Mogelijkheden MS Project 2003

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Hier op mijn werk zijn we op zoek naar een goed plannings programma. Alleen er zitten een aantal eisen aan vast. Ik heb zitten snuffelen op het internet en kwam toen bij MS Project 2003 uit, dit leek me wel een goed programma. Alleen heb ik ff wat eisen..

Het gaat er om dat we kunnen iets kunnen plannen aan de hand van het aantal manuren..per dag. Dus als er 4 mensen beschikbaar zijn zijn er 8 x 4 = 24 man uren per dag beschikbaar. Dus als er een project is van 240 uur zijn ze daar 10 werkdagen aan bezig. Dus van het totaal aantal beschikbare man uren gaan er dan 240 af.

Dat is eigenlijk mijn vraag of die functie er in zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Mavvie op 22-03-2004 16:14 ]

Twitter | Linkedin

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
oh dammit, ik d8 natuurlijk microsoft hoort bij WOS maar natuurlijk is dat nie zo.

Twitter | Linkedin

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

ik heb eens een tijdsurenregistratie systeem gemaakt met vb en access.. werkte perfect (voor ongeveer 20 man en 15 projecten gemiddeld genomen).
Project manager kon dan het aantal uren opgeven en de medewerkers kon per dag hun werkuren invullen per project. Ging dan weer van het totaal af (desgewenst kon je het aantal uren die over zijn voor een project laten zien aan een bepaalde werkgever)...
.. ik heb het na deze werkgever nog wat verder uitgewerkt.
Je kan in access wat rapporten genereren.
Ik zit nog te denken om voor me zelf dat ding te porten naar mysql zodat het nog wat schaalbaarder wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door henkleerssen op 22-03-2004 16:55 ]

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 14:51
Volgens mij kan MS Project dat prima. Je kunt per medewerker aangeven wanneer en hoeveel hij werkt. Op basis daarvan wordt de benodigde capaciteit en doorlooptijd berekend.

Het nadeel van MS Project vind ik een beetje dat het alles kan. Zeker voor kleine projecten heb je dan snel een overload aan informatie en gegevens die je moet invoeren. Ik val dan al snel terug op Excel :)

• Uiligheid
  • Laatst online: 20-08 15:21

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Dit is ook nog een alternatief dat door veel hardcore planners (oliemaatschappijen e.d.) wordt gebruikt:

Primavera

Kan je ook benaderen met een API, dus is customizable.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

xtra schreef op 22 maart 2004 @ 17:24:
Volgens mij kan MS Project dat prima. Je kunt per medewerker aangeven wanneer en hoeveel hij werkt. Op basis daarvan wordt de benodigde capaciteit en doorlooptijd berekend.

Het nadeel van MS Project vind ik een beetje dat het alles kan. Zeker voor kleine projecten heb je dan snel een overload aan informatie en gegevens die je moet invoeren. Ik val dan al snel terug op Excel :)
Precies.. vandaar dat custom made ding wat ik had gemaakt..
Pagina: 1