toevoegen die door een programma gebruikt kan worden.

Echter dit werkt voor geen ****, wat ik toen gedaan heb is gewoon een nieuwe virtual server aangemaakt, en toen werkte het.

Dit is echter niet een goeie oplossing als je een hele range hebt die gefowared moet worden.

edit:

wat refe zegt...

[ Voor 6% gewijzigd door Alaksandus op 22-03-2004 18:12 ]

Als een god in Nijmegen.

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:30

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Wat gebeurt er wanneer je de UDP-poort uitzet en het verkeer via poort 80 laat lopen? En heb je toevallig al getest of je poort bereikbaar is? Dat kan hier.

Ow, en heb je, wanneer je windoos XP draait, de firewall van XP wel uit gezet? ;)

[ Voor 17% gewijzigd door LawnMowerMan op 22-03-2004 18:15 ]

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele reacties! :)

error/resest on ip 213.xx.xx.226!

Dit is het resultaat van die poort test. Blijkbaar is die toch niet bereikbaar.....

Windows firewall staat uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 19:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
HIER
HIER
HIER

Deze instellingen kloppen toch? Toch blijft het maar niet werken.... :'(

Verwijderd

hallo

probier deze instellingen te doen:

Sitecom Broadband Router 4s – eMule instellingen

sucess

Mvgr, JetLi

Verwijderd

Topicstarter
Instellingen zijn allemaal precies zo gedaan als op die site wordt uitgelegd. Ondertussen kan ik wel al connecten met een server als Probenprintz, maar ik wil graag connecten met Razorback2, deze heeft meer sources voor het bestand dat ik wil downloaden.

Maar met Razorback wilt hij dus niet connecten..... :/
En dit ligt niet aan de server, want bij een pc zonder router er tussen maakt ie probleemloos een verbinding. :|

Verwijderd

ik zie dat je UDP 1672 heeft, maar moet 4672 zijn ook in router.

mvgr, JetLi

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 21:23:
ik zie dat je UDP 1672 heeft, maar moet 4672 zijn ook in router.

mvgr, JetLi
Ja, dat heb ik ondertussen al weer veranderd, echter zonder veel resultaat...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 21:33:
[...]

Ja, dat heb ik ondertussen al weer veranderd, echter zonder veel resultaat...
heb je Software Firewall op jou PC?

zoals ja, disabled it.

Mvgr, JetLi

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die heb ik momenteel niet, die software firewall.

Verwijderd

Serveradressen met :4661 op het eind
Sitecom dc-202 en poort 4661 waarmee niet te connecten is...

Bekijk deze 2 topics is, is dat hetzelfde probleem als wat jij hebt, zoja, kiep je sitecom het raam uit en koop bv een vigor 2200e

Suc6.

P.s. ben al maanden bezig en heb de moed opgegeven

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 21:37:
[...]

heb je Software Firewall op jou PC?

zoals ja, disabled it.

Mvgr, JetLi
4662 is alleen voor TCP 4672 is UDP net als 4673, voor Kademlia
offtopic:
Je hoeft niet elke keer te groeten hoor ;)

Verwijderd

Let op: Je modem kam ook roet in het eten gooien. Ik heb met scheel gezocht om van dat lo_ID af te komen. Heb uiteindelijk de DC202 ertussenuit gegooid bleek ik nog LowID te hebben. Zit er nog een soort firewall in het modem. Mijn modem is by the way een Zyxel 650R. Ed2k loopt inmiddels goed (groen pijltje in wereldbol) nu Kad nog, die is nog geel. Iemand nog suggesties?

Greetz

Alfman

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Rafe schreef op 22 maart 2004 @ 18:09:
Wat voor modem heb je precies, zit daar toevallig ook niet een router ingebouwd? Dat wil nog wel eens problemen geven.
Vandaar dat ik hier ook al een weekje geleden om vroeg. De meeste ADSL modems hebben al een router ingebouwd tegenwoordig, dus dan wordt het al bij je modem tegengehouden voordat het bij je router aan kan komen.

edit:
Als ik jou was zou ik voor alles zo mogelijk de standaard porten gebruiken, (4662TCP en 4672UDP geloof ik), dat geeft hier de beste resultaten.

Verwijderd

Ik heb een tijd geleden contact opgenomen met sitecom over dit probleem. Ik kreeg vandaag een mail van een medewerker van sitecom dat er een nieuwe firmware (v1009) gereleased is die dit probleem verhelpt.
Ik heb net de nieuwe firmware erop gezet en kan nu zonder problemen naar alle emule servers connecten.

Deze firmware is alleen voor de DC-202 V3:
http://www.sitecom.com/md_download.php?md_id=1376

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 17:50 ]

Pagina: 1