Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 13:03

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Mijn broertje (Badeend) heeft bijna zijn kamper opgeblazen...:)

Het ging om een 1800 mAh Li-polymer accu die hij handmatig aan het opladen was. De 3310 waarin deze hoort is kapot, en laat de accu niet meer op.(zie ander topic van mij).
het handmatig opladen van deze accu ging bij mij prima. Hij wist alleen niet dat hij de accu niet zo lang op mocht laden. Hij dacht iets van 8 uur.
Hij had 2 draadjes op de accu geplakt, en dat is ook zijn redding geweest. De accu is zo rond geworden dat de draadjes zijn losgeschoten.
Ik heb de 2 grote delen maar uit het platic gehaald om ze te bekijken, en wat blijkt, er zit 2x 750 mAh accu in... (dus al geen 1800!!!)

Ik heb 2 foto's gemaakt voor de fun. op de 2e foto zie je de stikker die op de accu zat.
Afbeeldingslocatie: http://www.jcstadskanaal.nl/images/nokia%20accu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jcstadskanaal.nl/images/nokia%20accu2.jpg

Tis alleen voor de fun, en om te zien dat je met namaak accu's ge** kan worden. (1500 ipv 1800). Ik kan tevens niet eens zien of het wel echt een li-polymer accu is.

[ Voor 3% gewijzigd door DaOverclocker op 22-03-2004 17:54 ]

systeem specs

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:00

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

in België was er zelfs zo een batterij ontploft in iemand zijn jaszak, gelukkig had hij zijn jas niet aan, maar de gsm was in stukken uit elkaar gevlogen, hij heeft wel ,dacht ik, een nieuwe gsm van nokia gekregen. Die kerel heeft veel geluk gehad dat hij zijn jas niet aan had...

De Nederbelg !

• _Badeend_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 16:05
ej die accu lijkt precies op die ik vanochtend bijna had opgeblazen!!!
ziet er bijna hetzelfde uit 8)7 8)7

|:( |:(

sorry henri

There's no savegame in real life...

Verwijderd

Hmm, iff een serieze vraag dan maar. Ik laat mijn GSM (Samsung S500, Li-Ion batterij) vaak zat een uurtje of 8 opladen (als ik slaap), terwijl hij maar iets van 1,5 uur hoeft. Kan de mijne ook zo kapot gaan :?

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:33

Alaksandus

Vae puto deus fio

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 18:12:
Hmm, iff een serieze vraag dan maar. Ik laat mijn GSM (Samsung S500, Li-Ion batterij) vaak zat een uurtje of 8 opladen (als ik slaap), terwijl hij maar iets van 1,5 uur hoeft. Kan de mijne ook zo kapot gaan :?
Nee, daar zit een beveiliging voor in je tel als het goed is..

Als een god in Nijmegen.

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Dat ligt eraan, officiele accu's zullen dit niet zo snel doen, mijn broertje heeft ook ooit een sagem gehad, had de accu er 2 dagen inlaten zitte...accu kapot....maar dit is tegenwoordig niet meer zo. Ik denk dat het geen kwaad kan, mijn samsung zegt gewoon vol en laad dan niet meer

Verwijderd

Gelukkig maar. Het feit dat er 2 batterijen bij mijn telefoon zaten liet mij anders weinig goeds vermoeden (maar niet heus) :+

Ik vraag me overigens ook af of dat een telefoon wel goed kan functioneren als er te weinig stroom door heen gaat.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

1500 mAh zegt meer over capaciteit van de accu dan of er te weinig stroom doorheen gaat...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Li-Ion batterijen mag je NOOIT zomaar met twee draadjes aan een adapter opladen. Die knallen dan altijd!

Opladen ALLEEN met de officiele oplader en het originele toestel. Dus ook geen Li-Ion batterij van een 6310 in een 6110 hangen.

[ Voor 39% gewijzigd door sebastius op 22-03-2004 18:24 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sjah Li-Ion accu's met de hand opladen is al niet verstandig en met imitatieaccu's loop je dan natuurlijk nog extra risico. Moet zeggen dat die batterij er wel vet uit ziet zo :)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Is dit nu een originele accu of niet ? Ik haal uit je verhaal dat het geen originele accu is, klopt dit ? Als het geen originele is zorg dan even voor een andere topic titel !

-

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:48
Hardstikke leuk dat je zo je accu's oplaadt, maar ga aub niet klagen als er iets misgaat -> eigen schuld dikke bult.. ;)

'k zou die Nokia gewoon terugsturen en laten repareren..

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Cereal schreef op 22 maart 2004 @ 18:33:
Hardstikke leuk dat je zo je accu's oplaadt, maar ga aub niet klagen als er iets misgaat -> eigen schuld dikke bult.. ;)

'k zou die Nokia gewoon terugsturen en laten repareren..
er is toch niets met zijn nokia, zijn broertje was de batt toch aan het opladen, los van de telefoon omdat de lader in de telefoon zelf stuk was?

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Tsja geen originele accu... verander idd ff Topictitel ;)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

DaOverclocker schreef op 22 maart 2004 @ 17:51:
Mijn broertje (Badeend) heeft bijna zijn kamper opgeblazen...:)
Jouw broertje heeft veel geluk gehad. Nadat er een Li-Ion in z'n gezicht uit elkaar klapt ziet 'ie er net zo uit als een van de slachtoffers van de brand in Volendam. Oh, en herstel duurt even lang. 1 of 2 jaar ziekenhuis heb je zo te pakken.

Lithium zal, als het al niet brand, spontaan vlam vatten als het met het vocht in je huid in contact komt. Kun je je het voorstellen? Een zachte gel vol met een metaal wat brand door vocht in je huid? Die polymeer-gel plakt prima aan broertjes-vel.

Had 'ie bijna alleen nog fotomodel voor de brandwondenstichting kunnen worden. Chemische brandwonden zien er prachtig uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/a.a.paauwe/lotus/kringfoto/chemische_brandwonden_caustic_soda_4.jpg
(niet piepen, dit is schmink van een lotus-team. De mensen die nep-gewonden voor EHBO-trainen leveren..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1