Raid-0 SATA, wel of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een Asus P4P800 deluxe en die ondersteund SATA RAID.

Nu ben ik van plan om een RAID-0 systeem te maken van 2x 80Gb harddisks. Ik ga de computer voornamelijk gebruiken voor gaming en normaal desktop gebruik. Nu vraag ik me af of RAID-0 (merkbaar) sneller is dan geen raid (dus 2x 80Gb zonder raid). Wat zou je me aanraden?

Ook heb ik begrepen dat meerdere partities op een RAID systeem de performance verslechten? Is hier iets over bekend?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:48

Gé Brander

MS SQL Server

Het is absoluut sneller, alleen moet je goed rekening houden dat als er 1 schijf kapot gaat met raid0, je alle data kwijt bent. Dat is dan niet meer goedkoop terug te halen.
Ik gebruik raid1 met twee SATA 120Gb schijven op mijn P4G8X deluxe board en ben bijzonder tevreden over deze snelheid (iets minder dan raid0, maar nog steeds erg snel), en heb wel mijn data nog als er 1 schijf kapot gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Gé Brander op 22-03-2004 16:13 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik mag toch aannemen dat je de FAQ hebt gelezen en daar ook de link naar de site van The BalusC Server hebt gevonden?

Dacht dat al je vragen, en zelfs méér dan dat, daar uitgebreid beantwoord worden.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Games zullen natuurlijk sneller laden :) En meerdere partities verslechteren de performance zeker niet, behalve dan als je de hele dag als een gek tussen de partities zit te kopiëren. Daarvoor kun je net zo goed directories gebruiken ;)

Zie verder ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?". Daarin staan zat tips en informatie B)

Dit topic is gesloten.