Toon posts:

Videokaart met TV-Tuner?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zoek een upgrade voor mijn Geforce FX 5200 en me Externe TV-Tuner.
Het probleem is dat mijn FX5200 veel ste langzaam is voor de meeste spellen (zeker met een 19" inch monitor die ik heb) omdat ik tog egt minstens op 1024x768/1280x1024 wil spellen met hoge details.

Ik zag zelf wel de FX5900xt want die past wel lekker in me budget en kan ook nog wel goed overgeklokt worden.

Het probleem met me Externe Qware TV-Tuner is dat het beeld van de PC en TV minder scherp wordt.
En dat de zenders helemaal door elkaar staat.

Hiervoor had ik een GF2 MX400 met een Pinnacle TV-Tuner waarvan de Coax ingang afgebroken was.

Dus nu zoek ik eigenlijk een best wel goede videokaart waarmee ik dus de nieuwste spellen (farcry, ut2004, NFSU en evt. HL2) wel lekker soepel kan spelen op resoluties hoger dan 800x600 en dus een zeer goede vervanger van mijn FX5200.

En dus ook een ingebouwde TV-Tuner die via een coax kabel werkt.

Ik heb al de Search van GoT gebruikt maar de meeste topics waren zeer verouderd (jr. 2001).

Me budget is tog echt rond de 200 (tenzij ik voor een echt goede kaart een paar eurie meer moet hebben ;) )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pricewatch: Hercules All-In-Wonder Radeon 9800SE 128MB (AGP)
ok, iets duurder maar wel een super snel kaartje :)

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

mjl

Ugh

Dan kom je toch uit op een ATI All-in Wonder kaart. Of bij een van de vivo producten van nVidia. Ik ben zelf een zeer tevreden ATI AIW gebruiker. Goede TV tuner, alleen het op volgorde zetten van de programma's is wat lastig maar daar zijn wel oplossingen voor te vinden.

-------

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ook ergens benchmarks te vinden voor deze kaart?
Dan weet ik tenminste wat ik hiervan kan verwachten ;)

EDIT:
Hij is tog wel een stuk langzamer dan de 5900xt zo te zien via Tom's VGA chart :(
Maarja ik heb zo'n idee dat ik toch niet beter kan krijgen als ik een TV-tuner erbij wil

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 16:51 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:46:
[...]

Zijn er ook ergens benchmarks te vinden voor deze kaart?
Dan weet ik tenminste wat ik hiervan kan verwachten ;)
Zijn vast wel te vinden.
Pak google er eens bij en je zult zien wat hij presteert. Hij is iig een stuk sneller dan die 5200 die je nu hebt (mijn Radeon 8500 pro is vaak nog sneller dan dat ding :P) dus je gaat er iig veel op voorruit :)

Verwijderd

Topicstarter
jah daarom juist.
Zijn er nog andere leuke kaartjes?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat denk je van even zelf zoeken? ;)

Spit de pricewatch door bijvoorbeeld. Dan ben je al een heel eind :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.