[WS2003] Wireless LAN niet Native Ondersteund?

Pagina: 1
Acties:

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:00
Ik zit met een redelijk irritant probleem. We hebben hier sinds kort Windows Server 2003 draaien. En voor de connectie tussen 2 "locaties" is daar een Wireless Lan opgezet.

Toen we nog Windows 2000 Server hadden, werkte het perfect, alleen met Windows 2003 werkt het dus voor geen meter meer. Ik kan wel de driver netjes installeren van de USB-adapter (Linksys 54Mbit USB WUSB54G), maar Windows komt zelf niet op de proppen met de mogelijkheid om de draadloze opties in te stellen, zoals het in Windows XP wel gaat.

En hier zit nu net het probleem: de software die we bij de USB adapter hebben gekregen, werkt niet zomaar op Windows 2003 (om precies te zijn SBS2003). Ik moet het dus al in compatibiliteits modus draaien. Dan soms kan ik dingen instellen en connecten, maar de verbinding valt meestal na een reboot weer weg en ellende begint weer opnieuw.

De kaart wordt door de tool wel gevonden en de beschikbare netwerken worden goed weergegeven, maar zoals gewoonlijk heb ik dus weer eens zo'n schurfthekel aan die externe tools en wil ik het gewoon graag in Windows oplossen.

Is hier een mogelijkheid voor in Windows 2003?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:02

tweakerbee

dus..?

Activeer de Wireless Zero Configuration service

You can't have everything. Where would you put it?

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik heb precies hetzelfde probleem. Linksys 54Mbit pci kaart werkt ook niet onder windows 2003 standaard server. Kaart wordt niet herkent als Wireless adapter. Zero configuration staat bij mij gewoon aan, dus daar ligt het niet aan. Deze kaart heeft tot nu toe alleen maar goed gewerkt op een XP client. 2000 werkte ook niet met deze kaart.

edit:

had je bericht niet goed gelezen....
*knip*

[ Voor 19% gewijzigd door Sircuri op 23-03-2004 10:54 ]

Signature van nature

• Massiefje
tweakerbee schreef op 23 maart 2004 @ 00:44:
Activeer de Wireless Zero Configuration service
Kben benieuwd. Zal het straks eens proberen en laat de resultaten wel horen.

• Massiefje
Massiefje schreef op 23 maart 2004 @ 13:02:
[...]

Kben benieuwd. Zal het straks eens proberen en laat de resultaten wel horen.
WHOOHOO. Het werkt. Thanks man !!!!

Idd even die service aanzetten en hardware werd gelijk herkend als wireless en PATS, kon alle instellingen maken en connecten. Alleen de encryptie was beetje brakkig. Ik kon met encryptie aangeschakeld geen verbinding maken.

Iemand nog enig idee waar dit aan kan liggen ?

(op dit moment is de macfiltering dus aangeschakeld en dat werkt prima. Hoe verstandig is dit?)