Bluetooth als netwerk??

Pagina: 1
Acties:

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-04 19:12

RicX

Het leven is geen ponypark

Topicstarter
Bestaat er ergens een mogelijkheid of oplossing om met bluetooth-apparatuur een netwerk te bouwen?? Ik dacht namelijk dat het theoretisch wel mogelijk zou moeten zijn ?? :? :?
Het probleem is namelijk dat mijn neef een paar huizen verderop woont... We wilden graag een andere oplossing dan WLAN... Als bluetooth niet kan, weet iemand een andere oplossing buiten draden trekken en WLAN??

GreetZz, alvast thx, RiX

Between the (). Ik wilde nog even zeggen dat ik weet dat et mogelijk is, maar productnamen???

[ Voor 11% gewijzigd door RicX op 22-03-2004 16:23 ]

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 22:58

S1W

Bluetooth is niet bedoeld voor grotere afstanden... Je kan er wel een netwerk mee bouwen (P2P) alleen denk ik dat een WLAN oplossing toch wat professioneler is in jouw geval, en zeker sneller. Verder bestaan er volgens mij geen bluetooth routers/switches etc. Verder:

* Bereik: een meter of 15 (WLAN max. 100 meter)
* Max snelheid 1.5 Mbps (WLAN zit al op 54 Mbps)

Dus WLAN zal beter gaan, hoewel dat ook afhankelijk is van de afstand, en eventuele storingsbronnen in je huis. Kan je niet gewoon een kabel door de dakgoot leggen ofzo?

[ Voor 24% gewijzigd door S1W op 22-03-2004 16:26 ]

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:10
S1W schreef op 22 maart 2004 @ 16:24:
* Bereik: een meter of 15 (WLAN max. 100 meter)
niet helemaal correct, klasse 2 is idd 10 tot 15 m, maar klasse 1 haalt 100m.

maar ik zou persoonlijk ook voor een wifi netwerkje kiezen, makkelijker onderhoud/uitbreidingen

Verwijderd

packet radio :D Da's zeg maar een modem met ingebouwde radio ontanger en zender (gaat trouwens niet echt snel, maar bluetooth op zo'n afstand ook niet denk ik)

Wat is het probleem met kabels trekken, gewoon door de dakgoot, dan heeft niemand er last van. In ieder geval wel het goedkoopst (en als je je druk maakt over water ofzo kan je em desnoods door een pvc pijpje doen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:54:
packet radio :D Da's zeg maar een modem met ingebouwde radio ontanger en zender (gaat trouwens niet echt snel, maar bluetooth op zo'n afstand ook niet denk ik)

Wat is het probleem met kabels trekken, gewoon door de dakgoot, dan heeft niemand er last van. In ieder geval wel het goedkoopst (en als je je druk maakt over water ofzo kan je em desnoods door een pvc pijpje doen)
Dunkt mij ook de beste oplossing... zeker als je al dicht bij elkaar woont....