ti-83 winamp plugin

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:22
Ik heb nu een extra ti-83 ter beschikking die ik in mijn standalone mp3player wil gaan bouwen.
Er is al een winamp plugin voor de TI-83+ , je sluit dan je ti-83+ aan op je pc met dat kabeltje, en als je winamp aanzet komt er op je ti te staan welk liedje e.d. er afgespeeld word.

Helaas heb ik alleen de ti-83 daarvoor 8)7 en daar kan ik niet zo'n plugin voor vinden.
(ik heb momenteel ook nog geen kabel anders zou ik het zelf wel doen)

kan iemand even voor mij proberen of die plugin ook werkt voor de TI-83 ?
dan weet ik of het de moeite is een kabeltje te maken. (kost tog weer 10 euro...)

hier staat de link waar die plugin is te downloaden:

http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/316/31695.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, TI83 en graphlink uitgeleend.

maar ik kan je wel zeggen: als ticalc.org zegt dattie voor de 83+ is, dan issie daar ook voor, en niet voor de 83. de reputatie van die site is zeg maar sky high tov de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52

Fuelke

Forza Ferrari

Move naar Software Algemeen

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
maar het verschil tussen ti-83 en de plus was toch alleen het extra geheugen?? of heb ik nu iets verkeerds gehoord?? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 11:39
nee hoor... sommige spelletjes die wel werken op de + werken toch echt niet op de normale... en je hebt wat extra opties bij de plus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 22:52
Ik heb het even voor je geprobeerd en zo te zien werkt het niet. als ik het programma op de TI opstart krijg ik een syntax error en daarna laat ie een lijstje zien van 1-Var Stats.

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
mm dat is k*t, had net gehoopt dat het wel zou kunnen en dan hoefde ik geen lcd meer te kopen.

misschien zijn er mensen die veel van dat programmeren afweten en het progje klein beetje kunnen ombouwen zodat ie ook voor de ti-83 is???
(k gebruik zelf op school de casio cfx dus ben niet zo op de hoogte van die ti-tjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Ik zie nog wel het volgende in de read me staan: send the file "winamp.8xp" to your calculator. It will only run in MirageOS.
Ik weet niet wat MirageOS is? Is dat het OS voor de TI 83 oid?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou het programma wel voor je aan kunnen passen, mits de rekenmachine alle benodigde opties heeft. (of er moet een omweg zijn dan kan ik het ook nog wel).

Edit: Hmmm, Z80 programeertaal, heb ik me ooit in willen verdiepen, maar toen ging mijn kabeltje stuk :( , als het nu basic was.... dan was t zo gepiept.

[ Voor 34% gewijzigd door DannyVersluis op 22-03-2004 16:56 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
[quote]DannyVersluis schreef op 22 maart 2004 @ 16:53:
Ik zou het programma wel voor je aan kunnen passen, mits de rekenmachine alle benodigde opties heeft. (of er moet een omweg zijn dan kan ik het ook nog wel).
quote]

zou leuk zijn. ik heb gewoon een kapotte ti-83 gekregen van iemand van andere school. (batterijtje was kapot maar zij had al een nieuwe gekocht dus mocht deze houden)
verder doe ik er niets mee en kan ik er niets mee en wil ik er niet mee, alleen maar winamp er op..... :|

dus volgens mij heeft mijn rekenwonder alle opties die ze allemaal hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Beelzebub schreef op 22 maart 2004 @ 16:52:
Ik zie nog wel het volgende in de read me staan: send the file "winamp.8xp" to your calculator. It will only run in MirageOS.
Ik weet niet wat MirageOS is? Is dat het OS voor de TI 83 oid?
er staat op ticalc.org ook een nieuwe versie van dat MirageOS v1.1 volgens mij is dat ook alleen voor de ti-83+, maar maybe kun je het even proberen dr op te zetten? wie niet waagt wie niet wint...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Het lukt me niet om MirageOS erop te zetten. jammer

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
t zit niet echt mee vandaag,.. jammer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Is het niet zo dat alle rekenmachines van TI met de Z80 instructies overweg kunnen, volgens mij in ieder geval wel.
Wat er kan zijn is dat het programma van TI Graphic Link niet overweg kan met de bestanden omdat die in de 83+ indeling zitten.
Wat je dan kan proberen is om het Z80 bestandje te compilen, dan zou het moeten werken naar mijn weten.

Ik heb even het programma ingekeken, en volgens mij moet het gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
zou jij misschien kunnen helpen dan?
ik bedoel ik heb wel tijd om het een en ander uit te proberen. maar ik heb geen idee hoe dat programeren gaat en hoe die dingen werken...
zou jij misschien willen helpen dan dus??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
ik zal wel even kijken of ik hem zo in mekaar kan zetten, heb me rekenmachine niet hier, en mijn kabel is ook stuk, maar zal me best doen....

Edt: ben bang dat het me niet gaat lukken, ben er te lang uit geweest. Sorry....

[ Voor 23% gewijzigd door DannyVersluis op 22-03-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 03:56

Thomix

cAFFEÏNE!

Die Winamp plugin heeft MirageOS nodig, en mirageOS is een applicatie (geen programma) en de TI83 kan niet met apps omgaan. Die plugin zal dus sowieso niet op de ti83 draaien. Verder zie ik eigenlijk geen reden waarom die plugin niet ook voor de normale 83 te maken valt; de communicatie met de pc is toch niet veranderd tussen die versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Thomix schreef op 23 maart 2004 @ 19:59:
Die Winamp plugin heeft MirageOS nodig, en mirageOS is een applicatie (geen programma) en de TI83 kan niet met apps omgaan. Die plugin zal dus sowieso niet op de ti83 draaien. Verder zie ik eigenlijk geen reden waarom die plugin niet ook voor de normale 83 te maken valt; de communicatie met de pc is toch niet veranderd tussen die versies?
MirageOS moet ik dus zien als een soort van ION e.d.

En wat betreft communicatie is het bij ieder type rekenmachine anders, anders hadden ze ook maar 1 versie van TI-Graphic Link hé.
Zoals ik al zei heb ik eens willen beginnen met Assembly van de Z80, omdat basic te traag aan het worden werd voor mij, ik heb namelijk ook spelletjes gemaakt op het ding, ik geloof zelfs dat ik hier nog een originele cd heb liggen van TiCalc.Org, waar een heeeeel erg klein gedeelte van mijn programma's op staan (ik heb een heleboel ontwikkelingen pas na die programma's gedaan).
Dus als het programma in Basic was gemaakt was het voor mij geen enkel probleem geweest om het programma werkend te krijgen, echter is dat niet het geval dus gaat het mij helaas niet lukken.

Pagina: 1