Prom 507a owners...draaien jullie weleens een week continue?

Pagina: 1
Acties:

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Ik heb hier een Prom 507a staan, maar ik heb hem nooit echt langdurig getest.
Natuurlijk heb ik hem wel eens zo'n 10 uur achter elkaar draaien...maar nu wil ik gaan folden en als ik nu een prom507a zeg maar voor een week 24/7 laat draaien, zou de compressor het wel aan kunnen. (De hitte bedoel ik)
Nu vallen de temperaturen wel mee maar als het nu zomer wordt is het dan ook nog wel vertrouwd om zo lang achter elkaar te draaien.
Ik weet dat Peter als enigste 507a in de zomer van 2003 had dus misschien kan hij hier wat meer over vertellen!!

Alvast bedankt

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
het is toch r404a en r507 en niet r507a???

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Ik heb die van mij nog nooit langer als 2 dagen aan een stuk laten draaien. De compressor wordt op een gegeven moment niet meer warmer. Ik heb wel een drietal sterke fans erin. 2 op de normale plaatsen die altijd op 12 volt draaien, en een extra aan de zijkant ongeveer ter hoogte van het capilair.

Op mijn nieuwe controller (waar deze week topic over komt als ik em ooit af krijg) zit ook een tempsensor op de compressor om die in de gaten te houden. Overigens slaat je compressor bij 80 graden geloof ik vanzelf af, maar dat is er niet echt goed voor.

Heb je trouwens een Mach 2 of een orignele Prom @ R507?

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Ik heb hier een machII.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Heb 'm niet helemaal 24/7 draaien, aangezien ik op kamers zit en dat ding toch wel een pokke herrie maakt als je wilt slapen. Overdag staat m'n pc wel gewoon aan en dus m'n prom ook.

Afgelopen winter was het hier toch wel gemiddeld 25 tot 30 graden binnen, en tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad. Heb wel eerst even gekeken tot hoeveel ie aankan natuurlijk. De compressor wordt maximaal zo rond de 60 graden met deze temps bij normaal gebruik. Niet constant belast dus.

Evap temps gaan wel wat omlaag bij zo'n 30 graden, maar van de zomer verwacht ik dat 't hierbinnen nog wel warmer gaat worden. Dus voor mij is het ook nog wel even spannend hoe ie 't gaat uithouden.

M'n prom is ook een M2 met R507

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

Epsilon

Na een uur of 5 is bij mij de compressor temp vrijwel stabiel dus hij zal echt niet warmer worden als hij 24/7 draait.

Zolang je de kast van je prom maar dicht houdt zodat er een fatsoenlijke airflow over de compressor gaat.

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Heb je de fans dan vollaan staan?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

Epsilon

JVLK schreef op 22 maart 2004 @ 20:04:
Heb je de fans dan vollaan staan?
nog niet eens.

Heb de fans nog niet aan de 12v hangen.

Verwijderd

Een koelkast of diepvriezer staat toch ook hele dagen aan? Dus waarom geen prommy?

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 20:18:
Een koelkast of diepvriezer staat toch ook hele dagen aan? Dus waarom geen prommy?
Misschien jouw koelkast of vriezer, die van mij slaat uit als hij de ingestelde temperatuur hebt bereikt.
Een prom niet. :)

Verwijderd

omdat een prommy continue vol vermogen draait ;). een koelkast heeft een thermostaat volgens mij.

edit: woops iets te laat...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 20:28 ]

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
yup 24/7 2maanden gedraaid

no problems @ all

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Gipsy King schreef op 22 maart 2004 @ 21:48:
yup 24/7 2maanden gedraaid

no problems @ all
Wow, als dat nog zonder restart's was had ik screenshot gewilt :P

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
JVLK schreef op 22 maart 2004 @ 17:27:
Ik heb hier een Prom 507a staan, maar ik heb hem nooit echt langdurig getest.
Natuurlijk heb ik hem wel eens zo'n 10 uur achter elkaar draaien...maar nu wil ik gaan folden en als ik nu een prom507a zeg maar voor een week 24/7 laat draaien, zou de compressor het wel aan kunnen. (De hitte bedoel ik)
Nu vallen de temperaturen wel mee maar als het nu zomer wordt is het dan ook nog wel vertrouwd om zo lang achter elkaar te draaien.
Ik weet dat Peter als enigste 507a in de zomer van 2003 had dus misschien kan hij hier wat meer over vertellen!!

Alvast bedankt
NAdat de eerste prom van mij gevuld was met 507, heb ik deze inderdaad een zeer lange test periode laten ondergaan. Waaronder dus ook folding. Dit was een indicatie voor het laten doorgaan van de refilldag. Dingen moesten gewoon 100% kunnen draaien. Vervolgens heb ik dat ook besproken met de head enigneer bij nVENTIV die ons wees op de garantie, maar voor 24/7 eigenlijk geen bezwaar had :) DIt alles met de M1 en niet met de M2 of de GT maar goed die hebben dezelfde compressor enkel andere lengte van de cap leiding.

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Kortom...we kunnen gaan met die banaan 8)

Verwijderd

Zet hem op knul!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Epsilon schreef op 22 maart 2004 @ 20:02:
Na een uur of 5 is bij mij de compressor temp vrijwel stabiel dus hij zal echt niet warmer worden als hij 24/7 draait.

Zolang je de kast van je prom maar dicht houdt zodat er een fatsoenlijke airflow over de compressor gaat.
Same here gewoon fans op 7v stand volgens mij. Na uur of 3 is temp stabiel. Mach I @ 507.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1